صفر تا صد طراحی ویلای شمال / شرکت معماری مهندس ابراهیم نیشابوری

صفر تا صد طراحی ویلای شمال / شرکت معماری مهندس ابراهیم نیشابوری

اقامت در ویلاهای شمال، یکی از محبوب ترین تفریحات ما ایرانی هاست. در واقع، بعید است ایرانی باشید و از فکر گذران وقت در یکی از نقاط شمال کشور، ذوق زده نشوید. یک ویلای زیبا، همیشه دعوت کننده است و مسلما زیبایی ویلا علاوه بر موقعیت آن تا حد زیادی به طراحی آن نیز بستگی دارد. طراحی خوب، ویلای شما را از دیگر نمونه ها متمایز و اقامت شما را دلچسب می کند. در این رابطه، شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی می توانند خدمات زیادی به شما ارائه دهند و راهنمایی تان کنند، چرا که کار آن ها همین است. یکی از این شرکت ها که به تازگی، ویلایی در سرخرود مازندران طراحی و اجرا کرده است، شرکت معماری مهندس ابراهیم نیشابوری می باشد. برای آشنایی با پروژه طراحی ویلای این شرکت، مشاهده تصاویر و بیش تر خواندن در این رابطه تا پایان این مطلب با پویانو همراه باشید.

ویلای طراحی شده توسط شرکت مهندس ابراهیم نیشابوری، یک بنای کلاسیک است که در زمینی به مساحت 300 متر مربع اجرا شده است. زیربنای این ویلا 120 متر مربع می باشد و بقیه قسمت های سایت را فضای سبز تشکیل داده است.

کلیه کارهای این پروژه، از صفر تا صد توسط همین شرکت صورت گرفته است، از طراحی، ساخت و خرید وسایل اکسسوری گرفته تا چیدمان. حال، وقت آن است که طراحی ویلا را از نظر بگذرانیم.

مسیر ورودی ویلا در حیاط به وسیله سنگ و قلوه سنگ مشخص شده است. به ساختمان که نزدیک می شویم، جزئیات کلاسیک آن بیش تر به چشم می آیند. قرینه بودن ورودی، ستون های باریک با قاشقی های کشیده و حفاظ های منحنی شکل که در کنار سطح بیرونی دیوارها، همه و همه رنگ سفید دارند که تقریبا پرکاربردترین رنگ در طراحی نماهای کلاسیک است. سقف ایوان نیز مقداری جلوآمدگی دارد که سبب تعریف بهتر فضای ورودی شده است.

در فضای ورودی ویلا کمد سفید رنگ و آینه به چشم می خورند. کفپوش ها که چوبی هستند، از همین قسمت شروع شده و در دیگر بخش های ویلا نیز ادامه پیدا می کنند.

با چرخش از ورودی به سمت چپ، آشپزخانه دیده می شود که طراحی دکوراسیون آن با استفاده از دو رنگ سیاه و سفید صورت گرفته است. برخلاف نما، آشپزخانه دارای سبکی مدرن و حتی مینیمال است. کابینت های ساده و بدون دستگیره، گواه این ادعا هستند. در انتخاب صندلی ها و گلدان روی میز نیز تم سیاه و سفید اعمال شده است.

نشیمن ویلا نیز از نظر سبک، ظاهری مشابه آشپزخانه دارد. دیوار پشت تلویزیون، نورپردازی، مبلمان و اکسسوری ها این موضوع را به خوبی نشان می دهند.

نکته ای که در طراحی جلب توجه می کند، تفکیک دو فضای آشپزخانه و نشیمن از یکدیگر است که به وسیله یک حرکت ممتد با استفاده از چوب در سقف انجام شده است. این حرکت در پایان روی سطح دیوار به سمت پایین چرخیده و به سطح آینه کاری شده ختم می شود. وجود این حرکت، هر چند به صورت کامل، دو فضا را از هم جدا نکرده است، اما به خوبی توانسته مرزی بین آن دو به وجود بیاورد و حریم هر یک را مشخص نماید.

در فضای اتاق خواب نیز دقیقا همان سبک حاکم بر دکوراسیون دیگر بخش های ویلا، یعنی آشپزخانه و نشیمن به چشم می خورد. طراحی اتاق نیز به صورت کاملا ساده و مدرن انجام شده است، با کمد سفید ریلی و میز آرایش سیاه رنگ که در فضای خالی کنار آن جای گرفته است. حتی رنگ های به کار برده شده در دکوراسیون داخلی اتاق نیز دقیقا همان رنگ های مورد استفاده در آشپزخانه هستند.