شومینه یا رادیاتور کدام بهتر است ؟

شومینه یا رادیاتور کدام بهتر است ؟

شومینه یا رادیاتور کدام بهتر است ؟

قبل از این که وارد فصل زمستان شده و هوا به طور کامل سرد شود، لازم است که اقداماتی را انجام دهید و در راس این اقدامات بدون شک گرما و سیستم گرمایشی وجود دارد. سیستم های گرمایشی متفاوتی وجود دارند که می توان از آن ها استفاده کرد، اما پرکاربرد ترین سیستم های گرمایشی، شومینه و رادیاتور ها هستند. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که کدام یک شومینه یا رادیاتور از این عناصر گرما بخش ، برای خانه های ما مناسب تر هستند؟ با پویانو همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم:

شومینه یا رادیاتور کدام بهتر است ؟

اگر چه گرما یک نیاز مهم در زندگی ما انسان ها به شمار می رود، اما با توجه به شرایط زمانی ای که در آن زندگی کرده و اهمیتی که طراحی و دکوراسیون داخلی در آن پیدا کرده است، گاهی اوقات سیستم های گرمایشی، عنصر مکملی برای ظاهر و دکوراسیون فضای داخلی خانه نیز به شمار می روند. به همین دلیل با استفاده از شومینه و یا رادیاتور های نسل جدید می توانید علاوه بر گرما، به خانه خود سبک و زیبایی جدیدی ببخشید.

علاوه بر گرما، به خانه خود سبک و زیبایی جدیدی ببخشید.

  • شومینه در دکوراسیون داخلی

صد ها سال است که شومینه ها به عنوان یک نقطه کانونی در محیط خانه مورد استفاده قرار می گیرند. شومینه ها با ظاهر زیبای خود و با گرمای زیادی که تولید می کنند، همیشه به عنوان روشی برای ایجاد گرما در محیط خانه مورد استفاده قرار گرفته و در بسیاری از خانه ها، چه قدیمی و چه مدرن ترجیح داده شده و امروزه با افزایش سیستم های گاز کشی به صورت کاربردی تری مورد استفاده قرار گرفته و حتی در خانه هایی که دارای سیستم گرمایشی شوفاژ هستند نیز به عنوان عنصری زیبایی بخش به کار برده می شوند.

شومینه در دکوراسیون داخلی

زمانی که صحبت از شومینه می شود، اولین چیزی که به ذهن انسان خطور می کند، شومینه های سنتی هستند که در داخل آن ها هیزم قرار داشته و علاوه بر ایجاد گرما، به عنوان وسیله ای برای پخت و پز نیز به کار برده می شوند. هر چه قدر هم که استفاده از این نوع شومینه ها در شرایط زندگی شهری امروزی دشوار باشد، مواردی مانند ظاهر طبیعی آتش، صدا و رایحه آن باعث می شود تا این مدل شومینه ها طرفداران بیشتری در دنیا داشته باشند، اما امکان ساخت چنین شومینه ای در خانه های آپارتمانی و کوچک شهری امکان پذیر نیست.

شومینه های مدرن دیواری

امکان ایجاد دودکش مناسب برای شومینه های هیزمی در هر مکانی وجود ندارد و حتی ممکن است دودکش موجود در خانه در ابعاد مورد نیاز برای آتش هیزم نباشد. هم چنین عمق و فضای کافی ای که برای آتش و گرمای این مدل شومینه ها مورد نیاز است نیز ممکن است وجود نداشته باشد. همین موضوع باعث شده است که شومینه های گازی از سال ها قبل جای خود را در محیط زندگی ما باز کرده و به جای شومینه های هیزمی مورد استفاده قرار بگیرند. یک دودکش در ابعاد نرمال و یک فضای کوچک نیز برای استفاده از این مدل شومینه کافی خواهد بود.

امکان ساخت شومینه بسیار کم و دشوار خواهد بود.

یک مشکلی که در مورد شومینه های قدیمی، حتی شومینه های گازی وجود دارد، این است که در خانه ای که از ابتدا در آن شومینه وجود نداشته باشد، امکان ساخت شومینه بسیار کم و دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که امروزه شومینه های برقی پیش روی ما قرار گرفته و هر روز طرفداران بیشتری پیدا می کنند. شومینه های برقی راه حلی ساده به شمار می روند که با پیشرفت تکنولوژي، از نظر ظاهری نیز هر روز بیشتر شبیه به شومینه های قدیمی می شوند. البته با سیستمی ساده تر… این مدل شومینه ها با امتیازات فراوانی که دارند با هر نوع معماری خانه هماهنگ شده و در هر بخشی از خانه به راحتی و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده هستند.

شومینه های برقی نه تنها نیاز به بودجه و تخریب و بازسازی کمتری دارند

با وجود شرایط امروزی خانه ها و از آن جایی که شومینه های برقی نیاز به دودکش نداشته و خطری نیز ایجاد نمی کنند، بیشترین استفاده را از طرف طراحان داخلی دارند. عدم نیاز به دودکش و این که می توان از شومینه برقی در هر مکانی استفاده کرد و حتی برای مکان های کوچک نیز بسیار مناسب هستند، دلیل اصلی ترجیح این مدل شومینه ها به شمار می روند.

شومینه های برقی نه تنها نیاز به بودجه و تخریب و بازسازی کمتری دارند، بلکه به دلیل متحرک بودن می توان  جای آن ها را تغییر داده و حتی در صورت جا به جایی به خانه جدید می توان آن را نیز با خود برد. امروزه شومینه های برقی نیز مانند هر وسیله دیگری دارای سبک های متفاوتی از جمله کلاسیک، مدرن، رترو و غیره بوده و به همین دلیل می توانند با هر نوع سبک دکوراسیون و سلیقه ای هماهنگی پیدا کنند.

چرا شومینه برقی؟

چرا شومینه برقی را انتخاب کنیم ؟

  • از جمله مزایای استفاده از شومینه های برقی شامل کارکرد بدون دودکش، عدم وجود مشکل در زمینه دود و خاکستر، بدون صدا و روشن شدن شومینه با یک دکمه است.
  • هنگام خرید شومینه برقی، علاقه بر کیفیت و برند این محصول، می توان تاثیر گرمایشی آن را نیز امتحان کرده و مناسب ترین محصول را خریداری کرد.

بدون صدا و روشن شدن شومینه با یک دکمه است.

  • استفاده از شومینه های برقی، ساده و کارآمد است. این شومینه ها به مصرف گاز و ذخیره سازی هیزم نیاز نداشته و به راحتی می توانند در هر مکانی به کار برده شوند. علاوه بر ای موارد، می توان مدل های برقی ای را خریداری کرد که دارای کنترل از راه دور، تایمر و ترموستات هستند. این مدل شومینه ها بسیار ایمن بوده و راحتی را برای شما به ارمغان می آورند. تنها چیزی که برای یک شومینه برقی به آن نیاز دارید، برق 220 ولت است.

استفاده از شومینه های برقی، ساده و کارآمد است.

  • رادیاتور

در میان سیستم های گرمایشی آب گرم، رادیاتور ها به دلیل این که می توانند در مناسب ترین نقطه از مکان مورد نظر قرار گرفته و به دلیل سطح وسیع گرمایشی ای که دارند، از جمله سیستم های گرمایشی پر طرفدار در خانه های امروزی به شمار می روند. رادیاتور ها که امروزه طرفداران بسیاری دارند با سیستم چرخش آب گرم از موتور خانه تا رادیاتور کار کرده و با یک سیستم ورودی آب از بالا و خروج آب از پایین و برگشت آن به داخل موتورخانه و منبع آب، باعث گرم شدن محیط خانه می شوند.

رادیاتور های دیواری استیل

آبی که از رادیاتور خارج می شود حدود 20 درجه سانتی گراد از آبی که وارد رادیاتور می شود، سرد تر است. یعنی در سرد ترین شرایط آب و هوایی، آب با 90 درجه وارد رادیاتور شده و با 70 درجه سانتی گراد از آن خارج می شود. به همین دلیل است که همیشه دما و گرمای بالای رادیاتور از پایین آن بیشتر است. زیرا آب زمانی که از بالا وارد رادیاتور شده تا زمانی که از پایین خارج شود، گرمای خود را به اتاق داده و دمای آن کاهش می یابد.

استفاده از رادیاتور رنگی در دکوراسیون

اگر هوای گرم شده را به عنوان یک سیال بپذیریم، هوای گرم شده از پایین به بالا بین پره های رادیاتور بالا می رود و انتقال همرفت حرارت صورت می گیرد. 80٪ از کل گرمای تولید شده توسط رادیاتورها همرفت و 20٪ از طریق تابش در هوای اتاق جریان می یابد.

در نتیجه جریان هوایی که در بالای رادیاتور شکل می گیرد، تمام هوای اتاق با گذشتن از روی رادیاتور گرم می شود. با این حال به این موضوع توجه داشته باشید که ذرات گرد و غبار موجود در هوا که با چشم  دیده نمی شوند به رطوبت ایجاد شده در سطح بالای رادیاتور ها چسبیده و به مرور زمان باعث ایجاد دوده و لکه های متعدد می شوند.

رادیاتور ها که درواقع پره های فلزی به هم چسبیده هستند، امروزه در رنگ ها، شکل ها و با اکسسوار های متنوع در دسترس ما قرار دارند.

رادیاتور ها که درواقع پره های فلزی به هم چسبیده هستند، امروزه در رنگ ها، شکل ها و با اکسسوار های متنوع در دسترس ما قرار دارند. رادیاتور ها دارای طول 30 ، 50 و 100 سانتی متر هستند و تعداد پره های آن ها ممکن است بسته به نیاز به گرما و متراژ فضای مورد نظر متفاوت باشد. رادیاتورهای آلومینیومی و رادیاتورهای فلزی از نوع پانل، با راندمان گرمای بالای خود و زیبایی ظاهری که دارند، متمایز از سایر رادیاتور ها بوده و از گزینه های محبوب و پرکاربرد به شمار می روند.

رادیاتور دکوراتیو دیواری

اکنون با توجه به ویژگی ها و تفاوت های بین شومینه و رادیاتور می توانید بهترین انتخاب را برای محیط زندگی خود انجام دهید.

دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی داخلی مدرن

رادیاتور دکوراتیو چند منظوره

شومینه مدرن

نمای رادیاتور در دکوراسیون منزل

تاثیر شومینه در دکوراسیون

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو