شرکت معماری و دکوراسیون داخلی نمک آبرود / محمد صادق آجورلو

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی نمک آبرود / محمد صادق آجورلو

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی نمک آبرود : ویلاهای کلاسیک چه چیزی را به خاطر شما می آورند؟ عظمت، شکوه، تزیینات و احتمالا واژه “لاکچری” از جمله مواردی هستند که با فکر کردن به این گونه ویلاها در ذهن شما نقش می بندند. اجازه دهید کلمات دیگری به نام جزئیات و ظرافت را نیز به آن ها اضافه کنیم. حالا می توان گفت که ویلاهای کلاسیک، ویلاهای اعیان نشینی هستند که محبوبیتشان به خاطر همین خصوصیات است و دقیقا به خاطر همین تجملاتی که شاید در نظر برخی ها بیش از حد به نظر برسند، محبوبیت دارند. اما نکته جالب، این است که این روزها لازم نیست برای داشتن چنین ویلایی حتما زندگی اعیانی داشته باشید! چطور؟ در این مطلب از پویانو، قرار است شما را به کمک شرح مختصری از طراحی ویلاهای کلاسیک با این مقوله و ممکن بودن آن بیش تر آشنا سازیم. در این بین، شرکت معماری و دکوراسیون داخلی محمد صدق آجورلو و ویلای تازه طراحی شده این گروه طراحی در نمک آبرود را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

ویلا یکی از بناهای مهم معماری به حساب می آید. بر حسب سلیقه، افراد مختلف تمایل به داشتن منازلی با خصوصیات گوناگون دارند و از آن جایی که ویلا یک ملک شخصی و خصوصی به شمار می رود، سلیقه کارفرما یا همان صاحب ملک در طراحی آن حرف اول را می زند.

مسلما هر سبک معماری دارای خصوصیات منحصر به فردی است و زیبایی های یک سبک را نمی توان با زیبایی های سبک دیگر مقایسه کرد. چیزی که باعث انتخاب یک سبک می شود، خلق و خو و سلیقه افراد است. در این مطلب، قرار بر این است که سلیقه کلاسیک پسندان را مورد بررسی قرار دهیم و از این رو در ادامه به معرفی سبک کلاسیک در طراحی ویلا و بررسی پروژه انجام شده توسط گروه معماری محمد صادق آجورلو خواهیم پرداخت.

سبک کلاسیک، یک سبک باشکوه، متجملانه و زیباست که از گذشته به خاطر خصوصیات منحصر به فرد خود مورد استقبال قشر عظیمی از مردم قرار داشته است. این سبک در دوران رنسانس و در رم خلق شد. بارزترین ویژگی های این سبک شکیل، ستون های بلند، سرستون های تزیین شده، مجسمه های دکوری، طاق و  قوس، ظرافت و جزئیات ریز و ابزارها هستند. در طراحی ویلا به سبک کلاسیک، تنوع مصالح، ترکیب حجمی، فرم و طراحی نمای ساختمان در مقایسه با سبک مدرن ویلاسازی کم تر است و معمولا اصلی ترین متریال مورد استفاده در طرح های کلاسیک، بی برو برگرد و بی چون و چرا سنگ بوده و هست. نورپردازی در طراحی ویلاهای کلاسیک از اهمیت زیادی برخوردار است و جلوه ساختمان را چندین برابر می کند.

در ویلای فوق که در نمک آبرود واقع می باشد، از خصوصیات سبک کلاسیک بهره گرفته شده است. با نیم نگاهی به نمای ساختمان می توان به راحتی این را دریافت. متراژ زمینی که ویلا در آن قرار دارد، 2000 و زیربنای ویلا ، 200 متر مربع است. این ویلا دوبلکس است و یک پله مارپیچ، دو طبقه آن را به هم وصل می کند.

شاید شما نیز بخواهید یک ویلای کلاسیک داشته باشید، اما با در نظر گرفتن هزینه های آن دچار تردید شده اید. خبر خوب این است که با این که سبک کلاسیک در طراحی ویلا به خاطر وجود ابزارها، تزئینات و مصالح لوکس و مرغوب، معمولا گزینه ای گران قیمت به حساب می آید، با کمک متریال های جدیدتری که جایگزین سنگ شده اند، اجرای صحیح سیمان در نما و کم کردن ابزارها و تزئینات در طراحی داخلی می توان هزینه های اجرای این سبک را تا حد زیادی کاهش داد. بنابراین، شما می توانید طرح های مورد نظرتان را با معماران خبره در میان بگذارید و برای اجرای مقرون به صرفه آن ها با مصالح جایگزین و دیتیل های کم هزینه تر راهنمایی دریافت کنید.

 

 

 

 

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی نمک آبرود

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری