شرکت معماری در شهرک گلستان غرب تهران منطقه 22 ؛ گام به گام تا طراحی خانه رویایی

شرکت معماری در شهرک گلستان منطقه 22؛ گام به گام تا طراحی خانه رویایی

شرکت معماری در شهرک گلستان غرب تهران منطقه 22 ؛ گام به گام تا طراحی خانه رویایی

شرکت معماری در شهرک گلستان غرب تهران منطقه 22 ؛ شما برای طراحی خانه رویایی خود چه برنامه ای دارید؟ اگر می خواهید یک خانه زیبا و کاربردی داشته باشید، طبیعتا باید برای طراحی و ساخت آن از افراد متخصص کمک بگیرید. خارج از بحث اجرا، طراحی حرفه ای یک خانه به کمک یک معمار نیاز دارد. شرکت های معماری با بهره مندی از کارکنانی که سال ها در رشته معماری یا رشته های مرتبط با آن تحصیل کرده اند و می توانند تجربیات و تخصص خود را در اختیار شما قرار دهند، بهترین انتخاب در چنین مواقعی هستند. افراد مجرب، می توانند ایده هایی که به ذهن همه نمی رسد را با شما در میان بگذارند، چالش های طراحی خانه تان را به شما بگویند و از کلیات تا جزئیات، همراه شما باشند. به کمک آن ها می توانید خانه رویایی خود را به بهترین شکل طراحی کنید. اگر می خواهید در روند کار طراحی شریک باشید و خود را برای طراحی خانه تان آماده کنید، این مطلب را دنبال کنید. پویانو گام به گام طراحی خانه به صورت اصولی و کاربردی را با شما در میان خواهد گذاشت.

گام به گام تا طراحی خانه رویایی

تصور مشخصی از خواسته های خود داشته باشید

اولین کاری که باید در فرایند طراحی خانه خود انجام دهید، پیدا کردن یک دید مشخص از خواسته هاست. شما پیش از این که هر کاری را شروع کنید، آن را از نظر کلی بررسی کرده و می سنجید. طراحی خانه نیز همین طور است. شما باید پیش از طراحی یک خانه، بدانید از آن چه می خواهید. آیا برای طراحی خانه تان برنامه ای دارید؟ این را بدانید که عجولانه تصمیم گرفتن و اقدام کردن، پیش از پیدا کردن درکی مشخص از خواسته تان، اصلا درست نیست. قبل از این که خواسته های خود را تعیین کرده و پتانسیل های زمین یا خانه فعلی خود را در نظر بگیرید، دست به هیچ کاری نزنید.

بهتر است یک لیست از چیزهایی که می خواهید، تهیه کنید. مثلا “می خواهم خانه ای پر نور و دلباز داشته باشم” یا “دوست دارم خانه ام پلان باز باشد”. این ها نمونه هایی از یک تصویر کلی است. لازم به ذکر است که لیست شما باید واقع بینانه باشد. مثلا اگر متراژ خانه یا زمین شما 100 متر مربع است، نمی توانید یک آشپزخانه 50 متری داشته باشید! همچنین ممکن است وجود برخی شناژها یا ستون ها جلوی اجرای یک سری ایده ها را بگیرند. بنابراین، معقول و منطقی بودن خواسته های خود را بررسی کنید. چیزی که می خواهید، باید با خصوصیات فضایی که در اختیار دارید، هماهنگ باشد. اگر نمی توانید درباره برخی از خواسته های خود تصمیم گیری نهایی کنید، بعدا از معمارتان در مورد آن نظر بخواهید تا ببینید امکان پذیر است یا خیر.

تصور مشخصی از خواسته های خود داشته باشید

مجله های معماری را بررسی کنید

یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با ایده های جدید، ورق زدن مجله هاست. این روزها هزاران مجله معماری در سراسر دنیا به چاپ می رسند که حتی نسخه الکترونیکی برخی از آن ها در اینترنت قابل دسترسی است. بنابراین، شما می توانید بدون کم ترین هزینه ای از ایده های روز با خبر شوید. پیشنهاد من این است که در میان مجله های معماری به سراغ آن هایی بروید که در زمینه طراحی خانه فعالیت دارند. از کتاب ها هم می توانید کمک بگیرید. حتی اگر در حال حاضر، هیچ تصوری از خانه آینده تان نداشته باشید و ندانید قرار است چه طرحی از معمار بخواهید، این مجله ها به شما کمک می کنند. با الهام گرفتن از تصاویری که دوست دارید، می توانید ویژگی های خانه خود را تصور و یادداشت کنید. مثلا داشتن شومینه، کانتر جزیره ای، سقف کاذب و هزار ایده دیگر. سعی کنید از مجله های تصویری استفاده کنید. من پیشنهاد می کنم عکس هایی که مد نظرتان هستند را بچینید یا علامت بزنید تا بعدا به عنوان نمونه به معمار نشان دهید. اگر به هر دلیل نمی توانید مجلات معماری را تهیه کنید، به جای آن می توانید به سایت های معماری خارجی و داخلی سر بزنید و صدها نمونه پلان، نما و دکوراسیون داخلی را مشاهده کنید.

مجله های معماری را بررسی کنید

از خانه و فضاهای آن اسکیس تهیه نمایید

آیا می دانید در معماری برای شروع طراحی از چه روشی استفاده می شود؟ اسکیس. اسکیس، طرحی ساده است که با سرعت زیاد روی کاغذ پیاده می شود. این طرح، معمولا کلی است و بیانگر ایده ای می باشد که در ذهن شما شکل گرفته است. اسکیس ها به معماران کمک می کنند ایده های مختلف را به تصویر بدل سازند و سپس با تغییر و کار کردن روی آن ها به نتیجه دلخواه که طرح نهایی است، دست پیدا کنند. شاید فکر کنید که اسکیس زدن خیلی سخت است، اما این طور نیست. شاید نتوانید یک اسکیس حرفه ای بزنید، اما می توانید یک طرح مقدماتی و ساده تهیه کنید. همین طرح ساده کمک می کند چیزی که در ذهنتان هست را به معمار بفهمانید. برای مثال، کشیدن یک نقشه از اتاق خواب مستر کمک می کند جانمایی حمام، تخت خواب و سایر موارد را به طراح نشان دهید. طرح ها در ذهن ما پراکنده و نامفهوم هستند، اما وقتی یک طرح را می کشید، خودتان هم بهتر می توانید عیوب آن را ببینید. برای این که بفهمید چطور می توانید یک اسکیس از پلان یا نمای ساختمان بزنید، می توانید یک سرچ ساده در گوگل انجام دهید.

از خانه و فضاهای آن اسکیس تهیه نمایید

دیتیل های طراحی را فراموش نکنید

یکی از مهم ترین اصول در معماری، توجه به دیتیل ها یا همان جزئیات است. این جزئیات هستند که باعث می شوند یک طرح، حرفه ای و دقیق به نظر برسد. اگر می خواهید فکر همه چیز را کرده باشید و به یک طراحی تمام عیار و کامل برسید، باید به کوچک ترین جزئیات هم اهمیت بدهید. برای مثال، این که می خواهید متریال جانپناه بالکن ها چه باشد، یک نوع دیتیل است. فرم سقف کاذب، نوع درب های توالت و حمام، مدل پارتیشن های مورد استفاده، رنگ کاشی های آشپزخانه و هر چیز دیگری که به جزئیات مربوط باشد را باید در نظر بگیرید. اگر طرح پیچیده ای در نظر دارید، باید ریزه کاری های آن را مشخص کرده و با معمار خود در میان بگذارید. یک طرح کامل، طرحی است که همه جزئیات را هر چند کوچک در بر داشته باشد. اندازه و محل قرار گرفتن هر عنصری که در جزئیات به آن می پردازید، اهمیت زیادی دارد. به هر میزان که دیتیل های ارائه شده، کامل تر و دقیق تر باشند، چیزی که بعدا اجرا می شود به چیزی که در ذهن شماست، شبیه تر خواهد بود.

دیتیل های طراحی را فراموش نکنید

مصالح، بافت و رنگ را انتخاب کنید

وقتی به خانه آینده خود فکر می کنید، چه چیزهایی می بینید؟ آیا در تصویری که از سالن نشیمن خانه تان دارید، رنگ و جنس هم دیده می شود؟ فضای سرویس بهداشتی چه رنگی است؟ از چه متریالی برای پوشش دیوارها استفاده شده است؟ آیا کاشی هایی که بین کابینت های آشپزخانه اجرا شده اند، بافت دارند؟ این ها جزو مرحله نازک کاری و دکوراسیون داخلی منزل شما هستند، اما این بدان معنی نیست که باید در نظر گرفتنشان را به بعد موکول کنید. معمارها معمولا طراحی هر دو فاز را انجام می دهند و بعد از قطعی شدن پلان ها به طراحی داخلی می پردازند.
در این مرحله، جنس، رنگ و بافت هر یک از مصالحی که می خواهید به کار ببرید، اهمیت پیدا می کند. اگر درباره این چیزها از قبل فکر نکنید، ممکن است بعدا عجولانه تصمیم بگیرید. عجولانه تصمیم گرفتن هم منجر به پشیمانی پس از عملیات اجرایی می شود. البته منظور این نیست که باید پیش از تهیه طرح کلی به انتخاب این چیزها بپردازید. مسلما وقتی هنوز نمی دانید طراحی داخلی منزلتان قرار است چگونه باشد، نمی توانید متریال ها، بافت ها و رنگ ها را انتخاب کنید. کار درست این است که وقتی کار به مرحله طراحی داخلی رسید، بدانید چه می خواهید و نظرات خود را با معمار در میان بگذارید.

مصالح، بافت و رنگ را انتخاب کنید

شرکت معماری در شهرک گلستان غرب تهران منطقه 22

یک کلاژ جامع و کامل تهیه کنید

شما به عنوان یک کارفرما، حق دارید درباره طراحی خانه خود نظر بدهید. برای این که بتوانید ایده های خود را با معمار خانه تان در میان بگذارید، می توانید از کلاژ استفاده کنید. کلاژ، مجموعه ای طرح ها، عکس ها، پترن ها، متریال ها و هر چیزی که جمع آوری کرده یا طراحی کرده اید، در کنار هم و روی سطح یک مقوا است. در یک کلاژ، شما می توانید تصاویر چیده شده از مجلات، متریال های مورد علاقه خود، پارچه هایی که می خواهید در طراحی داخلی یا چیدمان به کار روند، رنگ های غالب بر دکوراسیون و اسکیس های خود را بچسبانید.

کلاژ را نه فقط برای معرفی ایده ها به معمار، بلکه برای خودتان نیز درست می کنید. وقتی همه ایده ها و نظرها را کنار هم داشته باشید، تصویر کامل تری از خانه تان پیدا می کنید. می توانید در کنار متریال ها، تصاویر و نقشه هایی که در کلاژ چسبانده اید، توضیحاتی کوتاه و کاربردی نیز اضافه کنید. این کلاژ، خلاصه ای از کل چیزهایی است که می خواهید.

درباره نقشه ها با معمار خود صحبت کنید

شرکت معماری در شهرک گلستان غرب تهران منطقه 22

درباره نقشه ها با معمار خود صحبت کنید

معمولا طراحی نقشه بر اساس نظر کارفرما و با توجه به خواسته های او صورت می گیرد. درست است که معمارها کار خود را خوب بلد هستند و نیازی به راهنمایی شما ندارند، اما هر چه باشد، قرار است خانه شما را طراحی کنند! شما حق دارید به آن ها بگویید خانه تان را چطور طراحی کنند، البته اگر خواسته تان منطقی باشد. پیش از کشیدن اولین نقشه ها، به معمار بگویید که دقیقا چه می خواهید. محل قرارگیری آشپزخانه، نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب ها را تعیین کنید. حتی درباره جزئیاتی مثل محل کانتر جزیره ای، تلویزیون، بالکن و کمدها نیز با او صحبت کنید.

اگر از نظر معمارتان، چیزی شدنی نبود یا مشکل ایجاد می کرد، سعی کنید دلیل مخالفت او را بپرسید. به هر حال، آن ها تجربیاتی دارند که طی سال ها کار در این حیطه به دست آمده است. بعد از این که معمار، اولین سری نقشه های خود را طراحی کرد و به شما نشان داد، باید به صورت جدی به بررسی آن ها بپردازید. اگر محل قرار گرفتن چیزی را دوست ندارید، از او بخواهید در صورت امکان، تغییرش دهید. گزینه های دیگر را از او بپرسید. اگر منطقی برخورد کنید، علت ها را جویا شوید و راه حل های جایگزین را بخواهید، با معمار خود به مشکل بر نخواهید خورد.

از شرکت معماری بخواهید طرح را مدل سازی کند

شرکت معماری در شهرک گلستان غرب تهران منطقه 22

از شرکت معماری بخواهید طرح را مدل سازی کند

این تقریبا آخرین مرحله کار طراحی خانه است و بعد از قطعی شدن پلان ها انجام می شود. البته می توان از همان شروع کار نیز از معمار خواست طرح سه بعدی را نیز همراه با پلان ها پیش ببرد، اما این کار، مرسوم نیست. فایده ایجاد طرح سه بعدی یا مدل چیست؟ طرح سه بعدی یا مدل در معماری به نمونه ای گفته می شود که از ساختمان تهیه می شود. در این نمونه، شما می توانید آن چه در آینده ساخته خواهد شد را ببینید.

مدل سه بعدی به شما کمک می کند از کوچک ترین تا بزرگ ترین ایرادهای کار را مشاهده کنید. طرح های سه بعدی به واسطه استفاده از نرم افزاری قوی و پیشرفته ای که این روزها توسط معماران به کار گرفته می شوند، معمولا خیلی واقعی به نظر می رسند. شما در یک مدل می توانید رنگ دیوارها، کفپوش ها، کابینت ها و همه دیتیل ها و متریال ها را ببینید. اگر چیزی را در مدل دوست ندارید، می توانید از معمار بخواهید آن را تغییر دهد. مدل برای این درست می شود که ایرادها را قبل از عملیات اجرایی پیدا کرده و برطرف کنید. مدل را می توان برای نما، حیاط و فضای داخلی خانه اجرا کرد.

 

 

 

 

شرکت معماری در شهرک گلستان غرب تهران منطقه 22

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری