سه سبک پرکاربرد دکوراسیون داخلی برای خانه های پر شده از حال و هوای بهاری

سه سبک پرکاربرد دکوراسیون داخلی برای خانه های پر شده از حال و هوای بهاری

سه سبک پرکاربرد دکوراسیون داخلی برای خانه های پر شده از حال و هوای بهاری : این روز های اخیر که به طور واضحی رایحه معطر بهار در هوا پخش شده و خانه ها هویت جدیدی به خودشون گرفته اند. با پویانو همراه باشید تا از این سه سبک مدرنی که حس و حالی از بهار دارند الهام بگیریم .و فضای خونمون رو بهاری کنیم…

سبک مدرن بوتانیکال ( گیاه شناسانه ) سبکی نوین در دکوراسیون داخلی

سبک بوتانیکال دارای الگوها و نقوش برگ های سر سبز و بهاری میباشد که سبب به وجود آمدن فضای زندگی آرامش بخش و آرام می شود ، در این سبک باید فضاهای زیادی برای رشد و نمو گیاهان نیز در دکوراسیون در نظر گرفته شود.

نکات مورد توجه در سبک بوتانیکال

در هنگام استفاده از رنگ شبز در تن های متفاوت بر روی دیوار ها ، مبلمان ، منسوجات خاگی و کف و … رنگ سفید را به عنوان رنگ زمینه انتخاب کنید.

  1. از رنگ سبز استفاده کن : رنگ اصلی در این سبک رنگ سبز است ، یکی از مبلمان اصلی در فضا را به این رنگ انتخاب کنید و در مقابل یک دیوار که به رنگ روشن می باشد قرار دهید. بهتر است نقوش به رنگ های مریم گلی ، یشمی ، سبز اکالیپتوس باشد و با سبزهای تیره جنگلی عمق بگیرد.
  2. راحتی و آرامش را برگزین : استفاده از سایه های رنگ سبز پاستیلی برای تاکید بر روحه آرام و پس زمینه ای با رنگ های طبیعی انتخاب کنید ، حد اکثر سه سایه سبز از آنها در سطوح چوبی مات یا سفید استفاده کنید. ارتباط با این نوع دکوراسیون چشم شما را خسته نمیکند و به شما امکان می دهد آرامش بیشتری در فضا پیدا کنید.
  3. شجاعت را به فضا بیاورید: از ایجاد جلوه های قدرتمند در طرح خود حذر نکنید. برای انجام این کار می توانید تمام دیوار ها را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید و یا در ورودی اتاق را سبز کنید. استفاده از مبلمان با نقوش گیاهان سبز هم ایده کاربردی ای است.
  4. حذر کنید : از سطوح براق و شفاف خود داری کنید، برای افزودن طرح از پارچه های سیزال ، حصیری استفاده کنید، با استفاده از بتن یک تضاد میان بافت ها ایجاد کنید.
  5. دینامیسم اضافه کن : گیاهان برگ سبز همیشه قهرمانان مخفی یک زندگی سالم و شاد هستند. از آن ها در قفسه های باز ، گلدان های ایستاده با ارتفاع مختلف و داخل فانوس های شیشه ای استفاده کنید.

سبک جهانی رنگارنگ

تزئینات قومی و قبیله ای مانند طرح های آزتک ها و آفریقا و … که برگرفته از الگوی آب و هوا گرم است در این سبک به طور چشمگیری نمایان شده است، در این سبک جهانی گرایی و استفاده از پارچه و لوازم جانبی و اکسسوری تاکید زیادی شده است.

با ترکیب الگوهای رنگارنگ قومی و الگوهای انتزاعی ، خانه خود را پویا و پرانرژی کنید.

فقط با تمرکز روی سه رنگ ، مانند زرد خردلی ، سیاه و سفید ، اولویت سبک شخصی خود را به یک روحیه جهانی تبدیل کنید.

نکات سبک جهانی رنگارنگ

  1. نقطه فکوس داشته باش : در قلب سبک جدید جهانی گرایی ، چشمگیرتر کردن سبک با استفاده از رنگ های چشم نواز در زمینه رنگی آرام است. در حین انجام این کار بلوک های رنگی را با کنارهم گذاشتن اکسسوری ها و مبلمان و … ایجاد می کنید.
  2. به نمایش بگذار : مناطق اصلی زندگی گوشه هایی عالی برای نمایش قطعات تزئینی ارائه می دهند. شما می توانید یک کنسول دقیق الکتریک یا یک ویترین خام چوبی را با گلدان های سرامیکی و شیشه ای رنگارنگ ، لیوان ها و بشقاب ها تزئین کنید و گرانبهاترین نقاشی های خود را در اینجا نمایش دهید.
  3. بافت و متریال جدید اضافه کن : با ساده نگه داشتن اشکال مبلمان ، تراکم و کنتراست را با بافتهای دلخواه خود اضافه کنید. تودوزی پارچه ای از چرم نرم ، جیر یا جیر مانند ، فرش و منسوجات بافتنی ، سطوح دارای بافت مانند چوب خام ، بامبو ، چوب خیزران … همه به بافت و متریال در طرح افزوده اند.
  4. طبیعی باشید : در دکوراسیون هایی به این سبک چون برادری الگوهای انتزاعی و هندسی برجسته است یک زمینه آرام و آرامش بخش تکمیل کننده این طرح های میتواند باشد مثل کف چوب با رنگ های کرم و بژ ماسه ای طبیعی .
  5. گرما را به فضا بیاورید : کد های رنگی ای که از رنگ های خورشید الهام کرفته اند با رنگ قرمز خاکی ، زرد خردلی ، نارنجی آجری ، قهوه ای شکلاتی تیره و رنگ آبنوس فضای خود را زنده و گرم نگه دارید.

سبک معاصر

رنگهای جسورانه و جزئیات پر زرق و برق بر این نسخه معاصر از سبک ها مانند بوهیمن و رترو بر طراحی شما تاثیر به سزایی می گذارند. آنچه باعث جذابیت دکوراسیون می شود گوشه های زندگی ساده اما درخشان ایجاد شده با مواد متنوع است.

چیدمان مبلمان از جنس مخمل خود را با رنگ های چشمگیر و به صورت دورادور سالن انجام دهید و آن را در طراحی منزل خود برجسته  و نمایان کنید.

لوازم جانبی و مبلمان مکمل با درخشش های طلایی همیشه فضایی پر زرق و برق ایجاد می کنند. اما بگذارید این بار انتخاب های شما فرم نازک تری داشته باشد.

نکات مربوط به سبک دکوراسیون خانه معاصر

  1. دراماتیک باشید : از منسوجاتی مانند مخمل ، شنل و ساتن که مانند گذشته محبوبیت ندارند ، در فضاهای زندگی که از رنگهای غنی و شدید روی دیوارها و حتی مبلمان استفاده می شود، استفاده کنید.
  2. بر یک نقطه تمرکز کنید : اگر خود را برای استفاده از این سبک به اندازه کافی شجاع نمی دانید و آن را به اندازه کافی برای انطباق با آن قبول ندارید ، می توانید یک گروه پفکی ، نیمکت یا بالش را به عنوان قهرمان محل اعلام کنید و سایر جزئیات را بر این اساس تنظیم کنید.
  3. مختصات تعیین کنید : در اتاق نشیمن کانون اصلی خود را با انتخاب کردن مبلمان اصلی و تعیین آن ایجاد کنید ، این کار را می توانید با یک ویترین از جنس چوب و یک کنسول رترو و یا کنسول وینتیج و یا یک سبد پذیرایی شیک از جنس برنج  طراحی خود را تکمیل و زیبا  کنید و ردی از سبک خود را در فضا وارد کنید.
  4. نور و زرق و برق را به فضا بیاورید : جزئیات طلا یا مس فضاهای تیره را روشن و غنی می کند. این مورد را می توانید در نورپردازی ، آینه و کلیه لوازم تزئینی انتخاب کنید.

 

 

 

تحریریه معماری ودکوراسیون داخلی پویانو / المیرا قرابیگلو