سقف چوبی منحنی بر فراز رستورانی در آستین / Michael Hsu

سقف چوبی منحنی بر فراز رستورانی در آستین / Michael Hsu

سقف چوبی منحنی بر فراز رستوران : دفتر معماری Michael Hsu یک صقف چوبی منحنی را برای رستورانی در تگزاس طراحی کرده که دارای یک دیوار شیشه‌ای وسیع و یک آشپزخانه باز می‌باشد. رستوران « ATX Cocina» در همکف یک مجموعه مسکونی در مرکز تجاری آستین قرار دارد و با کفپوش های چوبی روشن و پنجره‌های سقف تا کف پوشانده شده‌است.

این شرکت معماری محلی سراسر فضای داخلی این رستوران مکزیکی را با جزییات چوبی و فرم‌های هندسی طراحی کرده‌است تا کیفیت این فضای از پیش ‌ساخته‌شده را بالا ببرد.

شرکت Hsu در مورد محل تمرکز این طراحی چنین توضیح می‌دهد: «این پروژه دارای یک نمای شیشه‌ای بود که امکان تغییر آن وجود نداشت، بنابراین ما توجهمان را روی سقف‌ها، دو گلخانه کوچک استیل و مبلمان فضا متمرکز کردیم تا به این فضا صمیمیت، لایه‌های فضایی و گرما ببخشیم.»

سقف قوس‌دار این فضا با چوب روشن درخت شوکران و کاج پوشانده شده تا به رستوران ویژگی‌ای خاص ببخشد. در بخشی از سقف نیز یک الگوی شیار چوب توسط پنل‌هایی با فرم هندسی اجرا شده‌است.

 

نقطه دیگری در فضا که در طراحی مورد تمرکز قرار گرفت دیوار شیشه‌ای وسیعی است که قوس موجود در بالای آن تا سقف ادامه پیدا کرده‌است. این دیوار شیشه‌ای جداکننده بطور عمود بر طول فضا قرار دارد و فضای بزرگ غذاخوری را تقسیم کرده و فضایی خصوصی‌تر در پشت آن بوجود آورده‌است.

در کف و روی میزها از چوب گردوی آمریکایی که تیره‌تر است استفاده شده و در بخش‌های دیگر از شبکه سیم مسی و استیل استفاده شده‌است.

 

ترکیب فضا شامل آشپزخانه‌ای با پلان آزاد با میزها و چهارپایه‌های بلند و مجموعه‌ای از میزهای جمعی و صندلی‌های بالشتدار در کنار آن‌هاست. یک نیمکت توکار نیز در راستای دیوار جداکننده شیشه‌ای به همراه مجموعه‌ای از میزهای کوچکتر قرار دارد.

قسمت‌های دیگر رستوران شامل یک پیشخوان و غذاخوری در فضای باز است که زیر سایه درختان بزرگ بلوط قرار گرفته‌است.

 

روکش‌های کرم و خاکستری مایل به قهوه‌ای نیمکت‌ها را پوشانده‌اند و در پشتی نیمکت نیز از یک پارچه راه‌راه با رنگ‌های سرزنده استفاده شده‌است. در بخش‌های نزدیک‌تر به آشپزخانه شاهد نمونه‌های تیره‌تر مشکی، خاکستری و سبز هستیم.

لوسترهای بتنی‌ای که بطور اختصاصی ساخته شده‌اند در بخش شیشه‌ای آویخته شده‌اند و به رنگ‌های صورتی، کرم، قرمز و زرد موجود اند. نقش‌های رنگی و هندسی روی دیوارها توسط هنرمندی به نام میخالوویک طراحی شده‌است.

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen