ست کردن کاغذ دیواری و هر چه برای ترکیب کاغذدیواری در دکوراسیون باید بدانید!

ست کردن کاغذ دیواری

ست کردن کاغذ دیواری و هر چه برای ترکیب کاغذدیواری در دکوراسیون باید بدانید!

دیوار های خانه در طراحی داخلی و دکوراسیون یک خانه نقش چشمگیری دارند. دیوارها اولین تصویری هستند که درست مقابل چشمان شما هنگام ورد به فضا قرار می گیرند. بنابراین تزئین دیوار ها می  توانند به سرعت تاثیر فوق العاده ای بر زیبایی خانه شما داشته باشد. کاغذ دیواری ها برای رسیدن به این هدف به شما می توانند کمک بزرگ باشند. شما را سریع و با قیمت متناسب به هدفتان می رسانند. حالا که در انتخاب کاغذ دیواری برای دیزاین دیوار خانه تان مصمم شدید. طبیعی است که با دنیایی از سوالات و تردید در انتخاب کاغذ دیواری روبرو شده باشید. کاغذ دیواری را چه رنگی انتخاب کنم ؟ کاغذ دیواری مدرن یا کلاسیک ؟ کدام دیوار ها را کاغذ دیواری کنم ، آیا لازم است تمام دیوار ها کاغذ دیواری بشوند ؟ کاغذ دیواری را با چه ست کنیم ؟ این ها سوالاتی است که برای هر فردی هنگام خرید کاغذ دیواری پیش می آید. در این مطلب همراه پویانو باشید تا با نکات ست کردن کاغذ دیواری آشنا شوید و سپس با اطمینان خاطر دست به خرید کاغذ دیواری بزنید.

نکات کلی ست کردن کاغذ دیواری با دکوراسیون منزل

ست کردن کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل نیاز به رعایت نکات ظریف و توانایی شما در دید کلی داشتن به فضا می باشد. در انتخاب کاغذ دیواری سعی کنید یک خط مشی را دنبال کنید. همانطور که در دکوراسیون فضای داخلی خود این راه را پیش گرفته اید. باید همین را ادامه دهید. منظور ما این است که می توانید یک عنصر بزرگ دکوراسیون داخلی در فضا را به عنوان راهنما برای انتخاب کاغذ دیواری در نظر بگیرید و مطابق با آن پیش بروید.

این عناصر دکوراسیون داخلی می توانند پرده ها ، مبلمان ، یک اکسسوری و وسیله دکوراتیو خاص در خانه باشد و یا حتی مدل شومینه شما در خانه می تواند در انتخاب کاغذ دیواری خانه شما تاثیر گذار باشد.

نورپردازی یکی دیگر از عوامل موثر در ست شدن کاغذ دیواری شما می باشد. اصلا از اثر نور بر روی دیواری که کاغذدیواری شده است غافل نشوید. روشنایی روز و نور مصنوعی دو تاثیر متفاوت بر رنگ کاغذ دیواری شما خواهند داشت. بنابراین به قرارگیری لوسترها ، لامپ ها و آباژورها در داخل فضای مورد نظر دقت کنید و این نکته که رنگ نهایی دیوار شما بعد از روشن شدن چراغ های خانه و بازتاب رنگ های دیگر چه خواهد بود.

در  انتخاب دیوار ها برای نصب کاغذدیواری ، همواره دیواری را در نظر بگیرید که بیشترین دید را هنگام حضور در فضا داشته باشد. این دیوار می تواند دیوار اصلی شما برای انتخاب کاغذدیواری طرح دار باشد. باقی دیوار ها طبق سلیقه شما می تواند یا کاغذدیواری ساده انتخاب شود و یا اینکه نقاشی شوند. بدانید که انتخاب کاغذدیواری طرح دار عمق و ویژگی زیادی به فضا اضافه میکنند بنابراین سعی کنید در آن ضلع اتاق از جزئیات کمتری استفاده کنید که از لحاظ بصری شلوغ نشود.

مدل کاغذ دیواری پشت تلویزیون و دیوار پشت تخت خواب جز دیوار های محبوب برای نصب کاغذدیواری هستند.

ست کردن رنگ کاغذ دیواری

در ست کردن کاغذ دیواری انتخاب رنگ یکی از چالش برانگیزترین بخش های انتخاب کاغذ دیواری است. اما نیاز به نگرانی نیست. با کمی دانش در رابطه با شناخت رنگ ها و ذوق هنری می توانید خودتان از نتیجه کار راضی باشید.

مسئله ای که در انتخاب رنگ کاغذ دیواری مهم است این است که بهتر است مانند نقاشی دیوار ها ، از ابتدا قبل از خرید وسایل منزل رنگ کل ست و چیدمان تان را در نظر داشته باشید. اما با این حال اگر که وسایل منزل در خانه چیده شده است و یا اینکه حالا بعد از مدتی قصد باز نصب کاغذ دیواری دارید باز هم دست شما در ست کردن کاغذ دیواری اصلا محدود نیست.

رنگ ها به دو دسته رنگ سرد و گرم تقسیم می شوند. رنگ های گرم مانند رنگ قرمز ، نارنجی و زرد جز رنگ هایی هستند که فضایی گرم و پر انرژی ایجاد می کنند. بنابراین انتخاب کاغذ دیواری به این رنگ ها باعث می شود که فضایی گرم و دنج داشته باشید. این رنگ ها برای اتاق نوجوانان و کودکان رنگ های جذابی است.بعضی از افراد از انتخاب رنگ های گرم برای اتاق نشیمن نیز لذت می برند. چرا که دوست دارند فضایی صمیمی و دوست داشتنی برای معاشرت افراد خانواده ایجاد کنند.

رنگ های سرد نیز مانند رنگ های طیف آبی ، سبز و .. می باشند. این رنگ ها حس آرامش و سکون به فرد می دهد. بنابراین رنگ های خوبی برای استراحت و تمدد اعصاب می باشد. رنگ های سرد قدرت زیادی در تاثیر گذاری بر رنگ های دیگر ندارند. بنابراین نسبت به رنگ های گرم رنگ های مغلوبی هستند. این رنگ ها می توانند در سطح پوشش بیشتری از دیوار ها در انتخاب کاغذ دیواری مورد توجه قرار بگیرند. در انتخاب این رنگ های برای کاغذ دیواری بهتر است از چند رنگ مکمل گرم تر برای اکسسوری ها و مبلمان استفاده کرد.

رنگ های خنثی رنگ های طیف طوسی را شامل می شود اما رنگ هایی مانند کرم ، استخوانی ، شیری ، نسکافه ای روشن ، خاکی روشن هم جز این دسته رنگ های خنثی در انتخاب کاغذ دیواری محسوب می شوند. این رنگ ها به خوبی می توانند با کاغذدیواری های طرح دار دیگر ترکیب شوند.

همیشه این نکته توجه داشته باشید ه کاغذدیواری های روشن فضای شما را بزرگتر و دلبازتر نشان می دهند. البته نمی توان جذابیت و خاص بودن کاغذدیواری های تیره را انکار کرد.

دکوراسیون با مبلمان قهوه ای معمولا با کاغذدیواری های رنگ کرم ، طلایی ، قهوه ای ، زرد در سبک کلاسیک و در سبک مدرن با رنگ نارنجی و آبی فیروزه ای و .. به خوبی هماهنگ می شود.

 

ست کردن کاغذ دیواری در دکوراسیون با مبلمان قرمز اگر دلتان میخواهد کمی انرژی و گرمای رنگ قرمز را تعدیل کنید می توانید از کاغذ دیواری رنگ طوسی استفاده کنید  یا ممکن است از ترکیب رنگ کاغذ دیواری قرمز مشکی استفاده ببرید. رنگ سورمه ای نیز رنگ خوبی برای کنار قرمز می باشد. قرمز و سبز رنگ مکمل هم هستند. با این حال تمام این ترکیب های رنگی قرمز مناسب دکوراسیون مدرن می باشد.اگر مبلمان استیل قرمز دارید بهتر است با کاغذ دیواری هایی به رنگ کرم با طرح های ریز که دارای رنگ قرمز می باشد ست کنید.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان سرمه ای ، رنگ سرمه ای یک رنگ سنگین و شیک است. می توانید در دکوراسیون کلاسیک از کاغذدیواری با ته رنگ نقره ای یا طوسی استفاده کنید. در دکوراسیون مدرن با رنگ هایی مانند زرد و آبی در طیف های روشنتر خوب هماهنگ می شود.

ست کردن کاغذ دیواری با مبلمان بنفش ، رنگ بنفش هم یک رنگ جذاب و چشمگیر است. یبرای ست کردن با این رنگ می توانید از رنگ مکمل آن رنگ زرد استفاده کنید. اما اگر می خواهید فضای رسمی به سبک کلاسیک داشته باشد. می توانید از طیف های رنگ بنفش مانند یاسی در ترکیب با رنگ های سرد استفاده کنید.

ست کردن کاغذدیواری با مبلمان صورتی ، رنگ صورتی یک رنگ لطیف و ملیح است این رنگ توانایی ست شدن با بسیاری از رنگ های ملایم از طیف های رنگی متنوع ندارد و بنفش، لیمویی ، آبی روشن ، سبز آبی ، طوسی و .. . بهترین ترکیب های طوسی معمولا با خود سفید است که ملاحت خود را حفظ می کند.

ست کردن کاغذدیواری با مبلمان سبز ، برای رنگ سبز و داشتن یک ترکیب رنگی متعادل و قابل قبول شما می توانید از رنگ شیری ، رنگ زرد، لیمویی و .. استفاده کنید.

رنگ کاغذ دیواری را با چی ست کنیم ؟

حالا که در مورد رنگ ها اطلاعاتی کسب کردید. نوبت آن رسیده است که راهنمایی برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری در دکوراسیون دلخواه خانه خودتان داشته باشید. در انتخاب رنگ کاغذ دیواری شما می توانید رنگ مبلمان، رنگ پرده ها را در نظر بگیرید. با این حال اگر این ها را از قبل انتخاب کردید و فعلا هم قصد تغییر رنگ آن ها را دارید. نگران نباشید. می توانید با اضافه کردن اکسسوری های کوچک مانند کوسن ها یا پاف و یا دکوری های در دکوراسیون فضا هماهنگی خوبی بین رنگ کاغذ دیواری جدیدتان و همان مبلمان قبلی داشته باشید. این روش هزینه های شما را کم خواهد کرد.

ست کردن سبک کاغذ دیواری

نکته بعد سبک ست کردن کاغذ دیواری در دکوراسیون  منزل شما است. فکر می کنم تا اینجا کار اطلاعات شما به حدی رسیده است که دیگر می دانید که سبک کاغذ دیواری نیز لازم است از سبک دکوراسیون کلی خانه تبعیت کند. بنابراین اگر سبک دکوراسیون خانه شما کلاسیک با مبل های استیل و دکوراتیو های پر زرق و برق طلایی و نقره ای است.

فکر این که کاغذ دیواری های هندسی مدرن را به خانه تان راه بدهید از سرتان بیرون کنید. البته که سلیقه شخصی شما در انتخاب کاغذ دیواری اهمیت دارد. اما ترکیب کلی دکوراسیون خانه شیک و حرفه ای نخواهد بود. در قسمت طرح کاغذ دیواری شما با انواع طرح ها و مدل های کاغذ دیواری که در سبک دکوراسیون کلاسیک قرار می گیرد آشنا می شوید.

همینطور اینکه کاغذ دیواری های سبک کلاسیک با نقش و نگار های پر و پیچ خم را به مبلمان با خطوط صاف و مدرن ترکیب کنید، جلوه دکوراسیون یک طراح و دکوراتور را به خانه شما نخواهد داد.

نگاهی به مبلمان و اکسسوری های خانه بیندازید. و یا اگر هنوز اینها را خریداری نکرده اید یک نگاه کلی به لیست خرید شما برای وسایل خانه داشته باشید. بیینید که علاقه شما به خرید مبلمان مدرن و رنگ های خنثی بیشتر است و یا اینکه رنگ های براق و جزئیات پر کار را می پسندید. کاغذ دیواری سبک کلاسیک را انتخاب کنید. و اگر دکوراسیون اتاق شما شامل میز و صندلی های مدرن و رنگ های خنثی است، کاغذ دیواری های هندسی مانند طرح های سه بعدی ، طرح های دایره ای و .. غیره را از قلم نیندازید.

ست کردن طرح کاغذ دیواری

دنیای طرح ها و پترن ها آنقدر وسیع و متنوع است که صرف محدود به کاغذدیواری ها نمی شود. هر روز با توجه به آخرید ترند ها و مد ها طرح های جدیدی خلق می شود که پای خود را به کاغذدیواری ها نیز باز می کند.

بنابراین کاغذ دیواری هم به هیچ عنوان در این عرصه عقب نمانده است و هنگام انتخاب کاغذ دیواری متوجه خواهید شد که هر ساله با دنیای از طرح های به روز روبرو هستید که به خوبی با جدید ترین سبک های دکوراسیون در مجلات دکوراسیون داخلی و پیج های اجتماعی مانند اینستاگرام هماهنگ است.

طرح های کاغذ دیواری از داماس گرفته تا طرح های گلدار ، اسلیمی ، خطوط موجی و خال خالی هر کدام علاقمندان خود را دارد. با این حال باز هم طبق آنچه گفته شد شما کافی است که به سبک دکوراسیون داخلی در حال حاظر یا دلخواه خود نگاهی داشته باشد و بر اساس آن انتخاب کنید.

طرح های داماس و اسلیمی به طور کلی جز طرح های کلاسیک به حساب می آیند. و طرح های هندسی و سه بعدی ، طرح های طبیعی مانند طرح چوب طرح پوست طرح های فانتزی جز کاغذ دیواری های مدرن محسوب می شوند. فراموش نکنید که این هماهنگی را همیشه در نظر بگیرید.

  • طرح های درشت کاغذ دیواری برای فضاهای بزرگی مانند پذیرایی و سالن ها مناسب است و ابعاد فضایی آنجا را متناسب نشان می دهند. طرح های ریز کاغذ دیواری نیز برای فضاهای کوچک عالی هستند.
  • کاغذدیواری های طرح راه راه برای بلند نشان داده ارتفاع سقف ترفند خوبی هستند. البته مگر اینکه از کاغذ دیواری های راه راه با خطوط پهن استفاده شود.
  • طرح کاغذ دیواری را می توانید با طرح پرده و یا سبک مبل ست کنید. اگر طرح مبل یا پرده شما ساده است. می توانید با کوسنی به طرح کاغذ دیواری هماهنگی به وجود آورید.
  • بهتر است از طرح های شلوغ و پرکار برای دیوار پشت تی وی استفاده نکنید تا چشم خسته نشود.
  • خوب است که کاغذ دیواری های طرح ساده را برای هماهنگ بصری با کاغذدیواری های طرح دار بکار ببرید. و از رنگ ساده برای ست شدن با مبلمان و یا اکسسوری های خاص اتاق استفاده کنید.

 

ست کردن جنس کاغذ دیواری

جنس کاغذ دیواری به طور کلی در بازار به دو دسته کاغذ دیواری پی وی سی PVC  و کاغذ دیواری نان وون Nonwoven  تقسیم می شود. کاغذدیوراری های پی وی سی به دلیل روکش پی وی سی که بر روی کاغذ انجام می شود معمولا دارای رویه براقی هستند. طرح های کاغذ دیواری پی وی سی دارای برجستگی واضح تری نسبت به کاغذ دیواری نانوون است. در عین حال کاغذ دیواری نان وون این مزیت را دارد که سازگاری با محیط زیست را داشته باشد.

کاغذ دیواری های پی وی سی به خاطر رویه پی وی سی و برجستگی ممکن است دارای بازتاب نور متفاوت تری نسبت به کاغذ دیواری نان وون باشند. بنابراین با اختلاف نور در طول شبانه روز کمی تیره یا روشن تر به نظر بیایند. هرچند که این اختلاف رنگ زیاد نیست. اگر دکوراسیون خانه و یا اتاق شما کلاسیک  است می توانید از کاغذ دیواری های پی وی سی براق که دارای اکلیل نیز است استفاده کنید و یک فضای لاکچری خلق کنید.

ست کردن کاغذ دیواری با متریال دیگر

برای تزئین دیوار ها با کاغذ دیواری شما تنوع انتخابی بالایی خواهید داشت. غیر از این اینکه کاغذدیواری ها یک دیوار پوش انعطاف پذیر در ترکیب با دیگر متریال ها هستند.

قاب بندی کاغذدیواری

شما می توانید برای تنوع در طراحی دیوار ها کاغذ دیواری ها را با قاب های پی وی سی و یا گچ بری ها کادر بندی کنید. یک روش عالی برای زینت بخشی به دکوراسیون سبک کلاسیک است. همچنین از یک لوستر دیواری کلاسیک برای نورپردازی آن دیوار برای چندبرابرکردن جلوه آن بهره ببرید.

آینه کاری با کاغذدیواری

همچنین آینه کاری ها می توانند دور تا دور یک کاغذدیواری زیبا را ئزین کنند. و یا اینکه در کنار یک دیوار جانبی زیبایی آن را از زوایای دیگر منعکس کنند.

ست کردن کاغذ دیواری با پارچه

کاغذدیواری ها به خاطر ظاهر لطیف و زیبایی که دارند با پارچه ها که از نظر ظاهری همین ویژگی مشترک را دارند خوب ست می شوند. برخی از طراحان حرفه ای کاغذدیواری های طرح داماس را با ترکیبی از دیوار هایی که با پارچه های مخملین لمسه کوبی شدند برای یک دکوراسیون لوکس و خاص کلاسیک به کار می برند.

ست کردن کاغذ دیواری با متریال طبیعی

همانطور که در بالا  گفتیم  کاغذدیواری ها با تنوع بالای که در طرح ها دارا می باشند می توانند مکمل خوبی با سایر متریال ها باشند.به خصوص هنگامی که بحث هزینه در میان است. چرا که کاغذ دیواری ها می توانند با پوشش دیوار ها  با قیمت تناسب تر و ظاهر شکیل بسیاری از هزینه ها را در نهایت کاهش دهند.  فقط باید از لحاظ سبک وسیاق هماهنگی مطلوبی با متریال دیگر داشته باشند.

بدین معنی که بار بصری و ارزشی متناسبی داشته باشند. هنگام که آن را می خواهید با متریال با ارزشی مانند متریال طبیعی ( چوب ،سنگ و …) ترکیب کنید به بافت ، سطح ، رنگ و کیفیت کاغذ انتخابی به دقت توجه کنید.