ست کردن مدل های مختلف مبلمان : با این روش ها همه چیز ممکن است

ست کردن مدل های مختلف مبلمان : با این روش ها همه چیز ممکن است

ست کردن مدل های مختلف مبلمان : پیروی از قوانین دکوراسیون و چیدمان به ایجاد هارمونی و زیبایی در فضای مورد نظر شما کمک می کند، اما گاهی این قوانین دست و پای ما را می بندند و ایده های بکر و راه های ایجاد تنوع و تمایز را مسدود می کنند. اینجاست که باید گاهی اوقات کمی شیطنت کرد و برخی از قوانین را شکست. اگر احساس می کنید با اجرای یک سبک به خصوص در دکوراسیون منزل خود موافق نیستید و می خواهید زیبایی دو یا چند سبک را در کنار هم امتحان کنید، شما از کسانی هستید که باید این قوانین را شکسته و جسورانه عمل نمایید.

البته باید این را گفت که وقتی یکی از قوانین دکوراسیون را می شکنید، باید بقیه ی آن ها را به خوبی رعایت کنید. زمانی که یکی از اصول تعیین کننده کنار گذاشته شده و نادیده گرفته می شود، سایر اصول باید حفظ شده و بر جای خود باقی بمانند. در غیر این صورت شما با یک تصویر عجیب و غریب و ناخوشایند رو به رو خواهید شد که اصلا زیبا نخواهد بود. به همین خاطر است که برای ست کردن مبلمان سبک های مختلف، بهتر است با اصول هماهنگ کردن آن ها آشنا شوید. این همان موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا روش های گوناگون این کار را با شما در میان بگذاریم.

اهمیت دادن به قوانین را کنار بگذارید

پیش از آن که به سراغ ایده های مختلف برای ست کردن مبلمان متفاوت از نظر سبک بروید، با خود عهد کنید که قوانین را کنار بگذارید و با جسارت به این کار بپردازید. اگر می خواهید چند سبک مختلف را در دکوراسیون فضای مورد نظر خود تلفیق کنید، نباید هراسی از زیر پا گذاشتن قوانین داشته باشید. همه ی باید و نبایدها را از ذهن خود بیرون کنید و با یک دید باز به قضیه نگاه کنید. تنها در این صورت است که خواهید توانست همه ی گزینه ها را به خوبی ببینید و بدون واهمه و با جسارت کامل برای ست کردن سبک ها دست به اقدام بزنید.

از رنگ های هماهنگ در ست کردن مدل های مختلف مبلمان استفاده کنید

برای این که مبلمان را در کنار هم قرار داده و با یکدیگر ست کنید، لزومی ندارد که همه ی آن ها یک سبک داشته باشند. هر چقدر هم که سبک ها متفاوت باشند، می توان راه هایی برای ست کردن آن ها با هم پیدا کرد. انتخاب رنگ مشابه، یکی از این راه هاست. اگر بتوانید هماهنگی مناسبی بین رنگ های به کار رفته در مبلمان خود ایجاد نمایید، می توانید به خوبی آن ها را با هم ست کنید. مبل های کلاسیک شما می توانند به خوبی در کنار یک فرش مدرن قرار بگیرند، اگر بتوانید رنگ آن ها را به گونه ای انتخاب کنید که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. رنگ نقش مهمی در دکوراسیون دارد و می تواند به خوبی دو عنصر با سبک متفاوت را به هم پیوند بزند.

تکلیف پالت رنگ را مشخص کنید

اگر قرار است چند سبک دکوراسیون در منزل خود داشته باشید، بهتر است پیش از هر کاری تکلیف تان را با پالت رنگ مشخص کنید. پالت رنگ به مجموعه رنگ هایی گفته می شود که شما برای طراحی و اجرای دکوراسیون خود در نظر گرفته و به کار می برید. بگذارید به شما بگویم که وقتی قرار است سبک دکوراسیون شما تلفیقی از دو چند سبک مختلف باشد، اجرای یک پالت رنگارنگ، کار هوشمندانه ای نخواهد بود. سعی کنید یک پالت مشخص از تعداد محدودی رنگ در نظر بگیرید و همه ی مبلمان را طبق این رنگ های انتخاب شده با یکدیگر هماهنگ کنید تا به قول معروف، هر چیز برای خودش ساز جداگانه ای نزند.

در ست کردن مدل های مختلف مبلمان جنس پارچه ها را یکسان منظور کنید

اگر سبک ها متفاوت باشند، بهتر است بقیه ی فاکتورها در کنترل شما قرار بگیرند. این را بدانید که وجود دو یا چند سبک مختلف در دکوراسیون منزل تان به خودی خود یک شهامت بزرگ است که شما به خرج داده اید. مسلما در کنار داشتن چنین تمایز بزرگی، بهتر است فاکتورهای دیگر دکوراسیون را بیش تر کنترل کنید تا همه چیز از دست در نرود. برای مثال، جنس پارچه هایی که برای مبل ها، صندلی ها، کوسن ها و دیگر قسمت ها در نظر می گیرید، بهتر است یکسان باشد. مبلمان منزل شما با وجود سبک های متفاوت، اگر جنس مشابهی داشته باشند، هماهنگ خواهند بود.

نوع چوب ها را مشابه لحاظ کنید

چوب یکی از متریال هایی است که در طراحی داخلی و چیدمان منزل، کاربرد زیادی دارد. زمانی که می خواهید کار دکوراسیون یک منزل با مبلمان و سبک های مختلف را انجام دهید، اگر چوب جزو متریال های غالب باشد، باید به این نکته توجه کنید که همه ی انواع چوبی که در فضا به کار می برید، باید یکسان باشند. این یعنی چوب به کار رفته در پایه ی مبل ها، میز، قاب آینه و هر قسمت دیگری که چوبی است، باید از لحاظ نوع، طرح و رنگ مشابه باشد تا هماهنگی بیش تری بین مبلمان تان ایجاد شود. اگر چوب به کار رفته در وسایل منزل تان از یک نوع باشد، تفاوت بین آن ها کم تر به چشم خواهد آمد.

فرم مبلمان را هماهنگ نمایید

یکی دیگر از فاکتورهای موثر در طراحی داخلی و چیدمان که می تواند در ست کردن سبک های مختلف دکوراسیون و مبلمان به کمک شما بیاید، هماهنگ کردن فرم های به کار رفته است. اگر می خواهید طرح و رنگ مبلمان و لوازم منزل خود را کمی متفاوت تر در نظر بگیرید، باید فرم آن ها یکی باشد. فرم یکی از فاکتورهایی است که از لحاظ بصری قادر خواهد بود ارتباط خوبی بین وسایل دارای سبک متفاوت ایجاد کند. اگر فرم ها یکی باشند، دو وسیله که از لحاظ سبک، طرح، جنس و رنگ هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند، می توانند به خوبی در کنار هم جای گرفته و هماهنگ باشند.

متریال های مشابه در ست کردن مدل های مختلف مبلمان به کار ببرید

این که شما می خواهید مبلمان و لوازم دکوری منزل تان از میان سبک های مختلفی انتخاب شوند، هیچ مانعی برای یکی کردن متریال ها نخواهد بود. شما می توانید هزاران وسیله با هزاران سبک را انتخاب کرده و در کنار هم قرار دهید، به شرطی که متریال آن ها یکی باشد. برای مثال، یک وسیله ی دکوری آنتیک می تواند در کنار یک نمونه ی امروزی تر و مینیمال قرار بگیرد و به خوبی با آن ست شود، اگر آن دو را از یک نوع متریال خاص انتخاب کرده باشید. به کار بردن متریال یکسان در انتخاب مبلمان دارای سبک متفاوت، مثل این است که همه ی اجزای منزل شما یک حرف را به زبان بیاورند، اما ادبیات آن ها متفاوت باشد.

ست کردن مدل های مختلف مبلمانعنصر متفاوت را در مرکز بگذارید

اگر با نقطه ی کانونی و کاربرد آن در دکوراسیون و چیدمان آشنایی داشته باشید، احتمالا می دانید که تاثیر این اصطلاح در طراحی داخلی تا چه حد عمیق است. نقطه ی کانونی به نقطه ای گفته می شود که عموما در مرکز یک فضا یا محوطه ی فرضی قرار دارد. این نقطه به عنوان مبنایی برای چیدمان و آرایش مبلمان و وسایل، مورد استفاده قرار می گیرد و خودش نیز یک عنصر دکوری یا عملکردی می باشد. کاربرد نقطه ی کانونی در چیدمان مبلمانی که سبک های متفاوت دارند، به این شکل است که اگر احساس می کنید هیچ ارتباطی بین یکی از وسایل با سایر آن ها وجود ندارد، از خیر ست کردن بگذرید و وسیله ی متفاوت را در مرکز فضا قرار دهید. به این شکل، شما متفاوت بودن آن را به عنوان یک ابزار برای چیدمان، مورد استفاده قرار می دهید.

یک الگوی مشخص در ست کردن مدل های مختلف مبلمان تعریف کنید

اگر می خواهید وسایل منزل خود را با یکدیگر ست کنید، می توانید از یک الگو یا پترن خاص کمک بگیرید. وجود یک الگوی تعیین شده در چیدمان می تواند به شما کمک کند تا به راحتی بین مبلمان مورد نظرتان ارتباط ایجاد کرده و آن ها را با یکدیگر ست کنید. شما می توانید از یک الگوی مشخص استفاده کنید. این الگو می تواند هندسی، کلاسیک یا سنتی باشد. چیزی که اهمیت دارد، این است که چگونه این الگو را به عنوان پلی برای ایجاد ارتباط بین مبلمان به کار می برید. شما باید الگوی مد نظرتان را در انتخاب همه وسایل منزل و اجرای دکوراسیون به کار برده و مورد توجه قرار دهید.

یک تم کلی برای فضا انتخاب کنید

تم ها از جمله مواردی هستند که این روزها در دکوراسیون داخلی محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. تم های مختلف مثل انواع بهاری، رسمی، رمانتیک و مدل های بسیار متنوع دیگری وجود دارند که شما می توانید به دلخواه خود یک نمونه را از میان آن ها برگزیده و برای دکوراسیون فضای مورد نظر خود به کار بگیرید. تم، یکپارچگی ظاهری قسمت های مختلف را تعیین می کند و شامل فاکتورهایی مثل رنگ، شکل، اندازه و حتی عطر وسایل می شود. اگر وسایل خود را با یک تم خاص انتخاب کنید، در صورتی که سبک های متفاوتی داشته باشند هم می توانند هماهنگی بسیار مناسبی با یکدیگر ایجاد کنند.

 

 

 

 

ست کردن مدل های مختلف مبلمان

تحریریه پویانو