ست کردن مبلمان قهوه ای با 9 روش مختلف در دکوراسیون داخلی منزل

ست کردن مبل قهوه ای در دکوراسیون داخلی

ست کردن مبلمان قهوه ای با 9 روش مختلف در دکوراسیون داخلی منزل

مبلمان قهوه ای به خصوص قهوه‌ای تیره بیشتر به خاطر کارکرد و دوام شان انتخاب می‌شوند. بر خلاف تصور مبلمان قهوه ای در دکوراسیون داخلی همیشه خسته کننده و ساده نیستند. شما بعد از مطالعه ایده‌های زیر به گونه‌ای دیگر به ست کردن مبلمان قهوه ای خود می‌نگرید.

همه می‌دانند که مبلمان قهوه ای فوق العاده کاربردی هستند، به همین دلیل است که در بازارهای مبلمان آن‌ها را به وفور می‌بینید و سریع هم به فروش می‌روند. مهم ترین ویژگی که ما به خاطر آن مبلمان قهوه‌ای را انتخاب می‌کنیم مقاومت در برابر لکه و کثیفی است که این ویژگی باعث می‌شود آن ها انتخاب خوبی برای خانواده های فعال یا دارای فرزند باشند. با این حال یکی از گلایه‌هایی که دارندگان مبلمان قهوه ای دارند این است که فکر می‌کنند رنگ آن بی روح و خسته کننده است.

البته که این طور نیست. با به کار بردن روش های زیر در دکوراسیون داخلی می‌بینید که چطور می‌توانید مبلمان قهوه ای خود را با محیط اطراف آن ست کنید تا جلوه ای جذاب و مدرن داشته باشد.

روشن کردن اطراف مبلمان

مشکلی که اکثر افراد دارند این است که احساس می‌کنند مبلمان قهوه‌ای شان به خوبی با دکوراسیون اطراف ادغام نمی‌شود و مانند یک جزء جداگانه به نظر می‌رسد. اما بدانید که اگر اطراف مبل قهوه‌ای تیره تان با عناصر روشن تر احاطه شود دیگر آن طور به نظر نمی‌رسد.

ست کردن مبل قهوه ای در دکوراسیون داخلی

برای مثال دیوارها باید رنگ خنثی داشته باشند سپس آثار هنری، اکسسوری‌ها و تزئینات مبلمان مثل کوسن ها را در رنگ های روشن تر یا شادتر انتخاب کنید تا تیرگی مبلمان قهوه ای تان به تعادل برسد.

همانطور که در تصویر می‌بینید تعداد زیادی لوازم سفید مانند صندلی، پاف و آباژور و رنگ های زرد و نارنجی از زیادی تیره دیده شدن مبل قهوه ای جلوگیری کرده است.

فضای روشن و براق در دکوراسیون داخلی

روش دیگر برای جلوگیری از غالب شدن رنگ تیره مبلمان در دکوراسیون داخلی این است که تقریبا همه چیز اطراف آن به رنگ سفید باشد.

جلوگیری از غالب شدن رنگ تیره مبلمان در دکوراسیون داخلی

شما نیاز به مقادیر زیادی روشن برای به تعادل رساندن یک رنگ تیره دارید پس در به کار بردن آن ها تردید نداشته باشید. زمانی که سقف، والان پرده ها، قرنیزها و لوازم چوبی به رنگ سفید انتخاب شوند این به ایجاد فضای دنج روشن و متعادل کمک می‌کند.

استقبال از تن های گرم در ست کردن مبلمان قهوه ای

قهوه‌ای یک رنگ خنثی گرم است که به خوبی با رنگ چوب و دیگر تن های گرم هماهنگ می‌شود. برای الهام گرفتن به تمام رنگ هایی که در پاییز می‌بینید توجه کنید. رنگ های تاکیدی را از بین رنگ های پاییزی نظیر قرمز تیره، زرد خردلی یا آجری انتخاب کنید تا به طور طبیعی با رنگ قهوه ای مبلمان هماهنگ شوند.

در این عکس می‌بینید که صاحب خانه از یک فرش قرمز بزرگ و تعداد زیادی کوسن در رنگ های پاییزی به عنوان رنگ های تاکیدی یا ضمیمه ای استفاده کرده تا با آن ها رنگ تیره مبلمان قهوه ای را در دکوراسیون داخلی منزل به تعادل برساند.

الهام از طبیعت

این کاناپه قهوه‌ای در کنار رنگ های الهام گرفته شده از طبیعت نظیر پاف نارنجی رنگ، میز عسلی سبز زیتونی و مجموعه ای از کوسن های طرح دار زیبا جلوه ای مناسبی در این اتاق پذیرایی دارد.

بافت‌های طبیعی نظیر والان پرده حصیری، شومینه سنگی و کفپوش چوبی نیز این مبل قهوه ای را به تعادل رسانده اند.

سرد کردن فضا

قهوه ای به خوبی با رنگ های سردتر نظیر آبی و سبز هماهنگ می‌شود. در کنار مبل قهوه ای از صندلی، پرده یا کوسن ها در تن های سردتر استفاده کنید تا فضایی که یک مبل قهوه ای در آن قرار گرفته را آرامش بخش و جذاب کنید.

اتاق پذیرایی، این مبل قهوه ای بین دیوارهای آبی مات احاطه شده است

در این اتاق پذیرایی، این مبل قهوه ای بین دیوارهای آبی مات احاطه شده است.

پاشیدن اندکی رنگ شاد

سبز متمایل به زرد فقط روی وسایلی مانند سینی، کوسن و پایه آباژور

این فضا که جلوه ای خنثی و سرد دارد بدون وجود این مبلمان قهوه ای ظاهری بی‌روح و سرد می‌داشت اما با گذاشتن مبلمان قهوه ای سردی آن به تعادل رسیده است. سبز متمایل به زرد فقط روی وسایلی مانند سینی، کوسن و پایه آباژور دیده می‌شود. این دقیقا همان تناسب ایده آل برای افزودن رنگ به فضاست.

تطبیق پذیری در ست کردن مبلمان قهوه ای

اگرچه این مبلمان قهوه‌ای روشن است اما شما می‌توانید همان اصول در دکوراسیون داخلی منزل را اجرا کنید. بدین صورت که آن را در وسط اتاق قرار دهید یک میز کنسول را به پشت آن تکیه دهید و سپس داخل آن را با کتاب یا دیگر اشیاء رنگی پر کنید تا تمرکز را از روی مبلمان به سوی نمایش دکوری‌ها ببرید.

از رنگ قهوه ای استقبال کنید

از سوی دیگر در ست کردن مبلمان قهوه ای ، گاهی اوقات نیازی نیست که رنگ قهوه‌ای مبلمان تان را با این ترفندهای دکوراسیون داخلی بپوشانید. بلکه می‌توانید رنگ تیره و کاکائویی مبلمان تان را هایلایت کنید. بدین صورت که صندلی یا دیگر لوازم کنار آن نظیر کوسن‌ها را در همان رنگ مبل منتهی در طیف‌های روشن تر انتخاب کنید تا وزن بصری مبلمان تیره تان را کاهش دهید.

رنگ تیره و کاکائویی مبلمان تان را هایلایت کنید

قدرت کنتراست یا تضاد

به جای این که در تقابل با رنگ تیره کار کنید از همان رنگ استفاده کنید و برای مثال دیوارها را با رنگ مشابه نقاشی کنید. سپس از قدرت کنتراست یا تضاد استفاده کنید و با سفید کردن سقف و قرنیزها کنتراست شدیدی بین آن‌ها و مبل تیره ایجاد کنید. نتیجه آن یک اتاق باشکوه با تن های تیره و جسورانه می‌باشد.

سفید کردن سقف و قرنیزها کنتراست شدیدی بین آن‌ها و مبل تیره ایجاد کنید

 

 

 

 

ست کردن مبلمان قهوه ای

تحریریه پویانو

منبع: bhg