خانه ای متناسب با فلسفه شادی دانمارکی سبک هیگ

خانه ای متناسب با فلسفه شادی دانمارکی سبک هیگ

خانه ای متناسب با فلسفه شادی دانمارکی سبک هیگ

خانه ای متناسب با فلسفه شادی دانمارکی سبک هیگ : چگونه دکوراسیون خانه باید برای فلسفه شادی دانمارکی سبک هیگ مناسب باشد؟

سبک هیگ یا Hygge چیست؟

Hygge راز شادی دانمارکی هاست که رتبه اول را در گزارش جهانی شادی اعلام شده هر سال از دست نمی دهد. اگرچه هیچ ترجمه تحت اللفظی به عنوان یک کلمه وجود ندارد، Hygge به معنای لذت بردن از لحظات آسایش و آرامش است. مثلا؛ در یک غروب سرد زمستانی، می توان گفت که این احساس شادی است که با یک فنجان قهوه یا شکلات داغ در هنگام گپ زدن با عزیزانتان در حالی که یک پتوی ضخیم روی خود دارید، به شما دست می دهد.

به این ترتیب، سبک زندگی و دکوراسیون ساده، بدون حواس پرتی، ساده و راحت پدید می آید که در آن رنگ های پاستلی به وفور استفاده می شود.

چگونه دکوراسیون خانه باید برای Hygge مناسب باشد؟

اولین قدم در دکوراسیون خانه مناسب برای هیج، رهایی از جزئیات خواهد بود. ظاهری ساده و به دور از خودنمایی که در آن از رنگ های روشن به وفور استفاده می شود بسیار مهم است. گنجاندن مواد طبیعی به عنوان دکور به همان اندازه مهم است، استفاده از چوب در منازل یکی از مهمترین موارد در دکوراسیون مطابق با فلسفه هیج است. استفاده از مواد خام چوبی فراوان که حتی پوسته بیرونی آن حفظ شده است توصیه می شود. به این ترتیب طبیعت وارد خانه شده و فضایی گرم به دست می آید. وقتی صحبت از آوردن طبیعت به خانه شد، در داخل خانه به جای وسایل تزئینی از گیاهان زیادی استفاده می شود. این یک واقعیت شناخته شده است که گیاهان سبز و خاک، انرژی موجود در محیط را خنثی می کنند. در دکوراسیون منزل از نوع hygge، انواع گیاهان از کاکتوس های مینیاتوری گرفته تا درختان داخلی تاج سر ما می شوند.

نکته مهم دیگر در Hygge ایجاد محیطی گرم در خانه است. محیط خیلی روشنی نباشد، حتماً اگر فرصت کردید باید برای شومینه جا باز کنید. علاوه بر این، دانمارک و کشورهای اسکاندیناوی در خط مقدم کشورهایی هستند که بیشترین مصرف سرانه شمع را دارند. استفاده از شمع های زیاد در خانه دکوری شیرین ایجاد می کند و شما را گرم می کند.

با توجه به سبک هیگی، باید در خانه “نرم” زیادی وجود داشته باشد. فرش و روکش های مخملی، بالش های کرکی از جمله مواردی هستند که در خانه ها به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. آنها باید در مکان های باز باشند، در کمد نباید فراموش شوند و در ایجاد فضای دوستانه در خانه بسیار موثر هستند.

البته اقوام شما در خانه ای مناسب برای هیج ضروری هستند. لذت بخش ترین لحظاتی را که در خانه سپری می کنید در کنار عزیزانتان است و می توانید این لحظات را بر روی پفک های اطراف زیباترین شومینه، روی میز ناهارخوری بزرگ خود در آشپزخانه و در قسمت نشیمن خود در باغتان تاج گذاری کنید. البته اگر بتوانید گوشه ای گرم و آرام ایجاد کنید که در آن چای یا قهوه گیاهی بنوشید، به لذت خود می افزایید.

خانه ای متناسب با فلسفه شادی دانمارکی سبک هیگ

ما می توانیم به این لیست اضافه کنیم؛ اگرچه به طور مستقیم به دکوراسیون مربوط نمی شود، اما دمپایی های مخملی، جوراب های پشمی ضخیم، روپوش های گرم و نوارهای خواب، محیط خانه شما را تقویت می کنند. همچنین می توانید برای درک بهتر فلسفه هیگی، کتاب «Hygge – The Danish Happiness» نوشته Meik Wiking را بخوانید.

Hygge یک سبک زندگی است که اجرای آن دشوار نیست و می توان با تغییرات جزئی در خانه به آن دست یافت. مطمئنیم این تغییرات کوچک هر بار که وارد خانه می شوید دلتان را گرم می کند و باعث می شود از لحظاتی که در خانه می گذرانید لذت بیشتری ببرید .

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو