معجزه سبک مدرن در دکوراسیون داخلی نشیمن کوچک

معجزه سبک مدرن در دکوراسیون داخلی نشیمن کوچک

معجزه سبک مدرن در دکوراسیون داخلی نشیمن کوچک

امروزه شهرنشینی و مهاجرت مردم به شهرها به دلایل مختلفی مرسوم تر شده است. در نتیجه این امر، خانه های امروزی بسیار کوچک شده اند. کوچک شدن خانه ها، صاحبان خانه را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. از جلمه این مشکلات می توان به عدم کارایی مورد نیاز فضاهای خانه و احساس ناراحتی و نارضایتی مردم از فضای زندگیشان اشاره نمود. این موضوع، سبب شده طراحان داخلی دست به کار شده و با توجه به متراژ کمی که در اختیار افراد است، بهترین فضای ممکن را برای زندگی آن ها فراهم سازند. یکی از راهکارهای حل این مشکل، به کار بردن سبک مدرن در طراحی داخلی است. پویانو در این مطلب، شما را با معجزه سبک مدرن در دکوراسیون داخلی آشنا خواهد کرد. همراه ما باشید.

به کار بردن سبک مدرن در طراحی داخلی است

روی آوردن به شهرنشینی سبب شده تعداد افراد شهرنشین در همه جوامعه با رشد زیادی مواجه شود. همین موضوع، باعث ایجاد مشکلاتی برای افراد شده است. یکی از نتایج افزایش شهرنشینی و تعداد افراد شهرنشین در جوامع امروزی، کاهش سرانه هر نفر بر متر مربع می باشد؛ به شکلی که برای مثال، اگر پانزده سال پیش، سرانه شهری هر شهروند در شهر تهران، برابر 50 متر مربع بود، امروزی این آمار به چیزی در حدود 10 متر مربع رسیده است.

علاوه بر استفاده از پلان های تخصصی و کاربردی برای خانه های کوچک، نحوه چیدمان لوازمی که در این فضاها به کار می روند نیز اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، یک خانه 60 متری را در نظر بگیرید که یک اتاق 15 متری، یک پذیرایی 25 متری و یک آشپزخانه 15 دارد. 4 نفر در این خانه زندگی می کنند. مسلما مساحت این خانه به اندازه ای نیست که بتواند فضایی آرامش بخش و راحت برای ساکنین فراهم نماید. در چنین شرایطی، وظیفه معمار، طراحی یک فضای قابل قبول با کاهش محدودیت هاست. شاید نخستین پیشنهادی که در این رابطه به ذهن اکثر طراحان برسد، استفاده از سبک مدرن باشد. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا سبک مدرن، راه حلی مناسب برای طراحی داخلی خانه های کوچک است و چطور می تواند زندگی در این خانه ها را بهبود ببخشد.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

با پیشرفت و گسترش مقوله دکوراسیون داخلی، سبک های امروزی تر مانند سبک مدرن، شناخته تر شده اند. سبک های کلاسیک و سنتی با این که زیبایی و هویت خاص خود را دارند و هنوز طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص می دهند، به مرور زمان، جای خود را به سبک های امروزی تر داده اند. شاید علت گرایش بیش تر مردم به سبک های امروزی مانند سبک مدرن، همین مشکلاتی باشد که به خاطر کمبود جای کافی در خانه های امروزی ایجاد شده اند.

البته سبک های امروزی، خصوصیاتی دارند که شاید نسل های جدیدتر با آن ها ارتباط قوی تری برقرار می کنند. به هر حال، مهم این است که امروزه سبک هایی مثل سبک مدرن و سبک مینیمالیسم، رونق خیلی زیادی به بازار دکوراسیون داخلی بخشیده اند و مردم در همه نقاط دنیا به استفاده از این سبک ها و دیگر سبک های امروزی روی آورده اند. شاید بتوان گفت که سبک مدرن و سبک های مشابه آن به خاطر هماهنگی بیش تری که با سبک زندگی امروزی افراد دارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. این سبک ها مطابق نیازهای امروزی ما شکل گرفته اند و از همین رو خیلی بهتر قادر هستند به این نیازها پاسخ دهند.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

با وجود این که سبک مدرن و سبک های شبیه به آن، مخالفت های زیادی را از جانب برخی معماران دریافت کرده اند، اما اکثریت قریب به اتفاق با این موضوع موافق هستند که این سبک به گونه بهتری با نیازهای جامعه مدرن هماهنگی دارد.

باید قبول کرد که اجرای برخی سبک های کلاسیک در فضاهای امروزی ممکن نیست و حتی در صورت اجرا، کاربرد لازم را ندارد. محدودیت هایی که ما امروزه با آن ها رو به رو هستیم، دستمان را در اجرا بسته نگه می دارند. در چنین وضعیتی بهره بردن از خصوصیات سبک مدرن که سبکی عملکردگراست می تواند راهکاری خوب و معجزه آسا در طراحی داخلی باشد.

از خصوصیات سبک مدرن که سبکی عملکردگراست

چرا سبک مدرن برای خانه های کوچک مناسب است؟

هر سبکی در دکوراسیون داخلی، خصوصیات منحصر به فرد و خاص خود را داراست. به عنوان مثال در سبک سنتی، به کار بردن عناصر چوبی، استفاده از اکسسوری های زیاد، به کار بردن سمبل های فرهنگ و رسوم و اجرای تزیینات گسترده و چشمگیر، جایگاه خاصی دارد. در سبک مدرن و مینیمالیسم، تعداد اندک مبلمان، لوازم دکوری ساده و اندک، چینش منظم و واضح و ایجاد فضای باز بیش تر، چیزی است که مد نظر قرار می گیرد. این خصوصیات از مهم ترین ویژگی های سبک مدرن به شمار می روند. اگر نگاهی به دکوراسیون خانه های چند سال اخیر بیندازید، می توانید این ویژگی ها را به صورت واضح ببینید.

چرا سبک مدرن برای خانه های کوچک مناسب است؟

همان طور که گفته شد، سبک مدرن در مقایسه با سبک سنتی، بسیار خلوت تر است. هر چقدر جلوتر می رویم، صاحبان خانه و طراحان به این نتیجه می رسند که بهتر است از لوازم کم تری در دکوراسیون داخلی استفاده کنند تا فضای باز موجود در خانه به حداکثر  برسد. کم بودن تعدا عناصر و لوازم دکوری در سبک مدرن، سبب می شود افرادی که خانه هایشان مساحت کمی دارد، تمایل بیش تری به تبعیت از سبک مدرن و اجرای آن در فضای زندگی خود داشته باشند. طبیعتا هیچ کس نمی خواهد فضای محدود خانه خود را با اجرای سبک کلاسیک، محدودتر کند.

سبک مدرن در مقایسه با سبک سنتی، بسیار خلوت تر است

یکی از مهم ترین فضاهای هر خانه ای، نشیمن آن است. از آن جهت که بحث اجرای دکوراسیون مدرن در منزل، بحثی گسترده است، ما ترجیح دادیم در این مطلب، صرفا دکوراسیون نشیمن را بر اساس این سبک، مورد بررسی قرار دهیم. اگر مایل هستید با معجزه سبک مدرن در طراحی داخلی نشیمن آشنایی پیدا کنید، به خواندن ادامه دهید.

یکی از مهم ترین فضاهای هر خانه ای، نشیمن آن است.

انتخاب مبلمان مدرن برای اتاق نشیمن

مد و سبک های دکوراسیون داخلی، هر ساله با تغییرات گسترده ای مواجه می شوند. چیزی که در این میان، ثابت می باشد، مساحت خانه هاست. اگر شما امروز برای نوسازی همه وسایل منزل خود اقدام کنید و سال بعد بری به بازار بزنید، متوجه خواهید شد که مدل های جدیدتری از وسایل، موجود شده اند.

این موضوع سبب می شود پیش از ایجاد هر تغییری در دکوراسیون منزل، دغدغه انتخاب لوازم مناسب برای شما ایجاد شود، خصوصا اگر خانه تان متراژ کمی داشته باشد. خانه هایی که مساحت کمی دارند، فضای زیادی برای قرار دادن وسایل در اختیار شما نمی گذارند. از همین رو باید در خرید لوازم منزل و خصوصا اتاق نشیمن که مدت زمان زیادی از وقت ما در آن می گذرد، دقت زیادی نمود.

انتخاب مبلمان مدرن برای اتاق نشیمن

سرویس مبلمان سالن نشیمن، معمولا گران ترین و جاگیرترین چیزی است که در دکوراسیون داخلی این فضا به کار می رود. در خانه های کوچک و مدرن، انتخاب مبلمان و لوازم مورد استفاده، امر بسیاری مهمی است که نیازمند توجه و دقت بسیار می باشد. وقتی برای خرید مبلمان نشمین به بازار مراجعه می کنید، طیف گسترده ای از مدل ها را مشاهده خواهید نمود که ممکن است شما را گیج و سردرگم کنند. به نظر شما بهترین سرویس مبلمان برای نشیمن یک خانه کوچک، چه ویژگی هایی دارد؟ اعتقاد طراحان داخلی بر این است که بر اساس تحقیقات انجام شده و تجربیات به دست آمده، رنگ های روشن، بهترین گزینه برای طراحی داخلی فضاهای کوچک می باشند.

در ضمن، طرح هایی که زرق و برق زیادی ندارند و خلوت تر به نظر می رسند، برای سرویس مبلمان منازل کوچک، مناسب تر خواهند بود. شما نیز باید بر همین اساس سعی کنید تا حد امکان، مبلمان نشیمن خود را از میان مواردی برگزینید که دسته های کم عرضی دارند و فضای زیادی نمی گیرند. مبلمان سلطنتی با تاج و پایه های بزرگ و منبت کاری شده برای اتاق نشیمن خانه های کوچک، گزینه خوبی نیستند. بهتر است مبلمان خود را به شکل ال انتخاب کنید، زیرا عملکردش مشابه مبلمان چند تکه است و جای کم تری نیز می گیرد.

اگر نگاهی به نمونه های انجام شده دکوراسیون مدرن در نشیمن منازل مختلف بیندازید، ایده های بیش تر به دست می آورید. تصاویر زیر می توانند به شما کمک کنند.

طراحی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن

طراحی داخلی سبک مدرن

دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی داخلی پویانو

طراحی داخلی به سبک مدرن

نشیمن به سبک مدرن

متریال در دکوراسیون مدرن

طراحی داخلی خانه به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی پویانو

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

طراحی داخلی به سبک مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری