سبک ماکسیمالیسم در دکوراسیون داخلی: این جا همه چیز در هم است!

سبک ماکسیمالیسم در دکوراسیون داخلی: این جا همه چیز در هم است!

ماکسیمالیست ها که شاید کم هم نباشند، همه چیز را با هم می خواهند. بر خلاف مینیمالیست ها که سادگی را ترجیح می دهند و اهل بریز و بپاش نیستند، ماکسیمالیست ها تا دلتان بخواهد سرشان درد می کند برای این جور چیزها!

در مورد این زمره از افراد می توان گفت که هیچ چیز برایشان کافی نیست و هر چه بیش تر بهتر. یک اشتهای سیری ناپذیر برای خرید آخرین ترندهای روز، عتیقه ترین لوازم، اجناس حراجی و کلکسیون های اعجاب برانگیز در ماکسیمالیست ها وجود دارد که باعث می شود منزلشان در با یک نمایشگاه مبل و دکوراسیون داخلی برابری کند. کافی است یک خانه نوساز که هنوز مبله نشده را به یک ماکسیمالیست بسپارید. در یک چشم به هم زدن خواهید دید که هر دیوار، هر پترن، هر رنگ و هر متریال برای خودش حرفی می زند و شما هم نمی دانید به کدام گوش کنید!

البته این سلیقه خاص ماکسیمالیست ها زیاد برای دیگر افراد جالب نیست، اما خودشان عاشق هر چه بیش تر و بیش تر خریدن هستند. اگر شما هم یکی از آن هایید، این مطلب را دنبال کنید تا در مورد این سبک مینیمالیسم بیش تر بدانید.

چه کسی گفته نمی توانید؟

چه کسی گفته همه باید مثل هم دکور کنند؟ در سبک ماکسیمالیسم، شما می توانید. می توانید هر کاری که دوست دارید، انجام دهید و همه را دیوانه کنید، اما خودتان را نه! طرح زبرای فرش در کنار گلیم سنتی، خوب به نظر خواهد رسید، اما به شرط این که تنها نمک دکور فضای مورد نظرتان باشد. شورش نکنید.

شجاع باشید

بعد از این که فهمیدید می توانید، باید شجاع باشید. ماکسیمالیست ها جسارت عجیبی دارند و برایشان مهم نیست اگر کسی فکر کند پادری سبز اسپرتشان با کاغذ دیواری فلورال زرق و برق دار نمی خواند. برای شما مهم است؟

قانونی برای محدود کردن رنگ ها وجود ندارد!

تقریبا هر تعداد رنگی که بخواهید می توانید به کار ببرید، ولی به نفع خودتان است که زیاد شلوغش نکنید. دو یا نهایتا سه رنگ اصلی انتخاب کنید و بقیه رنگ ها را خیلی ظریف و استادانه در آیتم های کوچک به نمایش بگذارید.

به پترن ها میدان دهید

در مورد پترن ها هم اوضاع به همان شکلی است که درباره رنگ ها. بگذارید پترن ها مانور دهند و طرح های ریز هندسی را در کنار داماسک قرار دهید تا خودتان هم از جسارتتان تعجب کنید.

چیزی که آن ها نمی خرند، احتمالا همان چیزی است که شما باید بخرید

اگر دوستتان فکر می کند آن مجسمه بودایی در کنار تابلوهای پاپ آرت زیبا به نظر نمی رسد، این مشکل اوست. ماکسیمالیست ها طور دیگری فکر می کنند و شما هم یکی از آن ها هستید، پس اگر او نمی خرد، احتمالش قوی است که شما باید به خریدش فکر کنید.

یک قاعده کلی بر قرار است!

یک قاعده کلی در سبک ماکسیمالیسم وجود دارد که نباید فراموش کنید. آزاد بودن این سبک تا وقتی زیباست که یک هم خوانی نسبتا کلی بین کل اجزا دیده شود و به زبان ساده، در یک نگاه حس کنید ترکیب آیتم ها زیباست.

ماکسیمالیست ها بدانند!

برای ماکسیمالیست ها خرید لوازم منزل و چیزهای دیگر هیچ وقت پایانی ندارد. آن ها همان کسانی اند که وقتی پای خرید به میان می آید، هر طور شده بهانه ای جور می کنند تا یک آیتم بی نظیر دیگر به کلکسیون خود اضافه کنند و ذاتا خوش سلیقه هم هستند، چون ست کردن این همه طرح و رنگ جور واجور کار هر کسی نیست.

و اما بحث تعریف که کنار برود، اگر ماکسیمالیست هستید، باید بدانید:

  • چون رنگش با رنگ یکی از مبلمان خانه تان ست است، دلیل نمی شود بخریدش. رنگ غالب را در نظر بگیرید و سعی کنید اکثر آیتم ها را از همان رنگ انتخاب کنید، اما برای آیتم های اختصاصی، مثل مبل تک، کوسن، تابلو، آباژور و مواردی مثل این ها می توانید سراغ رنگ های متفاوت بروید.
  • دست و دلبازی در دکوراسیون داخلی هم حدی دارد. سعی کنید مرز میان ماکسیمالیسم و یک هیاهوی سر درد آور را تشخیص دهید، چرا که اگر از این مرز رد شوید، خودتان هم منزلتان را دوست نخواهید داشت.
  • یادتان نرود که فضاهای مختلف، دکورهای مختلفی نیز می طلبند، پس شاید دکور شلوغی که برای اتاق پذیرایی در نظر گرفته اید، با فضای اتاق خوابتان که قرار است آرامش بخش باشد، جور در نیاید.
  • مراقب اشتهایتان باشید. یک حرفه ای می داند که ماکسیمال دکور کردن هنر می خواهد. بدانید در واقع، وقتی تعداد آیتم ها، رنگ ها و… از حد معینی بیش تر می شود، برای کنار هم قرار دادنشان به شکلی که خوب به نظر برسند، به یک نابغه نیاز است و شما برای نابغه بودن باید بدانید کجا متوقف شوید.
  • برای به رخ کشیدن، ماکسیمالیست نباشید، چون کنترل از دستتان می رود و می بینید هیچ چیز سر جایش نیست. برای دل خودتان دکور کنید و نه برای دیگران.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی | پویانو