سبک لافت : یک روند رو به رشد در طراحی داخلی!

سبک لافت : یک روند رو به رشد در طراحی داخلی!

ممکن است که با سبک لافت آشنایی کافی نداشته باشید و یا به دلیل آن که این سبک در کشور ما زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد، توجه شما را به خود جلب نکرده باشد، اما در واقع سبک لافت در سطح دنیا به خصوص آمریکا و اروپا سبکی بسیار محبوب و پرکاربرد است. شاید شما نیز با شناخت این سبک به آن علاقه مند شده و یا حتی به سبک محبوب شما تبدیل شود. پس برای آشنایی با سبک لافت و روند رو به رشد آن در طراحی داخلی با پویانو همراه باشید:

سبک لافت : یک روند رو به رشد در طراحی داخلی!

یک فضای لافت، در واقع فضایی باز و تقسیم نشده مانند یک استودیوی بزرگ است که میان اتاق ها و فضا های مختلف آن هیچ گونه مرز، دیوار و یا جدا کننده ای وجود ندارد. در واقع یک مکان لافت، فضایی با ویژگی های صنعتی از جمله سقف های بلند، دیوارهای آجری، تیرک های سقفی نمایان، لوله های در معرض دید و کفپوش ها و سطوح بتنی است.

در ابتدا سبک لافت بیشتر برای مکان هایی مانند کارخانه ها و انبارهای صنعتی و متروکی که دارای فضایی باز و بدون دیوار بودند و تبدیل به خانه می شدند، مورد استفاده قرار می‌ گرفت، اما امروزه مانند هر چیز دیگری سبک لافت نیز تغییراتی کرده و با سبک زندگی های آپارتمانی امروزی تطابق یافته است.

می توان سبک لفت را در آپارتمان ها و خانه های کوچک شهری نیز به کار برد.

برای رسیدن به سبک لافت در محیط زندگی خود نیازی نیست که حتما در پنت هاوس یک ساختمان ۳۰ طبقه زندگی کنید، بلکه امروزه می توان این سبک را در آپارتمان ها و خانه های کوچک شهری نیز به کار برد.

تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید این است که نکات اصلی سبک لافت را در دکوراسیون داخلی خانه به کار ببرید. برای مثال برای ایجاد تاثیری سریع از دکوراسیون لافت در محیط زندگی خود، می توانید بر روی دیوار ها از بتن و آجر استفاده کرده و در مبلمان رنگ های طوسی و خردلی را با یکدیگر ترکیب کرده و به کار ببرید. این موضوع می تواند اولین قدم در مسیر طراحی لافت در محیط زندگی شما باشد.

می توانید بر روی دیوار ها از بتن و آجر استفاده کرده

تا چندی پیش تنها در انبار ها و کارخانه‌ های بزرگ قدیمی که به خانه تبدیل می شدند از سبک لافت در طراحی آن ها استفاده می ‌شد. اما امروزه این سبک در خانه های کوچک و شهری نیز به کار برده می شود. اما آیا دلیل این موضوع را می دانید؟ اول از همه می توان به انگیزه و تمایل ایجاد فضایی منحصر به فرد و حتی کمی آزاد و راحت در محیط خانه اشاره کرد و دلیل دوم نیز ایجاد فضایی فرح بخش، روشن و باز در آپارتمان های کوچک امروزی است.

سبک لافت که در واقع یکی از خویشاوندان سبک صنعتی به شمار می‌رود و بسیار به آن تشابه دارد، در سال های اخیر کمی تفاوت یافته و به شکل های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این سبک برای ایجاد فضایی باز و بزرگ در خانه های کوچک شهری بسیار کارآمد و ایده آل است. برای رسیدن به چنین سبکی در محیط زندگی خود نیازی نیست که حتماً کارخانه های قدیمی و یا انبار های متروکه را به خانه تبدیل کنید، بلکه در خانه کنونی خود نیز با استفاده از سطوح سنگی و مبلمانی کوچک، مدولار و مینیمال می‌توانید سبک لافت را به نمایش بگذارید.

با استفاده از سطوح سنگی و مبلمانی کوچک، مدولار و مینیمال می‌توانید سبک لافت را به نمایش بگذارید.

  • ایجاد تاثیری سریع در طراحی داخلی

برای ایجاد تاثیری سریع از سبک لافت در محیط زندگی خود می توانید از یک پرده توری و یک پرده ضخیم استفاده کنید. برای مثال یک پرده توری سفید ساده با یک پرده ضخیم طوسی با طرح ‌های هندسی می تواند نمادی از سبک لافت بوده و تاثیری از آن را در محیط زندگی شما به نمایش بگذارد.

ایجاد تاثیری سریع در طراحی داخلی

  • فضایی مداوم و بدون مرز

معمولا در این سبک با برداشتن دیوار های میان اتاق ها و فضا های مختلف، یک نقشه باز و بدون مرز در خانه ایجاد می شود. حتی در کفپوش خانه نیز برای ایجاد فضایی یکدست و باز معمولا از فرش در این سبک استفاده نمی شود. به همین دلیل اگر شما نیز به دنبال ایجاد فضایی لافت در محیط زندگی خود هستید، دیوار ها را برداشته و فرش ها را جمع کنید…

فضایی مداوم و بدون مرز

  • استفاده از سطوح مناسب

سطوح چرمی با ظاهر مردانه ای که دارند یکی از ویژگی های قابل توجه و تاثیر گذار در سبک لافت به شمار می روند. به همین منظور می توانید در اتاق خواب برای پوشش تخت خواب و یا در هر نقطه ای دیگری از خانه برای پوشش دیوارها از چرم استفاده کرده و سبک لافت را به نمایش بگذارید.

استفاده از سطوح مناسب

  • رابطه بین مصالح و فضا

سطوح صاف و یکپارچه ای مانند مرمر در سبک لافت بسیار کاربرد دارند. برای همین می توانید برای میز غذاخوری، کفپوش و یا دیوار ها از سطوح مرمری و یا از پانل هایی با ظاهر مرمر استفاده کرده و فضایی یکپارچه ایجاد کنید.

رابطه بین مصالح و فضا

ترفند ها و نکات کلیدی از سبک لافت

  • مبلمانی که برای استفاده در این سبک انتخاب می کنید به همان اندازه که زیبا و قابل توجه هستند، باید کاربردی و راحت نیز باشند. برای مثال کاناپه های باریک انتخاب مناسبی برای سبک لافت به شمار می روند.
  • طرح های هندسی از جمله طرح ‌هایی هستند که در راس ویژگی های سبک لافت قرار می گیرند. به همین دلیل اگر می خواهید این سبک را در محیط زندگی خود به دست بیاورید، استفاده از نقوش هندسی را فراموش نکنید.
  • اگر از ترکیب رنگ های طوسی و خردلی بر روی زمین ،دیوارها ، اکسسوار ها و یا عناصر دیگر استفاده کنید، تاثیر سریع و قابل توجهی از سبک لافت را به دست خواهید آورد.
  • صفحات فلزی و دیوارهای آجری و یا کاغذ دیواری هایی که تصویری از این عناصر را ارائه می کنند و هم چنین سطوح سرامیکی از جمله عناصر اصلی ای هستند که باید در سبک لافت مورد استفاده قرار بگیرند.

ترفند ها و نکات کلیدی از سبک لافت

سبک لافت مدرن، در واقع ترکیبی از سبک های معاصر، مینیمال و صنعتی به شمار می‌رود که با استفاده از آن می توانید فضایی باز، روشن و آرام را در محیط زندگی خود ایجاد کنید. به زبان ساده تر سبک لافت برداشتی مدرن از سبک صنعتی است که می توانید در خانه کنونی و کوچک خود نیز از آن استفاده کنید.

برای این منظور تنها کافی است که مبلمان ساده و مناسب که از خطوط ملایم طراحی شده اند را با رنگ های درست ترکیب کرده و در محیط زندگی خود به کار ببرید. ویژگی های ارائه شده از سبک لافت در این مطلب می توانند به شما برای رسیدن به محیطی باز و مدرن کمک کرده و کار را برای شما ساده تر کنند. اما اگر می خواهید با طراحی یک خانه آپارتمانی با سبک لافت بیشتر آشنا شوید مطالب بعدی ما را دنبال کنید….

به زبان ساده تر سبک لافت برداشتی مدرن از سبک صنعتی است

مبلمان ساده و مناسب که از خطوط ملایم طراحی شده اند

ز

سبک لافت در دکوراسیون منزل

دیوار های آجری و مبلمان مدرن در سبک لافت