سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی منزل ؛ ظرافت و احساس را به خانه بیاورید!

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی منزل؛ ظرافت و احساس را به خانه بیاورید!

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی منزل ؛ ظرافت و احساس را به خانه بیاورید!

برای بیش تر ما فرانسه یادآور احساسات عاشقانه و ظاهری لوکس و منحصر به فرد است. شکوه قلعه ها و قصرها و زیبایی بناهای قدیمی این کشور و ظرافت و زیبایی بی نظیر خیابان هایش حتی با این که خیلی از ما آن ها را از نزدیک تجربه نکرده ایم، کاملا قابل درک و دوست داشتنی به نظر می رسد. اگر شما نیز عاشق فرانسه و خصوصیات معماری آن هستید، مسلما سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی را نیز جذاب خواهید یافت. پویانو در این مطلب به معرفی سبک جالب فرانسوی در دکوراسیون داخلی خواهد پرداخت و به شما خواهد گفت چگونه می توان این سبک را اجرا کرد. همراه ما باشید.

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

خصوصیات اصلی سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

یکی از خصوصیات اصلی سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی، هزینه زیادی است که در نظر می گیرد. سبک فرانسوی از مبلمان گرفته تا عناصر دکوری کوچک، برای شما هزینه بر خواهد بود. بنابراین، خوب است پیش از انتخاب این سبک بدانید که باید برای اجرای آن به نحو احسن هزینه زیادی صرف کنید. در سبک فرانسوی از پارچه های گران قیمت و نفیسی مانند مخمل، بروکاد، شیفون و اورگانزا استفاده می شود که گاهی در ترکیب با هم به کار می روند. گچبری، حاشیه های تزئینی و گل و بته نیز از مواردی هستند که در سبک فرانسوی به چشم می خورند.

آینه ها و نقاشی ها نیز یک بخش جدایی ناپذیر در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی می باشند. قاب های حک شده از جنس طلا، نقره و برنز نیز چیزهایی هستند که حتما در خانه های مجللی که به این سبک آراسته شده اند، می بینید. از دیگر مواردی که در سبک فرانسوی به چشم می خورند، می توان به پرسلن و کریستال اشاره کرده که عمده لوازم جانبی را تشکیل می دهند.

در سبک فرانسوی از امکانات نورپردازی متنوعی مثل آویزهای دربرگیرنده شمعدان و چراغ های باشکوه استفاده می شود. لوسترهای مجلل از جمله عناصر ثابت در این سبک به شمار می روند. خوب است بدانید که در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی، فضاها معمولا بزرگ و دلباز هستند. این فضاها عموما سقف هایی مرتفع دارند و از پنجره های بزرگی بهره مند می باشند که باعث می شود در طول روز، محیط خانه با نور خورشید پر شود.

مبلمان سبک فرانسوی باید ویژه باشند. صندلی های چوبی و فلزی با پایه و پشتی های خاص و زیبا، میزهای دارای پایه های گرد و نازک، مبل هایی با فرم های فوق العاده در کنار عناصر دکوری فلزی و اثاثیه، لوازم و زیور آلاتی که همه و همه از پارچه های گران قیمت ساخته شده اند. لازم است بدانید که اصلا ضروری نیست همه قطعات مبلمان را تک رنگ در نظر بگیرید. می توانید از رنگ هایی که هارمونی خوبی با هم ایجاد می کنند، بهره ببرید.

خصوصیات اصلی سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

طرح رنگی در دکوراسیون به سبک فرانسوی

قاعده اصلی در انتخاب رنگ های مورد استفاده در طراحی یک فضا به سبک فرانسوی، محدودیت است. اولویت با رنگ های پاستلی و کم رنگ می باشد. در برخی قسمت ها می توان از رنگ سفید عاجی نیز استفاده کرد. زمردی، بنفش، آبی روشن، نقره ای و این گونه رنگ ها را می توان در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی استفاده نمود. خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید سبک فرانسوی، سبکی پر از ظرافت است و جسارت در آن چندان جایی ندارد. این یعنی اگر سبک فرانسوی را انتخاب می کنید و می خواهید به اصول آن پایبند باشید، باید ظرافت را در دستور کار خود قرار ندهید و تخطی نکنید!

طرح رنگی در دکوراسیون به سبک فرانسوی

نازک کاری در دکوراسیون به سبک فرانسوی

دیوارها در سبک فرانسوی، معمولا رنگ هایی مات یا نیمه مات دارند. بهتر است دیوارهای خود را براق در نظر نگیرید. در سبک فرانسوی، استفاده از کاغذ دیواری، جایگاه ویژه ای دارد. معمولا کاغذ دیواری های کلاسیک برای اجرای سبک فرانسوی بهتر هستند. شما می توانید برای تزیین دیوارها از نقاشی هایی با سبک فرانسوی استفاده کنید. مطمئن باشید که این نقاشی ها ظاهر فرانسوی خانه شما را تکمیل کرده و کاری می کنند که فکر کنید دارید در قلب کشور فرانسه زندگی می کنید.

توجه داشته باشید که پوشش کف در سبک فرانسوی باید گران قیمت و مرغوب باشد. گزینه هایی مثل سرامیک را کلا کنار بگذارید. بهتر است از لمینت، پارکت، گرانیت براق و سنگ های صیقلی استفاده کنید. این متریال ها به فضای خانه شما شکوه بیش تری می دهند. می توانید در صورت تمایل، کفپوش سالن را سنگ در نظر گرفته و برای پوشاندن کف اتاق ها از پارکت استفاده کنید.

روی کف فضاها معمولا از قالی های کوچک استفاده می شود. این قالی ها بهتر است الگوی گیاهان را داشته باشند، اما تنها یک مورد به کار ببرید. ایده های تزیین سقف بر اساس سبک فرانسوی نیز بسیار متنوع هستند. اول از همه بدانید که در این سبک، گچبری های ظریف و زیبا جایگاه خاصی دارند، پس بهتر است شما نیز سقف خود را با گچبری تزیین کنید. در ضمن می توانید سقف را نقاشی کنید. سقف کاذب براق یا مات نیز برای زیباسازی سقف اصلی می تواند گزینه خوبی باشد. تنها چیزی که در اجرای همه ایده ها باید به خاطر داشته باشید، توجه به ظرافت کار است. سبک فرانسوی بدون ظرافت، معنایی ندارد.

نازک کاری در دکوراسیون به سبک فرانسوی

تجهیزات جانبی در دکوراسیون به سبک فرانسوی

برای تزیین بخش های مختلف خانه می توانید از انواع مجسمه های چینی و شیشه ای، کاشی های حک شده، دستمال سفره های زیبا و دستباف و گلدان هایی با گل های معطر استفاده کنید. این ها تقریبا مهم ترین مواردی هستند که باید در خانه های فرانسوی وجود داشته باشند.

شما می توانید داخل شلف های باز، ظرف های چینی ظریف قرار دهید. در کنار مواردی که ذکر شد، بهتر است از کوسن های تزیینی نیز استفاده کنید. ما پیشنهاد می کنیم کوسن ها را از میان مواردی انتخاب کنید که گلدوزی دستی و روبان دارند. این گونه کوسن ها با خصوصیات سبک فرانسوی هماهنگ تر می باشند.

تجهیزات جانبی در دکوراسیون به سبک فرانسوی

چطور فضاهای مختلف خانه را به سبک فرانسوی دکوراسیون کنیم؟

در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه دکوراسیون بخش های مختلف منزلتان را به سبک فرانسوی اجرا نمایید.

تجهیزات جانبی در دکوراسیون به سبک فرانسوی

سبک فرانسوی در دکوراسیون نشیمن

اتاق های نشیمن به سبک فرانسوی، ظاهری لوکس دارند و بسیار شیک، شکیل و زیبا به نظر می رسند. از جمله وسایل اصلی در اتاق نشیمن می توان به صندلی، یک مبل کوچک، یک میز گرد یا بیضی شکل و یک شومینه اشاره کرد. در صورت امکان، روی شومینه خود شمعدان قرار دهید. همچنینی می توانید از عکس و عناصر دکوری دیگر نیز استفاده کنید. ما آینه را نیز پیشنهاد می کنیم.

قرار دادن یک میز کوچک شیشه ای که داخل آن از ظروف چینی پر شده نیز در اتاق نشیمن خوب است. بهتر است پنجره های نشیمن را تا حد امکان باز نگه دارید تا فضای آن روشن شود. فراموش نکنید که پنجره ها باید تزیین شوند. البته این بدان معنی نیست که باید پرده های بسیار سنگین استفاده کنید. بهتر است پرده ها طوری انتخاب شوند که اجازه ورود نور را به فضا بدهند.

تجهیزات مربوط به نورپردازی نشیمن باید به اندازه ای باشند که بتوانید در ساعات تاریکی نیز مثل روز نور داشته باشید. شما می توانید در دکوراسیون اتاق نشیمن، یک لوستر بلوری بزرگ نصب کنید. بازتاب بلورهای این لوستر می تواند کل اتاق شما را پر کند.

سبک فرانسوی در دکوراسیون اتاق خواب

سبک فرانسوی در دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب های فرانسوی نیز معمولا بسیار شیک به نظر می رسند. تخت های پایه دار، تقریبا مهم ترین عنصر در دکوراسیون اتاق خواب های فرانسوی می باشند. معمولا در اتاق های فرانسوی از یک تخت با پشتی بلند پارچه ای استفاده می شود که حتی می تواند دارای یک سایبان شیک با پارچه های شفاف باشد که گلدوزی طلایی دارند. هر چقدر به ظرافت پارچه ای که به کار می برید، توجه بیش تری معطوف نمایید، بهتر است. میزهای پاتختی خود را نیز باید شبیه به تخت خواب در نظر بگیرید. این یعنی آن ها باید پایه های منحنی داشته باشند. دراور و آینه شما نیز بهتر است در هماهنگی با تخت و میزهای پاتختی قرار بگیرند. آباژور را فراموش نکنید.

کمدهایی که در دکوراسیون اتاق خواب به سبک فرانسوی به کار می روند، می توانند عتیقه یا مطابق مد روز باشند. بهتر است کمدها درب هایی تزیین شده با الگوهای گل داشته باشند. بهتر است به عنوان یک قاعده در دکوراسیون اتاق خواب خود گچبری های سنگین اجرا نکنید. یک سقف کاذب با گچبری های ساده نیز کافی است و خیلی بهتر به نظر می رسد.

و اما به سراغ لوازم جانبی می رویم که اهمیت زیادی دارند. شما باید وسایل اتاق خود را با انواع روبان ها، مهره ها و تورهای تزیینی، زیباسازی کنید تا با سبک فرانسوی هماهنگ شوند.

روتختی شما بهتر است از جنس پارچه های براق و شیک باشد. سعی کنید حتما از کوسن نیز استفاده کنید. کوسن ها نیز بهتر است با روتختی شما هماهنگ بوده و گلدوزی ظریف داشته باشند.

پرده های اتاق خواب، معمولا سنگین می باشند و گاهی اوقات، دارای آستر نیز هستند. رنگ پرده ها را بهتر است با رنگ یکی از کوسن های روی تخت خود هماهنگ کنید.

اگر همه نکات مذکور را مد نظر قرار دهید و هیچ یک را از قلم نیندازید، اتاق خواب شما یک فضای خیال انگیز و دیدنی خواهد شد. روشنایی اتاق خواب شما باید بر سطح دیوار متمرکز باشد. در دکوراسیون اتاق خواب به سبک فرانسوی، لزومی ندارد از لوسترهای کریستا استفاده کنید. میزان روشنایی نیز باید کم باشد.

سبک فرانسوی در دکوراسیون حمام

سبک فرانسوی در دکوراسیون حمام

شاید بتوان گفت که اجرای دکوراسیون داخلی حمام به سبک فرانسوی در آپارتمان های کوچک و بدون نور امروزی، تقریبا ممکن نیست. می دانید چرا؟ علتش این است که معمولا حمام های فرانسوی، دارای پنجره های بزرگ می باشند. آیا ما در حمام های خود چنین پنجره هایی داریم؟ خیر، اما باز هم می توان سبک فرانسوی را به نحوی در دکوراسیون حمام پیاده کرد.

شما باید یک آینه بزرگ با قاب طلایی حک شده، وان بزرگ سفید یا عاجی رنگ و شلف هایی با رنگ مشابه داشته باشید. در سبک فرانسوی، معمولا وان حمام به دیوار نمی چسبد و طوری قرار می گیرد که از هر دو طرف آن فضای خالی موجود است. لوله های آب نیز زیر کف آن قرار می گیرند. شما می توانید میزهایی با پایه های گرد و باریک را برای قرار دادن حوله ها و دیگر وسایل حمام در نظر بگیرید. همچنین می توانید سطح این میزها را با قرار دادن گلدانی از گل های تازه تزیین کنید. دیوارهای حمام نیز باید مانند دیوارهای دیگر بخش های منزل، رنگ آمیزی شوند. کف حمام نیز عموما چوبی یا سنگی است.

سبک فرانسوی در دکوراسیون آشپزخانه

سبک فرانسوی در دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه هایی که دکوراسیون داخلی فرانسوی دارند، معمولا خطوط منحنی شکل را شامل می شوند و عناصر طلایی رنگ زیادی در فضای آن ها به چشم می خورد. خوشبختانه می توان دکوراسیون فرانسوی را در آشپزخانه آپارتمان ها نیز اجرا نمود. درب ها معمولا حک شده هستند. همه پارچه ها باید ارگانیک باشند. این امر درباره حوله، پرده و سفره ها صدق می کند.

کفپوش آشپزخانه را باید از جنس چوب یا سنگ انتخاب کنید. می توانید در بخش غذاخوری آشپزخانه خود یک میز گرد سنتی قرار دهید و دور آن، صندلی هایی با پایه ظریف و منحنی بچینید. پارچه های مورد استفاده در آشپزخانه را بهتر است از میان انواع نفیس، مانند مخمل و بروماد انتخاب کنید. پنل ها بهتر است از سنگ طبیعی، چوب یا آجر قدیمی باشند. ظروف چینی را فراموش نکنید، زیرا با قرار دادن آن ها در شلف های آشپزخانه می توانید ظاهر فرانسوی فضا را کامل کنید.

پیشنهاد می کنیم در ادامه از سایر تصاویر نیز دیدن کنید تا با سبک فرانسوی بیش تر آشنا شوید.

مبلمان لویی پانزدهم فرانسوی

مبلمان فرانسوی

دکوراسیون داخلی به سبک لوکس فرانسوی

طراحی داخلی فرانسوی

دکوراسیون داخلی پویانو

دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی داخلی فرانسوی

طراحی داخلی به سبک فرانسوی

حانه به سبک فرانسوی

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی منزل ؛ ظرافت و احساس را به خانه بیاورید!

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری