سبک شبی شیک Shabby Chic style ؛ دکوراسیون رمانتیک، شیک و زنانه

سبک شبی شیک Shabby Chic style ؛ دکوراسیون رمانتیک، شیک و زنانه

سبک شبی شیک که رنگ های سفید و کرم در آن غالب هستند، سبکی آرامش بخش، زنانه و جذاب است. استفاده از حاشیه های چین دار، منگوله ها، نقش ها و طرح های گل دار، همگی در کنار هم شاید کمی زیادی به نظر برسد؛ اما زمانی که تمام این جزئیات با فضای روشن و دل باز سبک شبی شیک ترکیب می شوند، نه اغراق آمیز به نظر می رسند و نه خسته کننده. در واقع شبی شیک سبکی کاملا رمانتیک، نوستالژیک و زنانه است.

در قلب سبک شبی شیک، مبلمانی قدیمی و بازسازی شده و یا مبلمانی نو، اما به سبک قدیمی قرار دارد. این مدل مبل ها را می توانید به راحتی در مغازه های دست دوم فروشی پیدا کرده و با استفاده از یک رنگ سفید آن ها را بازسازی کنید. هر چه قدر هم که این سبک شباهت هایی به سبک وینتیج داشته باشد، اما سبک شبی شیک بسیار رمانتیک تر بوده و حتی دارای ویژگی هایی است که کاخ های فرانسوی و انگلیسی را یاد آور می شود. حتی می توان سبک شبی شیک را تنها با استفاده از لوازم دکوری و اکسسور ها نیز ایجاد کرد. به همین منظور می توانید از آینه های قدیمی برای هماهنگی با مبل ها نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که باید بیشتر از رنگ های نقره ای و طلایی مات استفاده کنید و برای وسایلی با ظاهر پتینه جا باز کنید؛ اگر از پتینه در کنسول و یا کمد استفاده کنید بسیار زیباتر خواهد شد.

اتاق خواب:

یکی از مناسب ترین و محبوب ترین نقاط خانه برای سبک شبی شیک، اتاق خواب است. این سبک را در اتاق خواب خود و یا دخترانتان امتحان کنید و از آن لذت ببرید. یک تاج تخت قدیمی را از مکان های دست دوم فروشی پیدا کنید. آن را سمباده زده و با رنگ سفید و یا صورتی به سبک پتینه رنگ آمیزی کرده و بالای تخت، به دیوار نصب کنید. تخت را با بالش ها و روتختی ای با حاشیه های چین دار بپوشانید و بر روی میز کنار تخت یک گلدان با گل های تازه و یک آباژور قرار بدهید.

لوازم دکوری محبوب :

سبک شبی شیک یک سبک کاملا زنانه نیست. البته که اساس این سبک بر قدیمی بودن استوار است ، اما می توان در میان تمام این وسائل از لوازمی با چوب های براق و ساده نیز استفاده کرده و هماهنگی ای متعادل ایجاد کرد. در انتخاب چراغ ها و روشنایی ها نیز می توانید از لوستر های فلزی مات و یا براق استفاده کرده و یا از شمعدان های برنزی بهره ببرید. فراموش نکنید که خانه ای که از ویژگی های جنسیتی فاصله گرفته و جنسیت خاصی را به نمایش نگذارد، قدرتمند تر است.

از نوآوری استقبال کنید:

مانند هر موضوع دیگری، سبک های دکوراسیون داخلی نیز با گذر زمان تغییر کرده و پیشرفت می کنند. سبک شبی شیک نیز، هرچه قدر هم  که به گذشته خود پایبند باشد، اما دچار تغییراتی شده است.  امروزه در این سبک کمتر از گذشته از چین ها و طرح های گلدار استفاده می شود. هرچند که سبک شبی شیک ساده تر شده است، اما تنها چیزی که همیشه به آن ماندگار است، ایجاد حس رمانتیک در فضا است.

همه چیز در جزئیات پنهان است:

شبی شیک یکی از سبک هایی است که بیشتر از کلیات، به جزئیات توجه می کند. در این سبک رومیزی، دستمال ها، مجسمه های کوچک، قاب عکس ها و حتی دسته ی سینی ها نیز مورد توجه قرار می گیرد. در این سبک هرچیزی باید دارای معنا و گذشته ای باشد. می توانید در عتیقه فروشی ها لوازم دست دوم و ارزش مندی را پیدا کرده و در خانه قرار دهید.