سبک شبی شیک در طراحی داخلی منزل؛ دکوراسیون مورد علاقه خانم های رمانتیک

سبک شبی شیک در طراحی داخلی منزل؛ دکوراسیون مورد علاقه خانم های رمانتیک

سبک شبی شیک در طراحی داخلی منزل؛ دکوراسیون مورد علاقه خانم های رمانتیک

یکی از نام هایی که کم تر به گوش تان خورده است. سبک شبی شیک در طراحی داخلی از جمله سبک های خاصی است که قواعد آن از ظاهرش نیز خاص تر هستند. این قواعد یا اصول که برای این سبک یعنی دکوراسیون شبی شیک تعریف می‌گردد شاید کمی نامتعارف به نظر برسد، اما مطمئناً مورد استقبال قرار گرفته است که امروزه چنین سبکی در دکوراسیون داخلی وجود دارد. در دکوراسیون به سبک شبی شیک که بیش تر مورد پسند خانم هاست، تم های مورد استفاده، اغلب لطیف و رویایی هستند. وسایل مورد استفاده در این سبک، لوکس و تزیینی می باشند. رنگ های پالت شبی شیک، رنگ هایی مثل سفید، شیری، کرمی و صورتی کم رنگ هستند. برای این که با این سبک رمانتیک و ویژگی های خاص آن بهتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

دو رنگ سفید و شیری از غالب ترین رنگ ها در این سبک هستند که برای ساخت این آباژور به کار رفته اند

استفاده از لوازم دکوری تزیینی که در طراحی و ساخت آن ها از حداکثر میزان ظرافت استفاده شده، یکی از خصوصیات سبک شبی شیک است. ما در این دکوری های این سبک، شاهد تزیینات زیبا و فرم های منحنی و ریزه کاری های چشمگیری هستیم که در گچبری دیوارها نیز دیده می شوند. اگر به آباژور بالا نگاه کنید، تصویر خوبی از سبک شبی شیک در ذهن تان شکل می گیرد.. دو رنگ سفید و شیری از غالب ترین رنگ ها در این سبک هستند که برای ساخت این آباژور به کار رفته اند. استفاده از تور و روبان نیز به آباژور، ظاهر شیک تری داده است.

استفاده از پارچه های نفیس و قیمتی برای دوخت رویه مبل های سبک شبی شیک

اگر همیشه مبل های کلاسیکی از جنس چوب سفید و پارچه ساتن یا ابریشم دیده اید و با خود فکر کرده اید که چنین مبل هایی مناسب چه سبکی از دکوراسیون هستند، الان جواب سوال خود را یافته اید. استفاده از پارچه های نفیس و قیمتی برای دوخت رویه مبل های سبک شبی شیک، مرسوم و متداول است. اکثر مبل های این سبک، بدنه چوبی سفید رنگ دارند که دارای فرم های منحنی می باشند. تزیینات مبلمان در این سبک، ظریف و مثال زدنی است.

لوسترهای مرسوم در سبک شبی شیک، لوسترهایی مجلل و زیبا هستند

لوسترهای مرسوم در سبک شبی شیک، لوسترهایی مجلل و زیبا هستند که معمولا چراغ های زیادی دارند. این لوسترها اکثرا کریستالی هستند و تزیینات آن ها شامل گوی های شیشه ای زیادی می شود که از هر سو آویخته شده اند. لوسترهای شبی شیک، سنگین و موقر هستند و به طور معمول در کنار آن ها از چراغ های دیواری با شکل مشابه و در اندازه ای کوچک تر استفاده می شود. نمونه این لوسترها را می توانید در تصویر فوق ببینید.

در طراحی مبلمان اتاق به سبک شبی شیک از تزیینات تجمل گرایانه استفاده می شود.

در طراحی مبلمان اتاق به سبک شبی شیک از تزیینات تجمل گرایانه استفاده می شود. استفاده از تخت های تاج دار سلطنتی که دارای تشک نیز هستند، مناسب این سبک است. عسلی ها یا همان میزهای پاتختی نیز دارای طح و شکلی مشابه تخت خواب هستند. همچنین ممکن است یک سکو یا صندلی نیز با سبک مشابه در پایین تخت قرار بگیرد. نوع خاصی از تخت های شبی شیک نیز وجود دارد که دارای ستون و پرده می باشند.

پارچه هایی مثل ساتن، ابریشم با تزیینات تور یا گلدوزی های ظریف

برای انتخاب پارچه در سبک شبی شیک، گزینه ها به انواع نفیس و قیمتی محدود می شوند. پارچه هایی مثل ساتن، ابریشم با تزیینات تور یا گلدوزی های ظریف و زیبا از جمله مواردی هستند که برای دوخت روتختی متناسب با سبک شبی شیک نیاز دارید. اکثر پارچه هایی که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند، تم روشن و رمانتیک دارند. برای این که خصوصیات این سبک را بهتر وارد دکور اتاق خواب خود کنید، بهتر است از رنگ های سفید، شیری و صورتی برای انتخاب پارچه استفاده نمایید.

استفاده از میز توالت سفید رنگ پایه بلند با آینه گرد

حتما شما هم میز توالت های دارای پایه بلند را دیده اید. این میز توالت ها بیش تر در فیلم های کلاسیک و دکوراسیون خانه های اشرافی به چشم می خورند. چنین میزهایی از جمله میزهای کلاسیک هستند و جالب است بدانید که اخیرا دوباره مد شده اند. استفاده از میز توالت سفید رنگ پایه بلند با آینه گرد و دارای لبه های تزیین شده در کنار دکوری هایی با رنگ مشابه و گلدان برای شکل دادن اتاق خواب به سبک شبی شیک، پیشنهاد می شود.

مبل ها، پرده ها و فرش ها در سبک دکوراسیون شبی شیک، همه و همه دارای ظاهر نفیس، روشن و ظریف هستند

مبل ها، پرده ها و فرش ها در سبک شبی شیک در طراحی داخلی ، همه و همه دارای ظاهر نفیس، روشن و ظریف هستند. بیش تر مبل های این سبک، همان مبل های کلاسیک هستند که رنگ چوب و پارچه آن ها روشن است. پرده ها نیز عموما از جنس ساتن و تور هستند و اگر می خواهید تزییناتی به آن ها اضافه کنید، بهتر است این تزیینات با ظرافت کامل اعمال شوند. فرش ها نیز بهتر است روشن بوده و طرح گلدار داشته باشند.

آینه های قدی که دارای قاب سفید و مشابه تخت خواب

یکی از وسایلی که معمولا جزء ثابت اتاق خواب های دکور شده به سبک شبی شیک در طراحی داخلی است، آینه می باشد. آینه های قدی که دارای قاب سفید و مشابه تخت خواب، عسلی ها، صندلی ها و میز توالت می باشند، بهترین انتخاب هستند. این آینه ها بهتر است تزییناتی مشابه فرم گچبری های دیوار و سقف داشته باشند.

تم های گلداری که عموما زمینه روشنی از میان رنگ های سفید و شیری دارند

استفاده از تم محبوب و همیشه پرطرفدار فلورال یا گلدار در سبک شبی شیک بسیار مرسوم است. تم های گلداری که عموما زمینه روشنی از میان رنگ های سفید و شیری دارند و گل های آن ها گلبهی رنگ و صورتی رنگ هستند، مطابق خصوصیات این سبک می باشند. شما می توانید پارچه روتختی خود را گلدار انتخاب کنید. از پارچه های گلدار می توان برای دوخت کوسن ها، رویه مبل های نشیمن، صندلی های ناهارخوری و پرده ها نیز استفاده کرد.

استندهای چوبی سفید رنگ برای این کار مناسب تر هستند.

یکی از محل های مرسوم برای قرار دادن لوازم دکوری و تزیینی در سبک شبی شیک در طراحی داخلی ، استندهای چوبی است. استندهای چوبی سفید رنگ برای این کار مناسب تر هستند. شما می توانید در صورت تمایل با به کار بردن هنر دکوپاژ، استند خود را با طرح گل تزیین کنید. لوازم دکوری مناسب برای چیدن دکور این استندها نیز مجسمه ها و ظرف های چینی و گلدان های روشن با گل های صورتی و گلبهی هستند.

کوسن های ساتن، مخمل و ابریشمی با طرح ساده یا گلدار و حاشیه های توردوزی شده برای زینت دادن به مبل های نشیمن

برای این که دکوراسیون نشیمن خود را به سبک شبی شیک نزدیک تر کنید، خوب است در کنار انتخاب مبل های روشن از لوازم دکوری نیز بهره بگیرید. استفاده از کوسن ها را فراموش نکنید. کوسن های ساتن، مخمل و ابریشمی با طرح ساده یا گلدار و حاشیه های توردوزی شده برای زینت دادن به مبل های نشیمن، بسیار مناسب هستند. همچنین می توان از مجسمه های بلند شیری رنگ، پارکت های روشن و فرش خز سفید نیز برای زیباتر کردن دکوراسیون نشیمن استفاده کرد.

میزهای کنسول در این سبک، جنسی چوبی و رنگی روشن دارند

یکی از وسایلی که پیشنهاد می شود حتما در چیدمان به سبک شبی شیک در طراحی داخلی از آن استفاده شود، میز کنسول است. میزهای کنسول در این سبک، جنسی چوبی و رنگی روشن دارند. تزیینات این میزها شامل خطوط منحنی و لبه های خوش تراش است. میز کنسول خود را می توانید در سالن نشیمن، ورودی منزل یا یکی از راهروها قرار دهید. همچنین می توانید از لوازم دکوری مناسب که در قسمت های قبلی این مطلب به آن ها اشاره شده نیز برای زیباتر شدن آن کمک بگیرید.