سبک رمانتیک روستایی در طراحی داخلی

سبک رمانتیک روستایی در طراحی داخلی

سبک رمانتیک و سبک روستایی هر کدام به تنهایی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که به محیط زندگی ما زیبایی و شخصیت می بخشند، اما ترکیب این دو سبک با یکدیگر، یعنی سبک رمانتیک روستایی ، در واقع مانند صحنه ای از یک فیلم فرانسوی است که بسیار رمانتیک بوده و به همان اندازه طبیعی است… این سبک با پارچه های توری، مصالح خام و خطوط منحنی ظریف، شاید همان سبکی باشد که به دنبال آن هستید. پس برای آشنایی بیشتر با سبک رمانتیک روستایی، با پویانو همراه باشید:

یک خانه روستایی و یا روستیک قبل از هر چیزی، خانه ای است که از طبیعت الهام گرفته شده است. برای این منظور می توانید یک خانه روستایی واقع در میان یک مزرعه را تصور کنید. خانه روستیک، خانه ای است که در آن مصالح چوبی قدیمی که با زمان مبارزه می کنند به کار برده می شود. سطوح چوبی قدیمی، سطوح پتینه کاری شده و وینتج ، از جمله باید های سبک رمانتیک روستایی به شمار می روند.

سبک رمانتیک روستایی در طراحی داخلی

در واقع طراحی های پیچیده و اغراق آمیز هیچ جایگاهی در این سبک ندارند. حتی یک لوستر ساده که از شاخه های نازک یک درخت طراحی شده است نیز می‌تواند در سبک رمانتیک روستایی به کار برده شده و برای روشن کردن میز غذا خوری مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع آن چه که به سبک روستایی زیبایی و ظرافت می بخشد، جزئیات رمانتیکی است که در درون طراحی این سبک به کار برده می شود.

مبلمان حکاکی شده، پارچه های توری و دانتل قدیمی که از گذشته باقی مانده اند و پارچه های گدار در ترکیب با چوب خام و حصیر که ویژگی‌ های اصلی سبک روستایی به شمار می‌روند، ترکیب فوق العاده ای را با یکدیگر ایجاد کرده و سبک رومانتیک روستایی را به نمایش می گذارند.

پارچه های گدار در ترکیب با چوب خام و حصیر که ویژگی‌ های اصلی سبک روستایی به شمار می‌روند

  • سبک رمانتیک روستایی در اتاق خواب

برای این که بتوانید سبک رمانتیک روستایی را در اتاق خواب خود طراحی کنید،  فقط کافی است که یک تخت خواب به سبک وینتیج و قدیمی را با جزئیات تزئینی ای مانند دانتل، تور و منگوله های تزیینی و یا پارچه های ابریشمی، ساتن ابریشم و یا کتان ترکیب کرده و سبک رمانتیک روستایی را به دست بیاورید.

سبک رمانتیک به تنهایی نیز یکی از مناسب ترین سبک ها در طراحی اتاق خواب به شمار می‌رود و زمانی که با سبک روستایی و یا روستیک ترکیب شود، نتیجه بسیار قابل توجه و موفقیت آمیزی به همراه خواهد داشت.

سبک رمانتیک روستایی در اتاق خواب

پارچه های گلدار

در اتاق خواب سبک رمانتیک روستایی نیز درست مانند سبک کانتری، روتختی و پارچه های گلدار، می توانند ظاهری رمانتیک به اتاق خواب ببخشند. برای این که ظاهر رمانتیک اتاق خواب را به سبک روستایی نزدیک تر کنید، می توانید از مبلمان و سطوح چوبی در کنار این پارچه ها و طرح های گلدار استفاده کنید.

پارچه های گلدار

  • دو سبک را ترکیب کرده و به کار ببرید

برای این که بتوانید سبک رمانتیک روستایی را در اتاق خواب و یا در هر مکان دیگری از خانه به نمایش بگذارید، لازم است که جزئیات مختلفی از این سبک ها را با یکدیگر ترکیب کنید. برای مثال مبلمان فرفورژه، پانل های سنگی و پارچه هایی با طرح گل، از جمله جزئیاتی هستند که برای ایجاد فضایی رمانتیک و روستایی می توانید با یکدیگر ترکیب کرده و به کار ببرید.

دو سبک را ترکیب کرده و به کار ببرید

  • مبلمان از جنس چوب خام و یا تنه درخت

برای این که بتوانید سبک رمانتیک روستایی را به نحو احسنت مورد استفاده قرار داده و به نمایش بگذارید، بهتر است که در انتخاب هایی که برای میز غذا خوری، اکسسوار ها و یا مبلمانی در ابعاد کوچک انجام می دهید، مدل هایی را انتخاب کنید که از تنه درختان و یا چوب خام طراحی شده باشند. حتی خود شما نیز می توانید این مدل اکسسوار ها را به تنهایی ساخته و یک پروژه خودتان انجام دهید را در خانه به کار ببرید.

مبلمان از جنس چوب خام و یا تنه درخت

  • پارچه ها و منسوجات مورد استفاده در سبک رمانتیک روستایی

پارچه های دست بافت، پارچه های بافتنی و قلاب بافی ها از جمله پارچه ها و منسوجاتی هستند که می توانند در سبک رمانتیک روستایی به کار برده شده و جلوه ای زیبا و قابل توجه به آن ببخشند. استفاده از رنگ های ملایم و پاستلی بر روی این پارچه ها ظاهر رمانتیک تری به آن ها خواهد بخشید. هم چنین طرح های گلدار و یا حتی طرح های شطرنجی نیز از جمله طرح هایی هستند که می‌ توانند زیبایی این پارچه ‌ها را افزایش داده و آن ها را بیشتر با این سبک هماهنگ کنند.

پارچه ها و منسوجات مورد استفاده در سبک رمانتیک روستایی

برای این که سبک رمانتیک روستایی را در طراحی محیط زندگی خود به کار ببرید، نیازی نیست که مبلمان موجود را به طور کامل تغییر داده و یا حتی هزینه های زیاد و گزافی را متحمل شوید. تنها با اضافه کردن اکسسوار های درست و مناسب به اشیائي که در حال حاضر در اختیار دارید، می توانید این سبک را به دست آورده و از آن لذت ببرید…

ترفند های سریع برای ایجاد دکوراسیون رمانتیک روستایی

  • شما می توانید با ترکیب سطوح سفید، پتینه کاری شده و فرفورژه های منحنی شکل و ترکیب آن ها با سطوح چوبی خام و ساده، یک تأثیر سریع و قابل توجه از سبک رمانتیک روستایی را در دکوراسیون محیط زندگی خود ایجاد کنید.
  • برای ایجاد ظاهر رمانتیک روستایی، بهترین روش این است که رنگ های بژ، کرم، خاکی و پودری را با یکدیگر ترکیب کرده و به کار ببرید.
  • پارچه های کتانی و پنبه ای که از الیاف طبیعی تهیه می شوند، از جمله عناصر و منسوجاتی هستند که می‌توانند سبک رمانتیک روستایی را کامل کرده و جلوه ای زیبا و لطیف به آن ببخشند.

فراموش نکنید که طرح های گلدار از باید های سبک رمانتیک روستایی به شمار می روند

  • فراموش نکنید که طرح های گلدار از باید های سبک رمانتیک روستایی به شمار می روند، اما اگر می‌خواهید سبک روستایی بیش از سبک رمانتیک در محیط زندگی شما نقش داشته باشد، طرح های شطرنجی و بومی را نیز در میان طرح های گلدار به کار ببرید.
  • ترکیب قلاب بافی با اکسسوارهای حصیری، مبلمان سبک وینتیج و سطوح چوبی، بهترین ترکیب برای رسیدن به سبک رمانتیک روستایی در طراحی داخلی به شمار می رود.

سبک رمانتیک روستایی سبکی دلنشین، ملایم، آرام، لطیف و کمی زنانه است

سبک رمانتیک روستایی سبکی دلنشین، ملایم، آرام، لطیف و کمی زنانه است که برای گرما بخشیدن و ایجاد فضایی صمیمی در محیط خانه انتخابی مناسب به شمار می رود.

اگر شما نیز به این سبک علاقه ‌مند بوده و می خواهید در محیط زندگی خود جزئیات سبک رمانتیک روستایی را مشاهده کرده و از آن لذت ببرید، با روش های ساده و کاربردی ای که در این مطلب به شما ارائه شدند، می‌توانید این کار را انجام داده و به راحتی زیبایی بیشتری به خانه خود ببخشید. استفاده از سبک رمانتیک روستایی در فضای سرد و صنعتی خانه های شهری، می تواند حس دلتنگی به طبیعت و استرس های اجتناب ناپذیر زندگی شهری را کاهش دهد.