10 قدم تا سبک بوهمین جدید

10 قدم تا سبک بوهمین جدید

اگر به جهان گردی علاقه مند هستید و اگر دوست دارید که عناصر سنتی و سبک هیپی در محیط زندگی شما وجود داشته باشند، سبک بوهمین جدید را نیز دوست خواهید داشت. تمام سبک های قدیمی تر می توانند با کمی تغییر در دنیای  امروزی نیز به کار برده شده و فضایی خاص و متفاوت را ایجاد کنند. سبک بوهمین نیز با کمی تغییر توانسته جای خود را در سبک های طراحی داخلی جدید باز کند. برای این که در 10 قدم خانه خود را به سبک بوهمین جدید دکوراسیون کنید با پویانو همراه باشید:

قواعد سبک بوهمین جدید

سبک بوهمین برای اولین بار در سال های 1900 میلادی در کشور های اروپایی، به عنوان سبکی آوانگارد ظهور کرد که در درون آن به وفور از رنگ ها، طرح ها، هنر و آزادی استفاده می شد. بوهمین که در لغت به معنای جامعه و افرادی است که بدون فکر کردن به فردا، امروز را زندگی می کنند، جای خود را در دکوراسیون داخلی به خوبی باز کرده و امروزه با ایجاد تغییرات اندک به سبکی محبوب تبدیل شده است. اما چگونه می توان خانه را به سبک بوهمین جدید طراحی کرد؟

سبک اروپایی بوهمین

  1. بافت های متعدد به خانه اضافه کنید

برای این که سبک بوهمین جدید را در خانه خود به نمایش بگذارید، تا جای ممکن از بافت های مختلف استفاده کرده و آن ها را به محیط زندگی خود اضافه کنید. برای مثال در کنار مبل هایی با روکش کتانی، از اکسسوار های مسی و یا کروم استفاده کنید و یا بر روی یک دیوار آجری تعداد زیادی آینه نصب کنید. نوری که بر روی بافت های مختلف می تابد، بازتاب های متفاوتی داشته و افکت های متنوعی ایجاد می کند و باعث می شود تا مکان حجیم تر از آن چه که هست به نظر برسد.

بافت های متعدد به خانه اضافه کنید

  1. از اشیائي با پایه های کوتاه استفاده کنید

در اتاق نشیمن و یا هر مکان دیگری که می خواهید با این سبک طراحی کنید، مبلمان چسبیده به زمین و یا کوتاه را به کار ببرید. برای مثال می توانید یک نیمکت با پایه های کوتاه را در مقابل پنجره قرار دهید. از کوسن های بزرگ بر روی زمین استفاده کنید و پاف ها را برای جدا کردن مکان های مختلف از یکدیگر به کار ببرید.

از اشیائي با پایه های کوتاه استفاده کنید

  1. چوب های سفید و کرم رنگ را با هم ترکیب کنید

در سبک بوهمین جدید استفاده از چوب های تیره باعث می شود تا فضا بیش از اندازه جدی به نظر برسد. به همین دلیل چوب هایی با رنگ های روشن و یا سفید رنگ را به کار ببرید. رنگ های روشن باعث می شوند تا نور نیز بازتاب بیشتری یافته و فضا دلباز تر و روشن تر به نظر برسد.

چوب های سفید و کرم رنگ را با هم ترکیب کنید

  1. باغچه را به خانه دعوت کنید!

در کنار بافت های متنوعی که در این سبک به کار برده می شوند، استفاده از گل ها و گیاهان زنده تاثیر طبیعی قدرتمندی را به نمایش خواهد گذاشت. در این سبک لازم است که مرز میان فضای بیرون و فضای داخل خانه را از بین ببرید. به همین منظور تا جای ممکن گیاهان متعدد را در ظرف ها و گلدان های شیشه ای و شفاف به نمایش بگذارید.

باغچه را به خانه دعوت کنید!

  1. کاربرد رنگ های قرمز و صورتی

تراکم گل و گیاهان موجود را با به کار بردن بالشتک ها و کوسن هایی با طرح های خطی و هندسی، متعادل کنید. اگر رنگ های قرمز و صورتی را به عنوان رنگ های اصلی به کار ببرید، تاثیر زندگی بخش و پویای این سبک را تقویت خواهید کرد.

کاربرد رنگ های قرمز و صورتی

  1. یک دیوار را به رنگ فیروزه ای تغییر دهید

این رنگ براق، اما در عین حال آرام، یکی از باید های سبک بوهمین به شمار می رود. رنگ فیروزه ای در حالی که تاثیری پویا و زنده در اتاق ایجاد می کند، به فضای موجود در آن آرامش بخشیده و باعث می شود تا رنگ  های دیگر جلوه بیشتری یافته و در واقع نقش تقویت کننده رنگ ها را بازی می کند. اما به این موضوع توجه داشته باشید که این رنگ را تنها بر روی یکی از دیوار ها به کار ببرید و نه تمام دیوار ها… اگر از به کار بردن آن بر روی دیوار نگران هستید، در اکسسوار ها نیز می توانید این رنگ را به نمایش بگذارید.

یک دیوار را به رنگ فیروزه ای تغییر دهید

  1. چراغ های چشمک زن

برای این که به فضایی گرم در محیط خانه دست پیدا کنید، چراغ های قدیمی چشمک زن را به کار ببرید. اگر این چراغ ها را پیدا نکردید، می توانید چراغ های تزئینی سال نو را به کار برده و یا با خرید لامپ های معمولی و وصل کردن آن ها به شکل یک ریسه در کنار هم، آن را در آشپزخانه، اتاق خواب، پاسیو و در کنار درب و پنجره ها به کار ببرید. این ریسه ها فضای جذاب و خوش آیندی را در محیط خانه ایجاد خواهند کرد.

چراغ های چشمک زن

  1. سطوحی با ظاهر پوسیده و قدیمی

یکی دیگر از ویژگی های سبک بوهمین که از باید های آن نیز به شمار می رود، وجود سطوحی قدیمی و پوسیده شده است. اشیاء و عناصر تکمیل کننده ای که در نقاط مختلف خانه قرار می دهید، مانند اکسسوار ها، میز ها، آینه ها و یا فرش هایی که یادگار خانوادگی هستند، با افزایش حس زندگی در محیط خانه باعث ایجاد فضایی دعوت کار و استقبال کننده نیز می شوند. اگر چنین یادگاری هایی را در اختیار ندارید، می توانید از مغازه های دست دوم فروشی و عتیقه فروشی ها این نوع اشیاء را خریداری کرده و یا با استفاده از هنر پتینه، به اشیاء جدید ظاهری قدیمی ببخشید.

سطوحی با ظاهر پوسیده و قدیمی

  1. یک گالری هنری ایجاد کنید

اگر چه خانه های دارای سبک بوهمین بیشتر با جزئیاتی متعلق به سبک مراکشی دکوراسیون می شوند، اما متعلق به فرهنگ و کشور خاصی نیستند. به همین دلیل می توانید اشیاء متعلق به کشور ها و فرهنگ های مختلف را در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته و فضایی مانند یک گالری هنری را در خانه خود ایجاد کنید. سبک بوهمین به شما این امکان را می دهد تا هر چه را که دوست دارید در معرض دید قرار دهید.

یک گالری هنری ایجاد کنید

  1. چند لایه فرش را بر روی هم قرار دهید

یکی از ویژگی های سبک بوهمین قرار دادن تعداد زیادی بالش، رو اندار و پتو بر روی یکدیگر است. با الهام از همین ویژگی می توانید بر روی زمین نیز چندین فرش، گلیم و قالیچه را بر روی هم پهن کرده و فضای قابل توجهی را به نمایش بگذارید.

چند لایه فرش را بر روی هم قرار دهید

سبک بوهمین ، سبکی آزاد و راحت است. اگر شما نیز دارای روحیه ای آزاد هستید که می خواهید پا را از قوانین فرا تر بگذارید، بوهمین دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت. این سبک به شما این امکان را می دهد تا آزادانه هر آن چه را که دوست دارید مورد استفاده قرار دهید تا به فضایی راحت دست پیدا کنید. سبک بوهمین به خانه شما محیطی گرم، راحت و صمیمی می بخشد که متعلق به هیچ فرهنگ و کشوری نیست…

سبک بوهمین ، سبکی آزاد و راحت است.

سبک بوهمین به خانه شما محیطی گرم، راحت و صمیمی می بخشد

جزئیات سبک بوهمین

سبک طراحی داخلی اروپایی بوهمین

سبک بوهمین در نشیمن

نشیمن به سبک بوهمین

رنگ ها در دکوراسیون داخلی

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو