سبک باروک در دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک

سبک باروک در دکوراسیون داخلی منزل

سبک باروک در دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک

سبک باروک در دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک : سبک باروک با سر و صدا و ظاهر مجلل ، دوره ای از گذشته را تکرار می کند که دکوراسیون هنری مختص افرادی خوشحال و سرزنده است. متریال نجیب ، مبلمان مجلل و اشیا دکوراتیو و تزئینی پر زرق و برق ، رمزگشایی از سبکی را بیان می کنند که همچنان به طراحان فعلی الهام می بخشد.

ریشه های سبک باروک در دکوراسیون داخلی

در ایتالیا بود که باروک برای اولین بار در قرن شانزدهم ظاهر شد ، قبل از اینکه به سرعت در سراسر اروپا و در همه شاخه های هنری ، از ادبیات گرفته تا موسیقی ، از جمله معماری و نقاشی گسترش یابد.

این اصطلاح ، که بعداً توسط مورخان هنر به این جریان سبک نسبت داده شد ، از “باروکو” پرتغالی گرفته شده و سنگی را به شکل نامنظم نشان می دهد.

اولین عناصر سبک را در کار میکل آنژ می یابیم. موفقیت این جریان از لحاظ ظاهری در حدود سال 1580 خیره کننده خواهد بود. جنبه نمایشی باروک به سرعت توسط کلیسای کاتولیک بازیابی می شود زیرا کاملاً با مضامین مذهبی متناسب است و مفاهیم احساسی آن را چند برابر می کند.

در معماری ، سبک باروک در ذائقه بزرگ و فراوان جزئیات منعکس می شود. شناخته شده ترین میراث این جنبش قطعاً اختراع آپارتمان عمومی است ، مجموعه ای از اتاق ها با افزایش ثروت تا اتاق تاج و تخت. معماری باروک بیشترین موفقیت را در آلمان داشت. همچنین در آنجا است که جریان طی قرن 18 به سبک “روکوکو” تبدیل خواهد شد.

جریان مشتق دیگر: نئوباروک. در پاریس ، اپرا گارنیه یا عمارتهای مارائی ها یا فاوبور سنت مارتین نتیجه مستقیم این حرکت سبک است. مانند همه حالت ها ، باروک نیز پس از مدتی استهلاک می شود. جریان به صورت خلفی اختصاص داده می شود و در سال 1878 در فرهنگ نامه فرهنگستان فرانسه وارد می شود.

سبک باروک و تأثیرات مختلف آن در دکوراسیون و معماری داخلی

باروک که امروزه در همه زمینه ها استفاده می شود با توجه به معیارهای مختلف با توجه به زمینه هنری که در آن استفاده می شود ، متمایز می شود. در معماری ، همانطور که در تزئینات دکوری است ، او تزئین غنی آن ، طعم و مزه عالی و فریبنده را با توجه به جزئیات غالب غالباً در زواید تصدیق می کند.

سبک باروک به چندین زیرشاخه تقسیم شده است:

باروک یادبود ، کلاسیک یا اواخر ، همیشه به یک غنای اغراق آمیز از مواد و رنگ تبدیل می شود.

تذهیب ، توری ، درخشش و تخیل اغلب نشانه های قابل تشخیص مبلی است که امروزه به عنوان باروک توصیف می شود. در زبان روزمره ، باروک مترادف با فانتزی ، غیر معمول و بی نظیر تعریف شده است.

فضای داخلی باروک با استفاده از مبلمان خاصی مانند لوستر ، آینه یا شمعدان ، غنای موادی که آنها را می سازد ، کنتراست و تزئینات دکوری آنها قابل شناسایی است.

مورخان با بیان اینکه فرم و شکل بیضی جای دایره را می گیرد ، اصل سبک را جمع بندی می کنند. امروزه ، دوره صنعتی و مبلمان استاندارد دیگر با منحصر به فردیت و استفاده از مواد نجیب سازگار نیستند ، اما با این وجود این فداکاری اجازه دموکراتیزه سازی سبک را می دهد. که در همه زمینه ها موجود است و به راحتی در لمس های دلپذیر در فضای داخلی معاصر از طریق استفاده از نخی ، کاغذ دیواری یا آینه استفاده می شود.

غنای رنگ امروزه نیز مورد توجه است ، سیاه براق ، طلایی یا نقره ای ، قرمز روشن یا بنفش از اجزای اصلی پالت باروک معاصر هستند.

در سبک باروک همه علائم عمومی دکوراسیون کد سبک کلاسیک را بازیابی کرده و به آن چشمک هایی کم و بیش فرض می دهند.

مبلمان و طراحان نمادین در سبک باروک

پنج قرن هنر باروک شاهکارهایی به وجود آورده و همچنان از مدرن ترین طراحان امروزی ما الهام می گیرد. با طعم خاصی از تجمل گرایی و خودنمایی ، این سبک در برابر جریان مینیمالیسم محیط قرار می گیرد و به عنوان سر و صدایی برای زمان شکوه گذشته استفاده می شود.

این سبک باروک مدرن که ترکیبی از رفتار و خودنمایی است ، در حال حاضر دارای برخی اتاق ها و ساختمانهای ضروری و لیست کوچکی از طراحان مشهور است که ادعای تأثیر آن را دارند.

از فیلیپ استارک گرفته تا آرنه کوئینز ، با عبور از کنار مارسل واندرز یا پاتریشیا اورکیولا ، بسیاری از آنها اکنون از بالشتک ، جزئیات دندانه دار یا تذهیب پر زرق و برق استفاده می کنند. این سبک حتی توسط مجلات و نمایش های دکوراسیون رواج یافته و حتی شامل مارک های شاخص آن مانند Moooi ، Duffy London یا Ibride است که با کدهای باروک سنتی بازی می کنند.

امروزه بزرگترین مارک های مبلمان محدوده هایی با لهجه های باروک را ارائه می دهند: صندلی های لوئیس ، قاب های خنده دار ، لامپ های لوستر تقریبا به طور سیستماتیک در فهرست آنها ظاهر می شوند. آباژورها ، فرشها و کاغذ دیواری ها نقش های کلاسیک باروک ، صندلی ها و مبل هایی را می پوشند که در خطوط روکوکو خمیده شده اند.

حتی بزرگترین آثار کلاسیک مبلمان معاصر مانند صندلی راحتی بارسلونا توسط میس ون در روهه گاه مورد بازخوانی شگفت آور قرار می گیرند.

در چند سال ، کدهای باروک با لمس های پی در پی در تمام کاتالوگ های دکوراسیون داخلی به تدریج دوباره وارد می شوند تا اینکه به یک مرجع اساسی سبک تبدیل می شوند. باروک کلاسیک در اصل با عصر صنعتی و تولید انبوه سازگار نیست.

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو