سبک اورینتال در طراحی داخلی

سبک اورینتال در طراحی داخلی

سبک طراحی داخلی شرقی که با نام سبک اورینتال نیز شناخته می شود، برگرفته از کشورهای آسیای شرقی مانند چین و ژاپن می باشد. در این کشور ها می توان سادگی و طراحی های شلوغ را در کنار یکدیگر مشاهده کرد. هم چنین معمولا این کشورها از علومی همانند علم فنگ شویی در چیدمان منزل نیز استفاده می کنند که باعث کاهش استرس در محیط زندگی ما می شود. محوریت اصلی طراحی شرقی بر ایجاد محیطی آرام، دوستانه و گرم می باشد. اما چگونه می توان سبک و نشانه های اورینتال و شرقی را در طراحی داخلی به کار برد؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

 سبک های شرقی تلاش می کنند تا شما را از شلوغی ها و استرس های روزانه دور کرده

سبک های شرقی تلاش می کنند تا شما را از شلوغی ها و استرس های روزانه دور کرده و آرامش را برای زندگی به ارمغان بیاورند. در سبک های طراحی داخلی شرقی به خوبی می توان محیطی گرم و آرام را تجربه کرد. حتی اگر این جنبش، که قدرت خود را از فرهنگ و فلسفه شرقی به دست می آورد، هر بار با سبک های مختلفی روبرو شود، بدون این که تأثیر عرفانی، معنوی و آرامش بخش خود را از دست دهد، خود را مدرنیزه می کند. به همین دلیل می توان سبک شرقی را به راحتی در هر مکانی به نمایش گذاشت.

سبک اورینتال که قدرت خود را از فرهنگ کلاسیک و خطوط عرفانی شرق به دست می آورد

سبک اورینتال که قدرت خود را از فرهنگ کلاسیک و خطوط عرفانی شرق به دست می آورد، در گذر زمان با جزئیات مختلفی تغییر کرده و درآمیخته و مدرن شده است. این دکوراسیون که در خانه ها تاثیری آرامش بخش ایجاد می کند، انتخاب مناسبی برای افرادی به شمار می رود که عاشق نگرش های عرفانی بوده و ارتباط خود را با گذشته حفظ کرده اند.

این سبک حتی اگر هرگز از رده خارج نشود، همراه با سبک های مختلف می تواند تأثیری چشمگیر و خارق العاده ای ایجاد کند. اگر می خواهید از بافت ها، فرم ها و الگو های شرقی در خانه خود استفاده کنید، امسال زمان مناسبی خواهد بود. زیرا در بسیاری از فروشگاه ها و برند ها می توانید سبکی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

صنایع دستی فولکلور

  • صنایع دستی فولکلور

صنایع دستی با مضامین فولکلور که در سال های اخیر محبوبیت بساری یافته اند، امسال در سبک دکوراسیون اورینتال بسیار مرسوم هستند. در این سبک تابلوهای نقاشی دستی، نماد های شانس محلی و اشیاء عتیقه بسیار برجسته هستند. می توانید از مجسمه های متعدد و اسباب بازی های قدیمی نیز به عنوان بخشی از طراحی داخلی خود استفاده کنید. هم چنین پارچه های خانگی چهل تیکه، بافتنی و قلاب بافی های محلی نیز همگی عناصر فولکلور به شمار می روند.

سبک شرقی را با تغییرات کوچک به نمایش بگذارید

  • سبک شرقی را با تغییرات کوچک به نمایش بگذارید

سبک شرقی را می توان با جزئیات کوچک نیز برجسته کرده و به نمایش گذاشت. برای مثال، می توانید مبلمان موجود خود را به رنگ سفید رنگ آمیزی کرده و سپس نقوش محلی خاص را بر روی آن ها نقاشی کنید و جلوه ای مناسب از سبک شرقی را به نمایش بگذارید. برای رنگ های اصلی نیز می توانید رنگ های قرمز، سبز و لاجوردی را به پالت رنگی خود اضافه کنید.

از سبد های حصیری، گلدان های نقره ای یا مسی و شمعدان های فراوان استفاده کنید. هم چنین می توانید مبل و تخت خواب خود را با پارچه های بافتنی یا پارچه ای چهل تکه تزیین کنید. پارتیشن نیز یکی از ویژگی های سبک شرقی به شمار می رود. با استافده از آن هم می توانید سبک شرقی را به نمایش بگذارید و هم بخش های مختلف خانه را از یکدیگر جدا کنید.

با انتخاب های مناسب تفاوت ایجاد کنید

  • با انتخاب های مناسب تفاوت ایجاد کنید

باید بین دکوراسیون شرقی و شیوه زندگی مدرن ارتباط برقرار کنید. برای این که حس خفگی الگو های شرقی را کاهش دهید، از رنگ های گرم و سرد در کنار یکدیگر استفاده کنید. اگر سبکی مدرن دارید، مبلمانی با خطوط صاف و مدل های ساده را انتخاب کنید و تناسبات را رعایت کنید. یک میز عسلی سنگی مدرن را روی یک فرش سنتی قرار داده و یا یک مبل چرمی سفید را با کوسن هایی با طرح های سوزن دوزی شده و محلی تزئین کنید.

چند توصیه کلیدی:

  • اگر به فکر ایجاد دکوراسیون شرقی یا اورینتال در محیط زندگی خود هستید، مناسب ترین مکان برای این سبک، اصلی ترین نقاط خانه از جمله اتاق نشیمن است.
  • در دکوراسیون شرقی، خیلی به سبک ترکیبی نپردازید. ترکیب مبلمان بسیار مدرن با عناصر شرقی باعث سردرگمی می شود.
  • آیا می توانید سبک شرقی را بدون فرش تصور کنید؟ برای بازتاب خطوط محلی و کلاسیک شرقی در فرش ها، فرش هایی مانند فرش های سنتی افغانستان و یا حتی فرش هایی با ارزش عتیقه و آنتیک را به کار ببرید.

یک صندلی حصیری را با کوسن هایی که دارای فرهنگ شرقی هستند تزئین کنید.

  • یک صندلی حصیری را با کوسن هایی که دارای فرهنگ شرقی هستند تزئین کنید.
  • مس ماده ای ثابت است. می توانید شمعدان، کاسه و یک سینی مسی را به عنوان عناصر دکوراتیو شرقی به کار ببرید.
  • چراغ ها و لوستر های برگرفته از فرهنگ و هنر مراکشی و فانوس های شیشه ای و کاغذی می توانند گزینه های مناسبی برای نورپردازی باشند.
  • در این سبک نیز همانند بسیاری از سبک های دیگر طراحی داخلی، استفاده از نور طبیعی خورشید امری مهم و حیاتی به شمار می آید. محیط شرقی، محیطی است که بتوان در آن از نور طبیعی به خوبی استفاده کرد.

مجسمه های چوبی ، تزئینات حکاکی شده و منبت کاری شده، منسوجات ، صندوقچه ها و ... همه این عناصر می توانند

  • مجسمه های چوبی ، تزئینات حکاکی شده و منبت کاری شده، منسوجات ، صندوقچه ها و … همه این عناصر می توانند فرهنگ عرفانی و غنی شرق را به خانه شما بیاورند.
  • یکی از اصولی که برای انتخاب رنگ در دکوراسیون شرقی رعایت می شود الهام گرفتن از طبیعت است. برای مثال رنگ سبز که برگرفته از گیاهان است و یا آبی که برگرفته از آب و آسمان است در این سبک بسیار دیده می شود.
  • بهتر است در سبک دکوراسیون اورینتال یا شرقی، از رنگ هایی با غلظت پایین و طیف رنگی روشن استفاده شود تا باعث ایجاد انرژی بیش از حد و استرس در محیط نگردد.
  • در تمامی سبک های دکوراسیون شرقی همانند سبک اورینتال، نه خبری از سادگی بیش از حد است و نه خبر از تجمل و اغراق. پس اگر به دنبال تعادل در محیط زندگی خود هستید سبک دکوراسیون شرقی برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

اگر علاقه مند به فنگ شویی باشید، سبک شرقی به شما این امکان را می دهد

اگر علاقه مند به فنگ شویی باشید، سبک شرقی به شما این امکان را می دهد تا محیطی سازگار با فنگ شویی را ایجاد کنید. این را در نظر داشته باشید که در دنیای امروزی ما و با سرعتی که دنیا و تکنولوژي در حال پیشرفت هستند، به همان اندازه روز به روز استرس و نگرانی در انسان ها در حال افزایش است. به همین دلیل بسیار مهم است که محیطی که در آن زندگی می کنید، فضایی سالم، آرام و دور از استرس داشته باشد تا زمانی که وارد خانه می شوید، تمام خستگی ها و استرس های روزانه خود را فراموش کنید. برای این منظور سبک شرقی با ترکیب فنگ شویی بهترین گزینه خواهد بود.

 

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو