ساده ترین ترفند مراقبت از گیاه!

ساده ترین ترفند مراقبت از گیاه!

ساده ترین ترفند مراقبت از گیاه!

ساده ترین ترفند مراقبت از گیاه! حتی دوستداران گیاهان باتجربه نیز نمی دانند که چگونه این کار را انجام دهند!همه ما چوب های مداد مانند در خانه های خود داریم. بنابراین به نظر شما چگونه می توانید این چوب ها را ارزیابی کنید؟ می توانید از این چوب ها برای ترفند مراقبت از گیاهان استفاده کنید که حتی بعضی از دوستداران گیاهان باتجربه گاهی فراموش می کنند که آن کار را انجام دهند. با پویانو همراه باشید تا ساده ترین ترفند مراقبت از گیاه را با شما به اشتراک بگذاریم :

گیاهان آپارتمانی به طور طبیعی در خاک گلدان و فضایی کوچک رشد و نمو پیدا می کنند .ریشه این گیاهان در تمام سطح خاک گلدان پخش میشوند. خاک گلدان نه تنها مواد مغذی مورد نیاز گیاه برای رشد را فراهم میکند بلکه اکسیژن مورد نیاز ریشه گیاه را نیز برای زنده ماندن آن تامین میکند . با این اوصاف پس از گذشت مدت زمانی خاکی که دارای منافذ هوا برای اکسیژن رسانی به ریشه شروع در اثر گسترش ریشه در آن و تکرار آبیاری شروع به متراکم شدن کرده باعث بسته شدن مافذ هوا می گردد. خاک فشرده و متراکم ریشه گیاه را تحت فشار قرار داده و سبب آویزان شدن و زرد و بیحال شدن برگ ها میگردد.

بنابراین چگونه میتوان مشکل فشردگی و متراکم شدن خاک را حل نمود؟ این مشکل را میتوان با شی مداد مانند و یا همان مداد به راحتی حل نمود و به رشد گیاه کمک کرد. این کار تنها چند دقیقه از وقت شما را میگیرد و گیاه شما را خوشحال و سرحال میکند.

راه حل رفع مشکل متراکم شدن خاک

ابتدا یکی از چوب ها را برداشته و چوب را به آرامی تا حد ممکن در خاک فرو ببرید. همین کار را در کل سطح خاک تکرار کنید.

ممکن است هنگامی که شما چوب را فشار دهید و  صدای صدمه دیدن چند ریشه را بشنوید اما اشکالی ندارد ، آنها قوی تر  رشد خواهند کرد . از وارد کردن فشار برای رسیدن چوب به ته گلدان نترسید.

بعد از اتمام مراحل کار ، گیاه خود را آبیاری کنید. تفاوت را حس خواهید کرد و مشاهده می کنید . به نظر می رسد آب مانند صدای زمزمه ، صدای ترک خوردن است و به لطف سوراخ های جدیدی که در خاک باز کرده اید ، یعنی مناطق تهویه ، بلافاصله به خاک نفوذ می کند.

می توانید این ترفند را چندین بار در ماه یا هر زمان که به یاد بیاورید تکرار کنید. با استفاده از این روند ، که فقط چند دقیقه از وقت شما را می گیرد ، می توانید سلامت کلی گیاه و دکوراسیون داخلی خانه خود را بهبود ببخشید.

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / المیرا قرابیگلو