ساخت کمد دیواری ؛ با یک راهنمای مختصر و مفید چطورید؟

ساخت کمد دیواری ؛ با یک راهنمای مختصر و مفید چطورید؟

ساخت کمد دیواری ؛ با یک راهنمای مختصر و مفید چطورید؟

ساخت کمد دیواری ، یکی از اساسی ترین و مهم ترین وسایلی است که باید در هر خانه ای باشد. ساخت و نصب کمد دیواری باعث ایجاد فضای مورد نیاز برای قرار دادن وسایل شخصی در بخش های مختلف منزل می شود. با توجه به اهمیت وجود کمد دیواری در منزل، در این مطلب از پویانو به موضوعاتی چون هزینه ساخت، انواع، ابعاد و خصوصیات یک کمد دیواری ایده آل و نکاتی که باید در هنگام سفارش مد نظر داشت، پرداخته خواهد شد. همراه ما باشید.

کمدها جزو کاربردی ترین فضاهای منزل هستند، چرا که تقریبا هر چیزی را در خود جای می دهند. تصور کنید منزل تان کمد نداشت. اگر این طور بود، با این همه وسیله چه کار می کردید؟ اگر کمد را از فضای منزل خود فاکتور بگیرید، تقریبا باید با نظم و ترتیب خداحافظی کنید. گذشته از این، بدون کمدها وسایل شخصی ما در معرض دید هستند.

خلاصه این که زندگی بدون کمد نمی شود! با این وجود، بسیاری از افراد از نعمت وجود کمد در منزل خود محروم هستند. البته این مشکلی نیست که راه حل نداشته باشد. معمولا در هر خانه ای فضاهای پرتی وجود دارند که واقعا بی کاربرد هستند. اگر چنین فضاهایی داشته باشید، می توانید خودتان برای ساخت کمد اقدام کنید. برخی اوقات هم فدا کردن برخی از فضاها برای داشتن کمد، تنها راه موجود به نظر می رسد. موضوعی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، همین مقوله ساخت کمد است.

هزینه ساخت کمد دیواری

پیش از این که بخواهید درباره قیمت ساخت کمد دیواری اطلاعات کسب کنید، باید بدانید که عوامل مختلفی در تعیین هزینه های مربوط به این قضیه تاثیر گذار هستند. شما می توانید از خدمات نجارهای با تجربه و حرفه ای استفاده کنید. مسلما مشورت کردن با یک نجار حرفه ای می تواند هزینه ساخت و حتی مدت زمان آن را کاهش دهد.

عواملی که در هزینه ساخت کمد دخیل هستند

عواملی که در هزینه ساخت کمد دخیل هستند، به شرح زیر می باشند:

  • نوع کمد دیواری: کمد دیواری انواع گوناگونی دارد که در ادامه درباره آن ها بیش تر توضیح خواهیم داد. همان طور که می دانید، بسته به انتخاب هر یک از انواع کمدها هزینه نیز کاهش و افزایش می یابد.
  • جنس کمد دیواری: جنس، فاکتور دیگری می باشد که در تعیین هزینه ساخت کمد دیواری تاثیرگذار است. به عنوان نمونه، کمدهای دیواری از جنس های مختلفی مثل ام دی اف، نئوپان، چوب، شیشه و … ساخته می شوند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند.
  • خرده کاری و ابعاد کمد دیواری: باید توجه داشت که هر چه ابعاد و خرده کاری کمد مورد نظر بیش تر باشد، قیمت بیش تری نیز باید برای ساخت آن پرداخت کرد.

عواملی که در هزینه ساخت کمد دخیل هستند

از همین رو باید توجه داشته باشید که پیش از آن که کمد دیواری مورد نظرتان را سفارش دهید، بهترین کار این است که کلیه فاکتورهای دخیل در هزینه ساخت را کاملا بررسی کنید. به این شکل می توانید مناسب ترین کمد را با توجه به هزینه ای که برای ساخت در نظر گرفته اید، انتخاب نمایید.

این نکته را در نظر بگیرید که علاوه بر هزینه ای که باید برای ساخت کمد دیواری پرداخت کنید، باید هزینه ای را نیز جهت نصب آن کنار بگذارید.  هزینه این امر هم به مسیر، هزینه رفت و آمد نصاب، مدت زمانی که برای نصب کمد دیواری لازم است و همچنین محلی که قرار است کمد دیواری در آن قرار بگیرد، بستگی دارد.

انواع کمد دیواری

انواع کمد دیواری

همان طور که پیش تر گفته شد، برای آن که بتوانید هزینه ساخت کمد دیواری را تخمین بزنید، باید انواع آن را بشناسید و تفاوت های موجود را در نظر بگیرید.

انواع کمد دیواری عبارتند از:

  • کمد دیواری ام دی اف: کمد دیواری ام دی اف را می توان در بخش های خالی ساختمان که کاربرد چندانی در رابطه با دکوراسیون داخلی ندارند، انجام داد.
  • کمد دیواری کلاسیک: کمد دیواری کلاسیک، معمولا بهترین گزینه برای انتخاب است، چرا که شما را با کمترین محدودیت رو به رو می سازند.
  • کمد دیواری ریلی: ساخت کمد دیواری ریلی برای فضاهای بزرگ و مخصوصا کوچک بسیار کاربردی است. شما می توانید این کمدها را در هر اندازه و برای هر بخشی از خانه یا محل کار آن سفارش دهید.

درباره ساخت کمد دیواری ام دی اف بیش تر بدانید

درباره ساخت کمد دیواری ام دی اف بیش تر بدانید

در این قسمت شما را با ساخت کمد دیواری ام دی اف آشنا خواهیم کرد. کمد دیواری ام دی اف از جمله رایج ترین گزینه های موجود در میان انواع کمد است. بسیاری از افراد، استفاده از کمدهای ام دی اف آماده را ترجیح می دهند. البته در کنار این کمدهای آماده، کمدهای دیگری نیز وجود دارند که با توجه به نظر مشتری طراحی و ارائه می شوند. به طور معمول، کمد سازان از متد یونیت سازی برای ساخت این کمدها بهره می گیرند.

در زمان ساخت کمد دیواری ام دی اف، معمولا طراحان یک لایه روکش ضد خض روی همه سطوح در نظر می گیرند. این کار باعث می شود در دراز مدت، خط و خشی روی سطح کمد ایجاد نشود و کیفیت آن حفظ گردد.

طراحی داخل کمد بر اساس نیاز مشتری انجام می شود. در این طراحی می توان بخش های کوچک تری در نظر گرفت یا فضا را به صورت یکپارچه در اختیار گذاشت.

از موارد مهمی دیگر در ساخت کمد دیواری ام دی اف، لولاها و دستگیره های مورد استفاده هستند. نصب دستگیره ها باید به گونه ای صورت بگیرد که در دراز مدت دچار مشکل نشده و ظاهر اولیه خود را حفظ کنند. لولاهای کمد نیز باید با کیفیت باشند تا در دراز مدت، کارایی خود را از دست ندهند. پیش از انتخاب هر مدلی سعی کنید همه چیز را در نظر بگیرید.

دقت داشته باشید که هر چه جنس چوب به کار رفته در کمد و همچنین متعلقات آن بهتر باشد، بعدا نیاز به تعمیر کمد کم تر خواهد بود، بنابراین هر چند شاید در ابتدا هزینه نسبتا زیادی صرف کنید، بعدا متوجه صرفه اقتصادی آن خواهید شد.

اندازه گیری ابعاد کمد دیواری

اندازه گیری ابعاد کمد دیواری

یکی از موارد مهمی که باید در رابطه با ساخت کمد دیواری در نظر داشته باشید، چگونگی اندازه گیری ابعاد کمد است.

  • ارتفاع: شما باید بررسی کنید که آیا سقف محل مورد نظر آرک یا گچبری دارد یا خیر. اگر داشته باشد، اندازه گیری ارتفاع کمد باید تا قبل از آن صورت بگیرد، ولی اگر سقف فاقد هر گونه گچبری و … باشد، باید ارتفاع را تا سقف اندازه گیری کنید.
  • عرض: اگر محلی که جهت کمد دیواری خود در نظر گرفته اید، قسمت فرورفته خانه تان است، همان عرض را معیار کار خود قرار دهید، ولی اگر یک طرف آن باز می باشد، می توانید عرض را به هر اندازه ای را که دوست دارید، منظور کنید.
  • عمق: اگر یک کمد دیواری استاندارد می خواهید، باید عمق آن را 60 سانتی متر در نظر بگیرید، ولی اگر روی رعایت استاندارد تاکیدی ندارید، می توانید عمق را با توجه به میزان فضایی که دارید، مشخص کنید. همچنین اگر قرار است کمد را در بخش فرورفته خانه جای دهید، باید دقیقا عمق همان قسمت را در نظر بگیرید.

خصوصیات یک کمد دیواری ایده آل چیست؟

خصوصیات یک کمد دیواری ایده آل چیست؟

کمدهای دیواری متنوعی در بازار وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. معمولا کمدهای دیواری با کیفیت از نظر اندازه کاملا با فضا متناسب می باشند. در واقع، این نوع کمدها هم برای فضاهای بزرگ و هم برای فضاهای کوچک مناسب هستند.

قرار دادن امکانات جانبی مثل نصب لامپ های توکار جهت افزایش روشنایی داخل کمد، جزو امکانات خاص در ساخت کمد دیواری است. همچنین وجود دستگیره های با کیفیت و محکم از دیگر ویژگی های یک کمد دیواری ایده آل است.

خصوصیات یک کمد دیواری ایده آل چیست؟

نکات مهم انتخاب و ساخت کمد دیواری

برای انتخاب و ساخت یک کمد دیواری ایده آل باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • زیبایی
  • جنس
  • استحکام
  • رنگبندی
  • محل نصب
  • تناسب با دکوراسیون
  • قیمت
  • کاربرد
  • ابعاد

به خاطر داشته باشید که کمد دیواری ایده آل، در وهله اول، کمدی است که با نیازهای شما متناسب باشد. این یعنی ممکن است کمدهای استاندارد نیز به خاطر اندازه شان با نیاز شما تناسب نداشته باشند. بنابراین خواسته های خود را در اولویت قرار دهید و سپس تصمیم گیری کنید.

در ادامه می توانید تصاویر دیگری از انواع کمد دیواری در دکوراسیون داخلی مشاهده کنید.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری