ساخت وسایل کنفی برای دکوراسیون داخلی منزل

ساخت وسایل کنفی برای دکوراسیون داخلی منزل

کنف متریالی است که می توانید در طراحی داخلی منزل و طراحی بسیاری از لوازم دکوری منزل خود از آن استفاده کنید. نخ های کنفی برای ساخت وسایل مختلف و همچنین تزیین وسایلی که در حال حاضر دارید به کار می آیند. برای داشتن و ساخت وسایل کنفی در دکوراسیون منزل خود کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و ایده های جدید و بکر را بشناسید.شما می توانید با استفاده از کنف، وسایل قدیمی منزل خود را کاملا تغییر دهید و آن ها را از روز اول شان هم جذاب تر کنید.

هزینه ای که خرید کنف برای شما دارد بسیار کم تر از خرید لوازم دکوری جدید است. با استفاده از کنف می توانید بدون متحمل شدن خرج های گزاف، یک دکوراسیون زیبا را تجربه کنید. برای این که حضور کنف را در دکوراسیون منزل خود تجربه کنید، تنها باید قیچی، چسب و چند رول طناب یا نخ کنفی، بسته به نیاز خود داشته باشید. ایده های بسیار متنوعی در اینترنت وجود دارد که می توانید از آن ها برای تشکیل مجموعه لوازم کنفی منزل خود استفاده کنید. ما برخی از جالب ترین ایده های موجود را برای شما گلچین کرده ایم. برای آشنایی با این ایده ها پویانو را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

یکی از لوازم منزل که می تواند با کنف تهیه شود، فرش است

یکی از لوازم منزل که می تواند با کنف تهیه شود، فرش است. با استفاده از کنف، شما می توانید قالیچه های زیبایی در ابعاد دلخواه خود درست کنید. برای درست کردن قالیچه کنفی به تعداد زیادی رول طناب کنفی نیاز دارید. هر چه قطر طنابی که استفاده می کنید بیش تر باشد، مدت زمان کم تری طول خواهد کشید تا قالیچه حاضر شود.

شما می توانید الگوی ساخت قالیچه را روی یک مقوا اجرا کنید و کنف را به صورت حلزونی دور خود بپیچید تا سطحی دایره ای ایجاد شود. می توانید با کنار هم قرار دادن دایره های کنفی با اندازه های مشابه یا متفاوت، قالیچه تان را بزرگ تر کنید.

یکی از راه های تزیین آینه های قدیمی، استفاده از کنف است.

یکی از راه های تزیین آینه های قدیمی، استفاده از کنف است. با استفاده از نخ یا طناب کنفی می توان قاب جدیدی برای آینه های قدیمی و از مد افتاده درست کرد. برای این کار، بسته به این که فرم آینه تان گرد یا گوشه دار باشد، می توانید از یک نقطه شروع کرده و طناب کنفی را دور تا دور قاب فعلی آینه بپیچید تا سطح آن را کاملا پوشش دهد. این که طناب تان چه قطری داشته باشد به نظر خودتن بستگی دارد. شما می توانید روی سطح کنف از دکوری های کوچک مثل پاپیون، صدف و مروارید نیز استفاده کنید.

داشتن یک میز ناهارخوری با وسایل کنفی نیز می تواند جالب باشد

داشتن یک میز ناهارخوری با وسایل کنفی نیز می تواند جالب باشد. شما می توانید سفره های قدیمی خود را کنار گذاشته و برای ایجاد یک تم جدید در فضای غذاخوری منزل تان از یک سفره یا رومیزی کنفی استفاده کنید. اگر دوست داشته باشید، می توانید لبه های رومیزی را با تور تزیین کنید. همچنین می توانید از کنف برای درست کردن جای قاشق و چنگال برای پذیرایی از مهمانان یا زیر لیوانی های گرد استفاده کنید.

کنف برای تزیین لوازم منزل، استفاده از آن به عنوان روکش گلدان

در ساخت وسایل کنفی کاربرد دیگر کنف برای تزیین لوازم منزل ، استفاده از آن به عنوان روکش گلدان است. اگر گلدان های قدیمی تان را دوست ندارید و می خواهید یک سری گلدان جدید بخرید، دست نگه دارید و به جای هزینه کردن از نخ های کنفی برای تزیین گلدان های فعلی تان استفاده کنید. برای این که ظاهر گلدان ها زیاد ساده نباشد، می توان از رنگ استفاده کرد. می توانید به دلخواه خود بخشی از گلدان را رنگ کنید و قسمتی را بدون رنگ باقی بگذارید.

پاف ها ،سبدهای فلزی یا پلاستیکی ساده خود را با استفاده از کنف، زیبا و متفاوت کرده

اگر با پاف ها یا همان مبل های کوسنی آشنایی داشته باشید، می توانید تصور کنید که برای ساخت یا روکش کردن این لوازم کارا نیز می توان از کنف بهره گرفت. شما همچنین می توانید سبدهای فلزی یا پلاستیکی ساده خود را با استفاده از کنف، زیبا و متفاوت کرده و از آن ها به عنوان وسایل دکوری استفاده کنید.

تغییر ظاهر لوسترها با اضافه کردن روکش کنفی

و اما آخرین پیشنهاد ما برای داشتن یک دکوراسیون کنفی ، تغییر ظاهر لوسترها با اضافه کردن روکش کنفی به آن هاست. شما با استفاده از مقداری طناب کنفی قادر خواهید بود سطح حباب های آویز را کاملا تغییر دهید. برای این کار می توانید طناب کنفی را به صورت یکدست و ساده دور سطح حباب بپیچید یا از بافت های حصیری که جذابیت بیش تری دارند، استفاده کنید.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری