ساخت قاب عکس در منزل با استفاده از کتاب های قدیمی

ساخت قاب عکس 1

ساخت قاب عکس در منزل با استفاده از کتاب های قدیمی

می خواهید قاب عکس دست ساز مخصوص خودتان را داشته باشید؟ هزار ایده متنوع برای درست کردن قاب عکس در منزل وجود دارد، اما استفاده از کتاب شاید در میان آن ها جزو جذاب ترین ها باشد. شاید درست کردن قاب عکس با کتاب برایتان ناملموس باشد، اما انجامش از چیزی که فکر می کنید، خیلی ساده تر است. اگر هم نگران کتاب هایتان هستید، نباشید، چون کتابتان با این کار همچنان کتاب خواهند ماند. با این حال می توان به جای کتاب از سالنامه های گالینگور نیز استفاده کرد. آیا دوست دارید قاب عکس کتابی این مطلب را خودتان بسازید؟ پس از شما دعوت می شود تا پایان این مطلب آموزشی خودتان بسازید با پویانو همراه باشید.

آن چه برای درست کردن این قاب عکس نیاز دارید

برای این که قاب عکس دوست داشتنی خود را از جلد یک کتاب درست کنید، به موارد زیر احتیاج خواهید داشت:

  • کتاب جلد سخت: اول از همه به یک کتاب یا سالنامه گالینگور یا جلد سخت نیاز خواهید داشت. توجه کنید که بهتر است جلد کتاب یا سالنامه ای که انتخاب می کنید، ساده باشد.
  • کاتر یا تیغ موکت بری: برای بریدن جلد کتاب باید از کاتر استفاده کنید. سعی کنید یک تیغ نو و مناسب در کاتر قرار دهید تا عملیات برش به صورت تمیز انجام شود.
  • خط کش فلزی: برای خط کشی و برش دادن از روی خط ها به خط کش فلزی نیاز دارید، چون خط کش های چوبی و پلاستیکی در اثر کشیدن کاتر خش برداشته و بریده می شوند.
  • عکس: عکسی که انتخاب می کنید، باید مقداری از جلد کتابتان کوچک تر باشد، اما نه آن قدر که اصلا به چشم نیاید.
  • کاغذ: از کاغذ برای علامت زدن محل های برش جلد کتاب کمک گرفته خواهد شد.
  • مقوای ضخیم: یک مقوای ضخیم برای قرار دادن زیر جلد کتاب در هنگام برش به شما کمک خواهد کرد از برش خوردن صفحات کتابتان جلوگیری کنید.
  • جلد طلقی: یک جلد طلقی بی رنگ تهیه کنید تا پشت عکس را بگیرد.
  • مداد: برای رسم خطوط مورد نظر روی جلد کتاب به یک مداد نوک تیز با گرافیت پر رنگ نیاز خواهید داشت.
  • چسب کاغذی: این چسب برای چسباندن عکس به صفحه اول کتاب به کار خواهد آمد.

مراحل ساخت قاب عکس

زمانی که همه چیز را آماده کرده اید، وقت درست کردن قاب عکس است. برای ساختن قاب عکستان مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  1. کاغذی که تهیه کرده اید را طوری برش بزنید که حدودا هم اندازه عکستان باشد، اما 1 سانتی متر از هر طرف کوچک تر. این کاغذ را در مرحله بعد برای برش دادن جلد کتاب به کار خواهید برد.

  1. کاغذ را به کمک خط کش در مرکز جلد کتاب تنظیم کنید؛ یک بار از سمت عرض و بار دیگر از سمت طول. سپس کاغذ را در محل مناسبش فیکس کرده و دور تا دور آن خط بکشید تا مستطیلی که باید برش داده شود، مشخص گردد.

  1. بعد از این که مستطیل را ترسیم کردید، مقوای ضخیم را زیر جلد قرار دهید تا کاغذهای کتاب در حین برش خراب نشوند. سپس خط کش فلزی را برداشته و با کمک کاتر و با دقت زیاد، اقدام به برش زدن جلد کتاب کنید. سعی کنید این مرحله را با تا حد ممکن آرامش و دقت پیش ببرید، چرا که اگر خطا بروید، جلد کتاب خراب خواهد شد.

  1. ممکن است در حین برش، برخی از قسمت ها به خوبی جدا نشده باشند. این بخش ها را می توانید با کاتر حذف کنید تا مستطیل بریده شده، لبه های منظم و صافی پیدا کند.

  1. جلد طلقی تهیه شده را طوری برش بزنید که حدودا 0.5 سانتی متر از عکستان بزرگ تر باشد.

  1. جلد طلقی را پشت برش ایجاد شده در جلد کتاب بچسبانید. برای چسباندن از چسب کاغذی استفاده کنید و تنها سه طرف را برش بزنید. یک طرف باید برای ورود و خروج عکس باز بماند.

به این ترتیب، قاب عکس شما آماده استفاده است. حالا می توانید عکس مورد نظرتان را از داخل شکاف به پشت جلد وارد کرده و هر وقت مایل بودید، عکس دیگری را جایگزین آن نمایید.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو