معماری : ساختمانی برای رانندگان اتوبوس / Benthem Crouwel Architects

معماری : ساختمانی برای رانندگان اتوبوس / Benthem Crouwel Architects

01

ساختمان سفید قابل توجه برای رانندگان اتوبوس در ایستگاه اتوبوس مرکزی آمستردام قرار دارد و شامل یک فضای کاری ، آبدار خانه و غذاخوری برای رانندگان اتوبوس در طبقه‌ی اول است.

معمار: Benthem Crouwel Architects

موقعیت: آمستردام ، هلند

مساحت: 80 متر مربع

سال: 2015

عکاس: Jannes Linders

 

02

از آنجا که غذا خوری در این طبقه‌ی بالا قرار گرفته است ، رانندگان حریم خلوت زیادی را در اختیار دارند با چشم اندازی 180 درجه از ایستگاه اتوبوس ، رودخانه‌ی IJ و آمستردام شمالی. در طبقه‌ی همکف فضایی برای انبار ، فضای تاسیسات و سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است. ساختمان رانندگان اتوبوس در طول سه ماه ساخته شده است.

03

موقعیت ساختمان ، بین دو دیوار شیشه‌ای تا حد زیادی نسبت به حجم تعیین می شود. ساختمان کشیده و نسبتا باریکِ 80 متر مربعی در هر دو جنبه‌ی طراحی و عملکرد بهینه شده است. با قرار دادن یک راه‌پله‌ی مارپیچ در دیوار گِردِ شرقی ، آزادی برای دیزاین طرح هر دو طبقه امکان پذیر شد.

04

علاوه بر این ، به خاطر خاصیت گرد شدگی و خطی ، شکل ساختمان رانندگان اتوبوس به ساختمان سوپروایزور لوله ای مانند در سمت دیگر ایستگاه اتوبوس مرتبط می شود. موقعیت فضاهای خدماتی تضمین می کند که در طبقه‌ی همکف می تواند بسته شود و می تواند در برابر نقاشی های دیواری مقاوم باشد.

05

ساختمان رانندگان اتوبوس دارای قاب سازه ای چوبی است و روکاری در داخل و خارج آن با پلی یوریا است، اسپری دو جزئی که بسیار مقاوم است و می تواند به صورت یکنواخت اجرا شود.

06

با استفاده از نور ترافیک قرمز در داخل و پوشش پلی یوریا سفید بر روی سطح خارجی ، این ساختمان دارای سیمایی شفاف و در عین حال سرزنده است که با نوشته های قرمز ایستگاه اتوبوس روی سقف هماهنگ است.

 

منبع: archdaily

تحریریه پویانو|نبیلو