روستاهای تاریخی وگردشگری در ایران

گردشگری در ایران-روستای میگون

روستاهای تاریخی وگردشگری در ایران

در این مطلب فهرستی از زیباترین روستاهای گردشگری ایران را به شما معرفی میکنیم. بازدید از دیدنی های جذاب و منحصر به فرد این روستا ها که زیبایی مسحور کننده دارند ، به شدت به بازدید کنندگان و گردشگران ایرانی توصیه میشود.

 

روستای برسیان
روستای برسیان

 

روستای برسیان

موقعیت: استان اصفهان

روستای برسیان در 36 کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان و در 25 کیلومتری شرق جاده زیار اصفهان واقع شده است و رود زاینده رود در جنوب آن جریان دارد. این روستاى قدیمى که آب و هوایی خشک و معتدل دارد ، مجموعه ی معماری بومی و آثاری بسیار جالب توجه دارد؛ از جمله یک مسجد جامع، چهار زیارتگاه به نام‌هاى امام‌ زاده شاه‌‌ مراد، امام ‌زاده شاه ‌مردان، امام‌ زاده شاه‌ لنگر، امام‌ زاده شمس ‌اللّه و هم‌ چنین یک کاروان‌ سراى شاه عباسی.


 

 

روستای ویر
روستای ویر

 

روستای ویر

موقعیت: ابهر (از شهرستان های استان زنجان)

روستای ویر یکی از روستاهای قدیمی و تاریخی استان زنجان است که در مجاورت بخش سلطانیه شهرستان ابهر واقع شده است و در دو کیلومتری جنوب شریقی آن کوه کنگ دره قرار دارد و در دو کیلومتری جنوب غربی به کوه ساری داش میرسد. روستای ویر آب و هوای سرد و خشک دارد. غار داش کسن و مسجد روستا از جاذبه های دیدنی این روستا هستند.


 

روستای انجدان
روستای انجدان

 

روستای انجدان

موقعیت: اراک ( از شهرستان های استان مرکزی)

روستای انجدان از روستاهای کوهپایه‌ای و بسیار زیبای استان مرکزی و منطقه ای از شهر اراک است که در 40 کیلومتری شرق آن واقع شده است. این روستا جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی دارد. غار های شگرف مثل غار آسيلى و غار طاق‌رچه ، شکارگاه و آثار گردشگری تاریخی بسیار جذاب دیگر. از آنجا که این روستا بعد از حمله ی مغول ، زیست گاه و مرکز فعالیت های فرقه ی اسماعیلی قرار گرفت ، چند مقبره متعلق به سران این فرقه باقی مانده است که به دوران صفویه باز میگردد. مانند آرامگاه شاه غریب و شاه قلندر که درب های ورودی آن با آیات مقدس قرآن زینت داده شده اند. آيين معنوی آيين چغچغه‌ زنی يكی از رسوم ديرين مردم روستای انجدان است كه در عزاداری ماه محرم و در شام غريبان برگزار می ‌شود. قدمت اين آيين كهن به دوره تيموری و صفويه می ‌رسد و مردم عزادار اين روستا در روزهای نهم و يازدهم محرم آن را اجرا می ‌كنند.


 

روستای ساروق
روستای ساروق

 

روستای ساروق

موقعیت: اراک (از شهرستان های استان مرکزی)

این روستا در 48 کیلومتری شمال غرب اراک واقع شده است. روستای ساروق یکی از قدیمی ترین روستاهای این استان است و 850 سال قدمت دارد. مقبره  امام زادگان هفتاد و دو تن مربوط به سال 587 هجری قمری در محلی مرکزی و قدیمی روستا واقع شده است. این روستا به صنایع دستی و فرش های زیبای خود شناخته میشود. بازار قدیمی آن نیز  از نظر گردشگری بسیار مشهور است.


 

روستای عقدا
روستای عقدا

روستای عقدا

 

موقعیت: اردکان (از توابع استان یزد)

این روستای در جاده ی اصفهان در نزدیکی یزد و فاصله ی 40 کیلومتری آن ، شمال غرب اردکان ، واقع شده است. این روستا دارای بناهای تاریخی بسیاری از جمله کاروانسرای حاج ابوالقاسم رشتی ساخته شده در سال 1269 هجری قمری ، با سازه ای شبیه به کاروانسراهای شاه عباسی ، حصار خواجه نصیر برای محافظت از خانه های روستا ، حمام نو ساخته شده در 1055 هجری قمری ، مسجد دو طبقه ی هلاکو ساخته شده در سال 1123 ، مسجد شمس ساخته شده در سال 1090 و مسجد جامع که در قرن هشتم ساخته شده است.


 

روستای هفتادر
روستای هفتادر

 

روستای هفتادر

موقعیت: اردکان ( از توابع استان یزد)

این روستای در 34 کیلومتری شمال غرب اردکان و در کنار جاده ی اردکان – نایین واقع شده است و آب و هوای معتدل و خشک دارد. از آثار تاریخی و دیدنی این روستا دروازه ای قدیمی و آجری به اسم بزگله کن مربوط به قرن نهم هجری قمری در شرق روستا ، امام زاده سید محمد منصوب به دوران صفوی و مسجد جامع مربوط به قرن دهم هجری قمری. به علاوه سنگ قبر ها از مهم ترین و تاریخی ترین مکان ها گردشگری این روستا است.


 

مطلب پیشنهادی: گردشگری – شهرستان نایین

روستای میگون
روستای میگون

 

 

روستای میگون

موقعیت: تهران

میگون در شمال تهران و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در حاشیه رودخانه جاجرود قرار دارد. آب و هوای میگون در تابستان معتدل و در زمستان سرد و پربرف است. از جاذبه های گردشگری این روستا آثار تاریخی آن از جمله آتشگاه قصر دختر، کاخ انیس الدوله، زیارتگاه‌های طاهر و زاهد، محمد باقر است. این روستای خوش آب و هوا اکنون به تفرجگاهی عمومی تبدیل شده است.

 

مطالب پیشنهادی:

گردشگری – شهر یزد

 

منبع: welcometoiran

نوشته شده در تحریریه پویانو-نبی لو


[share title=” اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”square” ]