رنگ یا کاغذ دیواری تصمیم شما کدام است ؟

رنگ یا کاغذ دیواری ؟ شما تصمیم بگیرید!

رنگ یا کاغذ دیواری تصمیم شما کدام است ؟

رنگ یا کاغذ دیواری ؟ شما تصمیم بگیرید!

رنگ یا کاغذ دیواری ؟

 

 

می­پرسید رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟ این سوال، سوال خیلی­هاست. برای این که جوابش را پیدا کنید؛ این بار خودتان هستید و خودتان. ما از خصوصیات هر یک برایتان خواهیم گفت و شما نتیجه­گیری خواهید کرد؛ پس پیش به سوی ادامه مطلب.

چه وقتی که وارد خانه جدید می­شویم و چه در مواقعی که قصد تغییر دکوراسیون داریم، این سوال ممکن است دغدغه­مان باشد. بعد از این همه سال، کاغذ دیواری و رنگ هنوز رقیب سرسخت یکدیگرند و انتخاب بینشان ما را به فکر فرو می­برد. این بهتر است یا آن یکی؟ نکند این از مد افتاده باشد؟ دردسر نصب کدام یکی کم­تر است؟ این­ها فقط تعدادی از سوالاتی­اند که فکرتان را مشغول می­کند.

البته باید این را هم در نظر داشته باشید که سلیقه شخصی شما در این انتخاب نقش دارد. بنابراین، در نهایت نمی­شود نسخه­ای برای همه پیچید؛ اما وقتی از خصوصیات هر یک آگاه شوید، خودتان خواهید توانست انتخاب کنید.

 

رنگ یا کاغذ دیواری

 

خانه­تان نقلی است؟ به سراغ رنگ بروید!

اگر خانه کوچک و جمع و جوری دارید، پیشنهاد ما به شما رنگ است؛ آن هم رنگ­های روشن. چرا؟ علتش بازتاب زیاد نور در فضاهای روشن است. اگر از رنگ­های روشن و خصوصا سفید استفاده کنید، نور بیش­تری در محیط زندگی خواهید داشت. کاغذ دیواری­ها هم اگر ساده و بدون طرح باشند و از میان رنگ­های روشن، مناسب خواهند بود. فکر انتخاب کاغذ دیواری­های طرح­دار شلوغ را از سرتان بیرون کنید؛ چون خانه کوچکتان را کوچک­تر می­کنند.

 

رنگ یا کاغذ دیواری

 

سریع، تمیز و کم­دردسر: کاغذ دیواری

واقعیت این است که نقاشی دیوار مکافات دارد. در مقابل، نصب کاغذ دیواری هم سریع­تر انجام می­شود و هم ریخت و پاش ندارد. برای نصب کاغذ دیواری لازم نیست خانه را تخلیه و کلیه اثاث را وسط اتاق محصور کنید.

مزیت دیگر کاغذ دیواری­ها این است که با نصبشان خبری از بو نخواهد بود. چسب کاغذ دیواری بوی زیادی ندارد و خیلی زود هم خشک می­شود؛ اما اگر رنگ را انتخاب کنید، باید برای مدتی قید زندگی در فضای مورد نظرتان را بزنید. بوی رنگ روغنی و پلاستیک بعضا تا چند روز در فضا می­ماند و برای اکثر افراد آزار­دهنده است. البته اگر رنگ­های آکریلیک را انتخاب کنید، این مشکل را نخواهید داشت؛ اما دقت کنید که قیمت این رنگ­ها از دو مورد قبلی بیش­تر است.

 

رنگ یا کاغذ دیواری

 

شستشو: یک به یک مساوی!

اگر چند سال پیش در مورد این موضوع تحقیق می­کردید، قطعا به یک جواب واضح می­رسیدید: نه به کاغذ دیواری! این روزها ولی اوضاع فرق می­کند. با پا گذاشتن کاغذ دیواری­های قابل شستشو به میدان، دیگر معضل شستشو وجود نخواهد داشت. اکثر کاغذ دیواری­های جدید را می­توان به سادگی شست و از این رو، مثل رنگ­های روغنی در این رابطه مناسبند.

قیمت…

خب، نوبتی هم که باشد، نوبت قیمت است و خودتان می­دانید این فاکتور اهمیت زیادی دارد. راستش را بخواهید، قیمت کاغذ دیواری (از هر نوع که باشد)، نسبت به رنگ بیش­تر است. این یعنی حتی اگر به سراغ گزینه­های متوسط و کم­قیمت بروید، باز هم نسبت به نقاشی، هزینه بیش­تری پرداخت خواهید کرد. این نکته را می­توان بزرگ­ترین نقطه ضعف کاغذ دیواری دانست که در اکثر موارد، افراد را از انتخابش منصرف می­کند.

تغییرات

مدتی که بگذرد، دیوارها دلتان را خواهند زد. شاید هم ظاهرشان کهنه و کثیف به نظر برسد و مجبور به اعمال تغییرات شوید. در این شرایط، اگر سری قبل از رنگ استفاده کرده باشید، بدون دردسر می­توانید کاغذ دیواری نصب کنید یا یک رنگ جدید روی قبلی بزنید؛ اما اگر با دیوارهایی روبرو هستید که قبلا کاغذ دیواری شده­اند، خب… باید زحمت بیش­تری بکشید. شما مجبورید قبل از نقاشی یا نصب کاغذ دیواری جدید، کاغذهای قبلی را از سطح دیوار جدا کنید. بعد از این مرحله، زیرسازی لازم است؛ یعنی باید سطح دیوار را صاف کنید تا رنگ یا کاغذ دیواری جدید به خوبی روی آن بنشیند.

 

 

بسیار خب؛ این هم از این. حالا می­توانید قضاوت کرده و خودتان تصمیم بگیرید سراغ کدام یکی بروید. امیدواریم این مطلب را مفید یافته باشید.