رنگ ها وحقایق جالب درباره آن ها: رنگ هایی با معانی تاریخی جذاب!

رنگ ها وحقایق جالب درباره آن ها: رنگ هایی با معانی تاریخی جذاب!

یک درب قرمز رنگ فقط یک در قرمز نیست بلکه معنایی در پشت آن قرار دارد!

همه ی ما خوب میدانیم که از زمانی که رنگ ها وجود داشته اند ،همیشه انسان ها معانی خاصی را به رنگ ها نسبت داده اند. همه ی ما میدانیم که گل سرخ در روز ولنتاین نماد عشق است و یا یک کبوتر سفید نشانه ی صلح و امید است. اما برخی از معانی که در طول تاریخ به رنگ ها نسبت داده اند ممکن امروزه از بین رفته باشد. ما در این مطلب به برخی از معانی پنهان و جذاب اشاره میکنیم:

رنگ ها

 

درب قرمز رنگ همیشه فقط زیبا نیست:

قرمز رنگی است که همیشه در جشن ها و مراسم شاد به کار میرود. ( کریسمس را بدون رنگ قرمز تصور کنید!) و رنگ قرمز دلالت بر بخت خوب و خوش یمنی در برخی فرهنگ ها دارد. با توجه به این مفاهیم ، نسلی از مردمان اسکاتلند زمانی که آخرین قسط مسکن خود را پرداخت میکردند ، درب ورودی خود را به رنگ قرمز در می آوردند! و این درب تبدیل به نماد غرور شد. به علاوه درب قرمز ، میتواند یک انتخاب کلاسیک خوب در طراحی دکوراسیون باشد.

مطلب پیشنهادی: بهترین درب ورودی

رنگ ها

 

رنگ زرد گذشته ای مرموز دارد:

ترجمه ی زرد در زبان ایتالیایی “giallo” است اما شما ممکن است این کلمه را از زبان یک ایتالیایی راجع به احساسش درباره کتابی که میخواند نیز بشنوید! “giallo” نامی است که به یک رمان و فیلم ایتالیایی در سبک هیجانی و جنایی داده شده است. این عنوان به یک سری کتاب های رمز و رازی که در سال 1929 با یک جلد زرد رنگ منتشر شده بود، باز می گردد.

رنگ ها

 

یک دلیل ارزشمند برای اینکه چرا بنفش رنگی شاهانه است وجود دارد:

در زمان های قدیم ، انتخاب یک شی با یک رنگ خاص بدین سادگی نبود که به یک فروشگاه بروید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. در سالهای قبل از 1570، بازرگانان پارچه ، رنگ بنفش بسیار با ارزشی را از نرم تنان کوچک کنار دریای مدیترانه استخراج میکردند. پروسه ی پر زحمت این کار باعث میشد که لباس هایی که از این پارچه تولید میشدند بسیار گرانبها بودند و فقط برای قشر اشرافی قابل خریداری بود. با گذشت زمان این ویژگی باقی ماند. تا جایی که ملکه الیزابت اول به عنوان یک قانون تصویب کرد که تنها خاندان سلطنتی میتواند رنگ بنفش بپوشد.

رنگ ها

 

رنگ سبز «شهر زمرد» یک مرجع تمثیلی بود

البته که سرنوشت دوروتی در داستان جادوگر شهر از ، قابل توجه و تئاتریک بود. اما نویسنده ال.فرانک باوم ، رنگ سبز را برگزید نه فقط به خاطر اینکه زیبا است! سبز ، رنگ پول است و باوم در زمانی زندگی میکرد که بحث اضافه کردن اسکانس های سبز (پول کاغذی) در سیستم مالی آمریکا مطرح بود. به این دلیل و دیگر انتخاب های خلاقانه در طول رمان ، کوئنتیت تیلور استاد دانشگاه در ایالات راجرز استدلال میکند که «جادوگر شهر از» یک کار تعمدی از نماد سیاسی بود.

رنگ ها

برای کشاورزان هلندی ، هویج نارنجی نشانه ی عزت و احترام بود.

ممکن است از دیدن هویج سفید یا بنفش در مغازه های تره بار تعجب کنید ، هویج نارنجی تنها نوع موجود در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی است. اما کشاورزان هلندی در قرن شانزدهم برای آن سرزنش میشدند:‌ زمانی که William of orange انقلاب هلند را در اواخر دهه ی1500 با موفقیت رهبری کرد ، کشاورزان برای تولدی دیگر رنگ های هویج متوقف شدند.

رنگ ها

 

دلیل اینکه کاخ سفید به رنگ سفید است ، جذابیت آن نیست!

برخی ممکن است تصور کنند دلیل اینکه کاخ ریاست جمهوری به رنگ سفید در آمده است این است که برتری و نظم و ترتیب را به نمایش بگذارد. اما این تفکر کمی بیش از حد ظریف است! این کاخ به این دلیل روشن و سفید است که در قرن هجدهم پس از یورش سربازان بریتانیایی و به آتش کشیدن آن ، سفید کاری شد و از آن روز کاخ سفید نامیده شد و پس از آن در سال 1902 به عنوان نام رسمی کاخ ریاست جمهوری قرار گرفت. به هرحال پس از این نام گذاری ، ما به هیچ شکل دیگری نمیتوانیم آن را تصور کنیم!

 

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ ها

 

منبع: HouseBeautiful

ترجمه در تحریریه ی پویانو-نبی لو


[share title=”اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”square” ]