رنگ های نسل جدید در طراحی داخلی

رنگ های نسل جدید در طراحی داخلی

هر چه دنیای طراحی داخلی پیشرفت می کند، پالت رنگ هایی که در طراحی های معاصر به کار برده می شود نیز غنی تر می شوند. همین موضوع را در دنیای مد و فشن نیز می توان مشاهده کرد. به همین دلیل است که بعضی رنگ هایی که اسم های جدیدی داشته و تازه شروع به شنیدن نام آن ها کرده ایم هر چه می گذرد بیشتر محبوب شده و بیشتر به کار برده می شوند. به همین دلیل ما در این مطلب به معرفی رنگ های نسل جدید خواهیم پرداخت که در طراحی داخلی روز به روز کاربرد بیشتری یافته و مورد توجه قرار گرفته اند و تاثیر آن ها بر روی محیط اطراف را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای آشنایی با نام رنگ های نسل جدید در طراحی داخلی با پویانو همراه باشید:

البته این که نام برخی از رنگ ها را به تازگی می شنویم، به این معنا نیست که این رنگ ها تازه کشف شده اند. بلکه این رنگ ها از قبل در طبیعت وجود داشته اند، فقط چون در دنیای طراحی داخلی و مد به کار برده می شوند، باعث می شوند تا طیف خاصی از رنگ ها مطرح شده و نام آن شنیده شود. برای مثال طیف خاصی از رنگ آبی با نامی متفاوت… هر رنگی دارای تعداد بی شماری طیف ها و تنالیته های متفاوت است و همین موضوع باعث می شود که در هر جریان مد و طراحی ای، طیف ها و ترکیب های رنگی متفاوتی مطرح شوند و نام جدیدی از رنگ ها شنیده شود که از جمله این رنگ های جدید می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • سبز نعنایی:

یکی از رنگ های ترند مطرح که از جمله طیف های رنگ های پاستلی بوده و در دنیای طراحی داخلی حکومت جدیدی را به پا کرده است، رنگ سبز نعنایی با ظاهری لطیف و پاستلی است. رنگ سبز نعنایی برای مکان های استراحت و آرامش بخش مناسب است و به همین دلیل می تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب باشد.

  • آبی نفتی:

آبی نفتی طیف تیره، قابل توجه و تاثیر گذاری از رنگ آبی است که البته از قبل شناخته شده است، اما به تازگی کاربرد بسیاری در طراحی داخلی پیدا کرده است. رنگ آبی نفتی که ترکیب بی نظیری با بافت چوب و رنگ نقره ای ایجاد می کند، می تواند در هر مکانی که به کار برده شود، به نقش اول طراحی داخلی تبدیل شود.

  • رنگ دودی:

رنگ دودی که طیف تیره ای از رنگ طوسی به شمار می رود، در سال های اخیر به خصوص در طراحی های مدرن که تنالیته های مختلف رنگ طوسی در حال رقابت هستند، به یکی از مطرح ترین طیف های این رنگ تبدیل شده است. رنگ دودی رنگی کاریزماتیک و مکمل است که هم می تواند بر روی سطوح پس زمینه ای مانند دیوار ها و کف به کار برده شده و هم بر روی مبلمان مورد استفاده قرار بگیرد.

  • رنگ قرمز مایل به قهوه ای یا آجری:

یکی از رنگ های پر قدرتی که در زمان های اخیر هم در دنیای مد و هم در طراحی داخلی بسیار مطرح است، رنگ خاکی بین قرمز و نارنجی، یعنی رنگ آجری است. این رنگ قرمز مایل به قهوه ای در سبک های اصیل و سبک هایی که با طبیعت در ارتباط هستند، هماهنگی بی نظیری می یابد.

  • رنگ مرجانی:

رنگ مرجانی رنگی بین نارنجی و صورتی با ظاهری صدفی و درخشان است. برای افرادی که به دنبال سادگی ای ظریف و چشم نواز هستند، هیچ چیزی بهتر از رنگ مرجانی وجود ندارد!

  • رنگ مارسالا:

این رنگ قرمز تیره و چشمگیر که نام خود را از یک نوشیدنی معروف در منطقه سیسیل گرفته است، در برجسته ترین تزیینات و دکوراسیون های سال های اخیر نقش به سزایی را ایفا می کند.

  • رنگ فوشیا:

رنگ فوشیا که رنگی بین صورتی و بنفش است، برای ایجاد فضا هایی زنده و پر انرژي انتخاب مناسبی به شمار می رود. اگر به دنبال نشیمنی جوان، مدرن و پویا هستید، رنگ فوشیا می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

  • رنگ گال اناری:

رنگ گل اناری، رنگی رمانتیک، تاثیر گذار، معصوم و ظریف است. این صورتی سرخ که تمام زیبایی رنگ گل انار را که در بهار شکوفه می زند با خود به همراه دارد، در هر نقطه ای از خانه که به کار برده شود، ظرافتی زیبا را به نمایش می گذارد.

  • رنگ فیلی:

رنگ فیلی یک تنالیته پاستلی است که بین خاکستری روشن و سفید قرار دارد و می تواند به عنوان چند سایه تیره تر از رنگ سفید نیز تعریف شود. این رنگ برای کسانی مناسب است که به دنبال یک رنگ پس زمینه با بافتی مدرن هستند که ارتباطی ساده از یک رنگ خنثی به یک رنگ سفید متفاوت را فراهم کند.

این طیف تیره رنگ بنفش که نام خود را از میوه آلو گرفته است، برای افرادی که به دنبال زیبایی اصیل و با وقار هستند، از ایده آل ترین رنگ های ترند به شمار می رود. این را نیز اضافه کنیم که این رنگ برای دکوراسیون های کلاسیکی که بیشتر به تعبیرات امروزی نزدیک هستند مناسب بوده و بیشتر در کابینت های آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

  • رنگ خردلی:

یکی از آخرین ترند های مطرح در دنیای رنگ، رنگ زرد خردلی است که هم در طراحی های مدرن و هم در طراحی های کلاسیک، فضایی فوق العاده را به نمایش می گذارد. با این طیف روشن، مات، اما زنده رنگ زرد، می توان هم زیبایی کاریزماتیک و شیکی را به نمایش گذاشته و هم چنین به فضایی گرم و صمیمی دست پیدا کرد.

  • رنگ یاس بنفش یا لیلاک:

رنگ لیلاک که نام خود را از گل زیبای یاس بنفش گرفته است، با تاثیر فوق العاده رنگ روشن خود، رنگی قدرتمند است که می تواند در مکان هایی با طراحی های منحصر به فرد به عنصری قابل توجه تبدیل شود.

  • رنگ سموری:

رنگ سموری که تنالیته طوسی تر رنگ بژ به شمار می رود، رنگی مدرن است که در میان رنگ های خنثی، تاثیری متفاوت و زیبا را به نمایش می گذارد و امروزه از پرکاربرد ترین رنگ ها در طراحی داخلی به شمار می رود.

  • رنگ گیلاسی:

این رنگ زمانی که با رنگ طلایی ترکیب شود، زیبایی با شکوهی را به نمایش می گذارد و برای دکوراسیون های مجلل و اغراق آمیز، رنگ مناسبی به شمار می رود.

  • رنگ عسلی:

این رنگ از جمله رنگ های است که از اسمش می توان ماهیت آن را تشخیص داد. این رنگ به قدری درخشش ظریفی دارد که وقتی با عناصری مانند چوب ترکیب می شود، زیبایی فوق العاده، فضایی آرام و فراتر از زمان را به نمایش می گذارد.

هر چه بیشتر در دنیای طراحی داخلی پیش برویم، با رنگ های جدید تر و با نام های متفاوت تری مواجه خواهیم شد. این رنگ ها در واقع زیر مجموعه ای از رنگ های اصلی هستند، اما ویژگی های متفاوتی را به نمایش می گذارند. به همین دلیل اگر به دنبال ایجاد فضایی متفاوت و منحصر به فرد در محیط زندگی خود هستید، رنگ های جدید دنیای طراحی را به کار ببرید تا به آن چه که به دنبال آن هستید دست پیدا کنید. بدون شک این رنگ های تازه شناخته شده را در کمتر جایی مشاهده خواهید کرد.

 

 

رنگ های نسل جدید در طراحی داخلی

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو