کاربرد های رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی

کاربرد رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی

کاربرد های رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ و ترکیب رنگ ها با یکدیگر نقش بسیار مهمی را در دکوراسیون داخلی ایفا می کنند. به غیر از رنگ های غالبی که در هر اتاق وجود دارند، رنگ های مکمل و جزئیات نیز به اندازه ای قدرتمند هستند که می توانند فضای اتاق را به طور کامل تغییر دهند. رنگ نقره ای با درخشش متالیک خود، یکی از این رنگ ها و جزئیات قدرتمند و تاثیرگذار به شمار می رود.

رنگ نقره ای که به عنوان رنگ طوسی براق و درخشان نیز شناخته شده و با نام های رنگ سربی و طوسی متالیک نیز نام گذاری می شود، همان گونه که در طراحی لباس و برای ترکیب با لباس ها به کار برده می شود، در دکوراسیون داخلی نیز در اکسسوار ها و جزئیات خود را نمایان می کند. تنالیته های رنگ نقره ای به دلیل این که با رنگ های دیگر بسیار هماهنگ بوده و ظاهری لوکس، درخشان و شیک به محیط می بخشند، به راحتی عنوان یک رنگ مکمل به کار برده می شنود.

در سال های اخیر در دکوراسیون های مدرن استفاده از رنگ نقره ای برای ایجاد سطوح متالیک به یک ترند تبدیل شده و روز به روز در حال افزایش است. می توانید رنگ نقره ای را چه در جزئیات کوچک و چه در سطوح بزرگ به کار برده و از درخشش و زیبایی آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنید. یک نمکدان نقره ای کوچک و یا یک کاغذ دیواری نقره ای رنگ می توانند فضای اتاق را تغییر داده و محیطی زیبا ایجاد کنند. با پویانو همراه باشید تا با کاربردهای رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی آشنا شوید:

کاربرد رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی

  • ترکیب نقره ای و رنگ های تیره

یکی از زیباترین رنگ ها برای ترکیب با رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی رنگ مشکی است. زمانی که رنگ های مشکی و نقره ای با هم ترکیب می شوند ظاهری بی نظیر به مکان می بخشند. البته رنگ مشکی تنها رنگ تیره ای نیست که با رنگ نقره ای ترکیبی زیبا می سازد. تنالیته تیره تمام رنگ ها معمولا با رنگ نقره ای هماهنگ بوده و ترکیب رنگی شیک و تاثیر گذاری ایجاد می کنند.

ترکیب نقره ای و رنگ های تیره

  • کوسن های نقره ای

زمانی که صحبت از استفاده از جزئیات نقره ای رنگ در دکوراسیون اتاق نشیمن می شود، یکی از کار هایی که می توان انجام داده، به کار بردن تزئینات نقره ای بر روی کوسن های تزئینی است. تزئین کوسن ها با استفاده از جزئیات نقره ای رنگ برای بهره بردن از زیبایی رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی، هم روشی ساده و اقتصادی است که به راحتی می توانید آن را انجام دهید و هم فضای اتاق را به زیبایی تغییر می دهد.

کوسن های نقره ای

  • بازسازی مبلمان قدیمی با رنگ نقره ای

پروژه های ساخت و بازسازی اشیاء در خانه توسط خود افراد هر زور در حال افزایش است. در این پروژه ها مبلمان قدیمی نیز بازسازی شده، رنگ شده و مجددا مورد استفاده قرار می گیرند. با این روش هم ظاهر آن ها زیبا شده و هم حس نوستالژی را در مخاطب زنده می کنند.

امروزه برای راحت شدن فرآیند رنگ آمیزی اشیاء در خانه و توسط خود شما، اسپری های رنگی ای تولید می شوند که کار کردن با آن ها بسیار آسان بوده و برای رنگ آمیزی سطوح مختلف مناسب هستند. به همین دلیل رنگ کردن اشیاء قدیمی به رنگ های مختلف بسیار ساده شده است.

رنگ نقره ای نیز یکی از رنگ های موجود در رنگ های اسپری ای بوده و از رنگ های بسیار پرطرفدار به شمار می رود. می توانید صندلی های قدیمی میز غذاخوری خود را با استفاده از درخشش رنگ نقره ای، به صندلی هایی متفاوت و شیک تبدیل کنید.

بازسازی مبلمان قدیمی با رنگ نقره ای

  • طرح های نقره ای بر روی دیوار

استفاده از نقوش نقره ای بر روی دیوار ها یکی از راه هایی است که می توان سبکی مدرن در دکوراسیون ایجاد کرد. قطعا می دانید که رنگ طوسی یکی از رنگ هایی است که در سبک دکوراسیون مدرن به یک ترند تبدیل شده است. استفاده از جزئیات نقره ای رنگ بر روی دیواری به رنگ طوسی فضایی فوق العاده ایجاد خواهد کرد. کاغذ دیواری های طوسی رنگی که دارای طرح های نقره ای هستند برای اتاق هایی به سبک مدرن انتخاب مناسبی خواهند بود.

البته نیازی نیست که تنها از رنگ طوسی برای رنگ زمینه کاغذ دیواری هایی که دارای نقوش نقره ای هستند استفاده کنید، بلکه نقوش نقره ای با سایر رنگ ها نیز زیبایی خاص و تاثیر گذاری به محیط می بخشند.

طرح های نقره ای بر روی دیوار

  • تاثیر رنگ نقره ای بر روکش مبلمان

برای این که بتوانید از درخشش این رنگ در دکوراسیون نقره ای استفاده کنید نیازی نیست که از این رنگ تنها بر روی سطوح براق استفاده کنید. امروزه تکنولوژی تولید پارچه به قدری پیشرفت کرده است که روکش هایی تولید می شوند که دارای رنگ نقره ای و درخشش و برق زیبای آن هستند و در دکوراسیون داخلی نیز بسیار کاربرد دارند. در دکوراسیون کلاسیک می توان از این روکش ها به صورت وسیع و در تمام مبلمان و در دکوراسیون هایی به سبک مدرن در جزئیات و کوسن ها استفاده کرد.

تاثیر رنگ نقره ای بر روکش مبلمان

  • رنگ نقره ای نقش اول دکوراسیون

همان طور که گفته شد امروزه روکش های مبلمان نیز به شکلی تولید می شوند که می توانند ظاهری متالیک و زیبا ایجاد کنند. می توانید از ست مبلمانی استفاده کنید که با روکش های نقره ای پوشانده شده اند. البته استفاده از رنگ نقره در مبلمانی که نقش اصلی در دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی را ایفا می کنند نیاز به کمی جسارت دارد.

این انتخاب در مکان های کوچک ممکن است که باعث ایجاد فضایی خسته کننده بشود، اما در مکانی بزرگ با سقفی بلند با خیال راحت می توانید از مبلمان نقره ای رنگ به عنوان نقش اول دکوراسیون استفاده کنید.

رنگ نقره ای نقش اول دکوراسیون

  • جزئیات و اکسسوار های نقره ای

اگر می خواهید در مکانی که دارای طراحی مدرن است، کمی سبک کلاسیک را وارد کرده و ظاهر لوکس مکان را افزایش بدهید می توانید از لوستر ها و چراغ هایی استفاده کنید که دارای جزئیات نقره ای رنگ هستند. البته آباژور ها، شمعدان ها، نمکدان ها و سایر اکسسوار ها نیز برای بهره بردن از درخشش رنگ نقره ای در دکوراسیون بسیار ایده آل هستند. هم چنین این اکسسوار های نقره ای با هر سبک دکوراسیون و برای هر خانه ای نیز مناسب هستند.

جزئیات و اکسسوار های نقره ای

معمولا در اتاق خواب از رنگ های خنثی برای دکوراسیون آن استفاده می شود. مهم ترین دلیل این موضوع این است که رنگ های درخشان و دکوراسیون پر تحرک، بر کیفیت و سلامت خواب افراد تاثیر منفی ایجاد می کند. به همین دلیل افرادی که می خواهند دکوراسیونی شیک و مجلل در اتاق خواب خود داشته باشند، می توانند مانند طراحان داخلی از رنگ های نقره ای و طلایی استفاده کنند. این رنگ ها بدون این که آرامش، دلبازی و تعادل اتاق را از بین ببرند ظاهری شیک و لوکس ایجاد کرده و به اتاق خواب زیبایی می بخشند.

رنگ نقره ای در اتاق خواب

  • کاشی های نقره ای

در سال های اخیر تنالیته های رنگ نقره ای و یا رنگ طوسی براق برای استفاده در کاشی های کف و دیواره های محیط های مرطوبی مانند آشپزخانه و سرویس های بهداشتی به یک ترند تبدیل شده اند. اگر می خواهید از درخشش رنگ نقره ای در آشپزخانه بهره ببرید کاشی های یبن کابینت ها و یا سرامیک های کف آشپزخانه را به رنگ نقره ای و یا طوسی براق انتخاب کنید. این رنگ ها همچنین آشپزخانه های کوچک را بزرگ تر و دلباز تر جلوه می دهند.

در سرویس های بهداشتی نیز استفاده از رنگ نقره ای برای کاشی ها ظاهر زیبا و تاثیر گذاری ایجاد خواهد کرد. برای این که در سرویس بهداشتی کوچک فضایی دلباز ایجاد کنید می توانید برای کاشی دیوار ها، کف و در سایر جزئیات از رنگ نقره ای استفاده کنید.

کاشی های نقره ای

فراموش نکنید که رنگ نقره ای را نه تنها به شکل براق، بلکه به شکل مات، نقره ای تیره و در ترکیب با رنگ های پاستلی نیز می توانید در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار دهید.