بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی رستوران چیست؟

بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی رستوران چیست؟

رنگ های مورد استفاده در طراحی داخلی رستوران ها و فست فودها تاثیر مستقیمی روی مشتری ها، حالات و اشتهای آن ها دارند. رنگ های دکوراسیون داخلی رستوران شما می توانند مشتری هایتان را خوشحال کنند، اشتهای آن ها را زیاد کنند، امکان بازگشت آن ها را افزایش دهند و حتی قادر هستند وسعت فضای رستوران شما را بیش تر جلوه دهند. البته رنگ ها ممکن است تاثیر منفی نیز روی مشتری ها اعمال کنند. به همین خاطر، شما باید از تاثیرات آن ها به خوبی آگاه باشید تا بتوانید بهترین ترکیب رنگ را در طراحی داخلی رستوران خود به کار ببرید. به این منظور، لازم است تا حدودی درباره روانشناسی رنگ ها اطلاعات داشته باشید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. پویانو در این مطلب به بررسی رنگ های پر طرفدار و تاثیر رنگ برای دکوراسیون داخلی رستوران خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

روانشناسی رنگ برای دکوراسیون داخلی رستوران

رنگ ها تاثیر قدرتمندی در رفتار و حالات افراد دارند و از این رو، ابزاری مهم برای شکل دادن به احساسات مشتریان در فضای رستوران می باشند. در ادامه، شرحی مختصر از تاثیر برترین رنگ ها بر دکوراسیون داخلی رستوران با شما در میان گذاشته می شود تا مسیرتان برای انتخاب رنگ، هموارتر گردد.

قرمز

رنگ قرمز، ضربان قلب را زیاد می کند و قادر است اشتهای فرد را افزایش دهد. این رنگ سبب می شود افراد سریع تر غذا بخورند و در نتیجه، زودتر رستوران را ترک نمایند. به همین خاطر، استفاده از رنگ قرمز برای رستوران های شلوغ، پیشنهاد می شود.

نارنجی

نارنجی، رنگی است که به مردم حس رضایت و شادی می دهد. این رنگ برای فست فودها خیلی مناسب است، زیرا سبب می شود مردم از خوردن غذاها احساس ناخوشایند پیدا نکنند.

زرد

رنگ زرد در طیف های روشن تر خود تاثیری شبیه به تاثیر رنگ نارنجی دارد و باعث خشنود شدن مردم می شود. زرد، رنگی است پر جنب و جوش و هیجان انگیز و برای محیط های آرام، ایده آل است.

سبز

تونالیته رنگ های زمینی، از جمله رنگ سبز، خیلی آرامش بخش هستند. این رنگ ها باعث تمدد اعصاب می شوند و فضای رستوران را به محلی برای آرامش تبدیل می نمایند.

قهوه‌ای

قهوه ای یکی دیگر از رنگ های زمینی است که می تواند به افراد، حس آرامش و راحتی بدهد. این رنگ، حس حمایت در افراد ایجاد می کند و سبب می شود آن ها دوباره به رستوران شما سر بزنند.

سفید

رنگ سفید نیز سبب ایجاد آرامش در محیط رستوران می شود. خصوصیت فوق العاده رنگ سفید، این است که می تواند فضای رستوران را بزرگ تر جلوه دهد. از این رو، این رنگ برای رستوران های کوچک عالی است.

مشکی

مشکی را می توان در کنار رنگ های دیگر در طراحی داخلی رستوران به کار برد و ترکیبی جذاب و متفاوت خلق کرد. البته نباید فراموش کرد که استفاده بیش از حد از رنگ مشکی سبب تاریک و دلگیر شدن فضا می شود.

۵ طرح رنگی فوق العاده برای رستوران‌ها

حال که با تاثیر رنگ های محبوب در طراحی داخلی رستوران آشنا شدید، خوب است طرح رنگ های برتر را نیز بشناسید. این طرح رنگ ها به شرح زیر هستند:

طرح رنگی روشن (عاجی، سفید، بژ، زرد روشن، خاکستری روشن)

طرح رنگی روشن برای فضاهای کوچک پیشنهاد می شود. این طرح رنگی می تواند فضا را بزرگ تر جلوه دهد. در ضمن، رنگ های روشن باعث ایجاد آرامش می شوند. البته، این طرح رنگی برای رستوران های شلوغ پیشنهاد نمی شود، زیرا باعث می شود افراد به خاطر آرامش ایجاد شده، غذای خود را دیرتر به پایان برسانند و دیرتر از محیط خارج شوند.

طرح رنگی تیره (قرمز مایل به قهوه ای، قرمز سیر، ارغوانی، سبز تیره)

طرح رنگی تیره برای ایجاد فضایی صمیمی و رمانتیک عالی است. این طرح رنگی برای رستوران های خاص مناسب است. البته باید توجه کرد که استفاده بیش از حد از رنگ های تیره، سبب تاریک و دلگیر شدن فضا می شود.

طرح رنگی گرم (زرد، نارنجی، طلایی، قرمز)

رنگ های گرم، معمولا هیجان انگیز و جذاب می باشند، اما امکان دارد پس از مدتی فضای رستوران را آزار دهنده نشان دهند. علت استفاده از این رنگ ها در اکثر رستوران ها، قدرت آن ها در تحریک اشتها می باشد.

طرح رنگی زمینی (سبز زیتونی، قهوه ای، زرشکی تیره، نارنجی تیره)

این طرح رنگی، بازتاب دهنده رنگ های طبیعت است. چنین رنگ هایی می توانند فضایی آرامش بخش ایجاد کنند. این طرح رنگی، اخیرا محبوبیت بسیاری به دست آورده است.

طرح رنگی پاستلی (آبی روشن، صورتی روشن، زرد روشن، بنفس روشن)

و اما طرح رنگی پاستلی، یک طرح رنگی ملایم است که می تواند فضای رستوران شما را خاص و دوست داشتنی کند.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری