ایده‌های خلاقانه رنگ آمیزی منزل با رنگ‌های پاستلی

ایده‌های خلاقانه رنگ آمیزی منزل با رنگ‌های پاستلی

رنگ آمیزی منزل با رنگ‌های پاستلی ؛ رنگ‌های پاستلی، به رنگ‌هایی گفته می‌شود که به دلیل ترکیب شدن با سفید، رنگ‌هایی روشن و ملایم‌اند. این رنگ‌ها در هر فضایی استفاده شوند، فضایی آرام و دلپذیر ایجاد می‌کنند. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود از رنگ‌های پاستلی برای دکوراسیون اتاق کودک استفاده شود. از این رنگ‌ها می‌توانید برای یک یا چند دیوار، و یا سقف اتاق استفاده کنید. هرچند این رنگ‌ها حتی اگر به ساده‌ترین شکل ممکن استفاده شوند زیبایی خاصی به فضای منزل شما می‌بخشند، اما می‌توانید با ایده‌های خلاقانه، فضای متفاوت‌تری را داشته باشید. در ادامه به بررسی این ایده‌های خلاقانه می‌پردازیم.

 

استفاده از دو رنگ پاستلی بسیار محبوب در کنار یکدگیر در این تصویر فضای متفاوت و خیره کننده‌ای را ایجاد کرده است. این ترکیب رنگی در کنار یک سقف سفید هم به تنهایی زیبا و کامل است. اما اگر به دنبال ایجاد فضایی فانتزی‌تر هستید، می‌توانید مانند تصویر سقف را به رنگی راه راه دربیاورید. این ایده فقط با رنگ‌های پاستلی زیباست و اگر با رنگ‌های پررنگ و پرانرژی انجام شود فضای اتاق غیر قابل تحمل خواهد شد.

یک قاب هندسی فانتزی، در ادامه راه پله‌ای که به طبقه بالا می‌رود، یک ایده ساده و در عین حال متفاوت برای استفاده از رنگ‌های پاستلی در منزل است. می‌توانید این طرح هندسی را فقط در قسمت دیواره طیقه بالا اجرا کنید، یا طرح را تا پایین پلکان ادامه دهید.

رنگ آمیزی منزل با رنگ‌های پاستلی

استفاده از رنگ‌های پاستلی برای دیوارها، این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید از مبلمانی با رنگ‌های پررنگ و پر نقش و نگار استفاده کنید و در عین حال فضایی باز و آرامشبخش داشته باشید. می‌توانید مبلمان را به رنگ دیوارها اما با درجه بیشتری از تیرگی انتخاب کنید که یک فضای تک رنگ اما با تنالیته رنگی داشته باشید.

ایده‌های متفاوت و زیادی برای نقاشی تاج تخت به جای استفاده از نوع واقعی آن وجود دارد که ممکن است اجرای برخی از آنها روی دیوار برای شما سخت یا غیرممکن باشد. اما ایده مثلث‌هایی با رنگ‌های پاستلی به شما این امکان را می‌دهد یک تاج تخت مینیمال، ساده و در عین حال متفاوت داشته باشید. می‌توانید این مثلث‌ها را در دو رنگ انتخاب کنید یا از تنالیته‌های کمرنگ و پررنگ یک رنگ بهره بگیرید.

کابینت‌ های کاملا ساده با رنگ سبز نعنایی روشن، به قدر کافی زیبا و خیره‌کننده خواهند بود که دیگر نیازی به هیچ چیز اضافه‌ای نخواهید داشت. به طور کلی انتخاب رنگ‌هایی که کمتر در کابینت‌های آشپزخانه استفاده می‌شود فضای آشپزخانه شما را خاص و منحصر به فرد می‌کند. اما انتخاب رنگ‌های پاستلی از این جهت بهترین گزینه است که فضا را شلوغ نشان نمی‌دهد و نگران خسته شدن از رنگ‌های عجیب و غریب آشپزخانه نخواهید بود.

اگر می‌خواهید تنالیته‌های مختلفی از رنگ‌های پاستلی را روی دیوار امتحان کنید، می‌توانید به صورت اریب چند طیف یک رنگ پاستلی را روی دیوار اجرا کنید. از رنگ‌های تیره در نزدیکی زمین استفاده کنید و هر چه به سمت سقف می‌روید رنگ‌های روشن‌تری را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود ارتفاع اتاق شما بیشتر به نظر برسد.

رنگ آمیزی منزل با رنگ‌های پاستلی
رنگ آمیزی منزل با رنگ‌های پاستلی

استفاده از طرح‌های هندسی بر روی دیوار به کسانی توصیه می‌شود که در انتخاب رنگ مردد هستند و نگرانند شاید از تغییر رنگ دیوار خیلی زود خسته و دلزده شوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید یا به دنبال ایده‌های متفاوت و جدید برای رنگ کردن دیوارهای منزل خود هستید، از طرح‌های ساده هندسی برای دیوارها استفاده کنید. بهتر است اندازه و فضای طرح‌ها به گونه‌ای انتخاب شود که با سایر المان‌های دیواری مانند شلف‌ها، طبقه‌ها و قاب‌ها ترکیب شوند و به بخشی از تزیینات دیوار تبدیل شوند.

 

 

تحریریه پویانو