توصیه‌هایی در مورد نحوه اضافه کردن رنگ‌ های جدید در دکوراسیون منزل

توصیه‌هایی در مورد نحوه اضافه کردن رنگ‌ های جدید در دکوراسیون منزل

رنگ‌ های جدید در دکوراسیون منزل ؛ آیا می‌خواهید اندکی رنگ به خانه خود اضافه کنید؟ در این جا نحوه این کار آورده شده است. ترس اضافه کردن رنگ‌های جدید را با به کار بردن توصیه های کارشناسانه زیر از بین ببرید. رنگ ها می‌توانند فضاهای جدی و خشک را دلپذیر و سرگرم کنند و وقتی همه چیز حس یکنواختی به خود گرفته روح تازه‌ای به آن ببخشند و زمانی که نیاز داریم برای ما نشاط و پویایی را فراهم کنند.

بیش تر از همه، رنگ ها این امکان را فراهم می‌کنند تا درونیات خودمان را از طریق آن ها بیان کرده و به جلوه دلخواهی دست پیدا کنیم. در این جا 10 ترفند مفید طراحی برای آوردن اندکی رنگ به زندگی تان ارائه گردیده است.

1- جلوه کلی فضا را سرد نگه دارید

هنگام استفاده از رنگ‌ها در یک فضای بزرگ، تن های ملایم را انتخاب کنید تا به جلوه‌ای آرامش بخش دست پیدا کنید. درحالی که رنگ های شاد و جیغ می‌توانند انرژی و نشاط را به ارمغان بیاورند اما کار کردن با رنگ‌های ملایم تر و خنثی تر در فضاهایی که نیاز به آرامش دارند مثل اتاق خواب ، حس لطیف و آرامش بخشی را فراهم می‌کنند.

رنگ‌ های جدید در دکوراسیون منزل

2- در نظر گرفتن کانون توجه طراحی

استفاده از رنگ ها و نقش‌ها در کنار هم شیوه ای قدرتمند و خیره کننده است. این به شما اجازه می‌دهد که مکان ویژه ای نسبت به سایر بخش‌های اتاق تان با جلوه ای ویژه و برجسته داشته باشد و به کانون توجه اتاق تان تبدیل گردد. نقش و نگارها را در ابعاد گوناگون با رنگ های درخشان ترکیب کنید تا جلوه دراماتیک تری پدید بیاورند.

3- رنگی را انتخاب کنید که می‌توانید با آن زندگی کنید

هنگام انتخاب رنگ در خانه خود برای اشیائی غیر از دیوارها و لوازم دکوری، اطمینان یابید که می‌توانید با رنگ انتخابی تان زندگی کنید. کاشی‌ها و محصولات چوبی لوازم بسیار دائمی هستند، بنابراین بهتر است برای آن ها رنگ های مد و گرایش های زودگذر را انتخاب نکنید که بعد از گذشت یک یا دو سال دیگر جذابیتی نداشته باشند.

4- از کوچک شروع کنید

این طبیعی است که هنگامی که می‌خواهید از ترکیب های خنثای خاکستری و بژ و قهوه ای دست بردارید و به سمت استفاده از رنگ‌های جدید بروید سردرگم می‌شوید و نمی دانید از کجا شروع کنید. ابتدا با لوازم دکوری کوچک رنگی شروع کنید. بنابراین با این کار خود را وابسته به یک رنگ خاص نمی‌کنید. برای مثال، یک فرش رنگی می‌تواند حال و هوای فضای شما را عوض کند بدون این که هزینه زیادی بطلبد و در ضمن این یک گزینه موقتی هست و می‌توانید به طور فصلی و بنا به سلیقه خود آن را هرزگاهی تغییر دهید.

5-فکر نکنید که همه رنگ ها باید با هم کاملا ست و هماهنگ باشند

گاهی اوقات شکستن قوانین طراحی می‌تواند نتایج فوق العاده شگفت انگیزی را هنگام طراحی دکوراسیون پدید بیاورد. از رنگ هایی که مرتبط با یکدیگر نیستند استفاده کنید تا فضایی با جریان باز و در عین حال مدرن داشته باشید. رنگ‌های شاداب را با یک رنگ پایه ترکیب کنید تا به فضای خود نشاط بخشید.

6- تعیین یک رنگ اصلی برای اتاق کودک

کودکان اغلب تمایل دارند کل اتاق شان را به رنگ مورد علاقه خود رنگ آمیزی کنند. آن رنگ را نه تنها روی دیوارها و کفپوش بلکه در لوازم دکوری ها هم به کار ببرید تا وجب به وجب اتاق را درخشان کنید. اما از اضافه کردن اندکی رنگ متمایز مانند رنگ زرد در این اتاق خواب نترسید و از آن برای اندکی تنوع استفاده کنید.

رنگ‌ های جدید در دکوراسیون منزل

7- محدود کردن رقابت رنگ‌ها

هنگامی که سراغ استفاده از یک رنگ متمایز و خیره کننده می‌روید کمرنگ نگه داشتن دیگر رنگ ها ایده خوبی است. وقتی رنگی خیره کننده را در بخشی بکار بردید روی سایر لوازم و بخش های اطراف از رنگ خنثی استفاده کنید تا جلوه ای زیبا و بدون شلوغی و تزاحم زیاد داشته باشید. کابینت زرد رنگ این آشپزخانه نمونه مثال خوبی برای این کار است.

رنگ‌ های جدید در دکوراسیون منزل

8- رنگ های متضاد را در کنار هم بیاورید

رنگ هایی که در طرف مقابل چرخه رنگ هستند می‌توانند با خود فضای دلپذیری را به ارمغان بیاورند. آن ها ویژگی غیر منتظره‌ای هستند که به فضا ماهیت و جذابیت اضافه می‌کنند. رنگ های آبی و نارنجی در این اتاق پذیرایی نشان دهنده تن‌های سرد و گرم هستند و زمانی که با هم ترکیب می‌شوند دمای رنگی متعادلی را پدید می‌آورند.

9- استفاده از رنگ ها برای درخشان کردن فضا

اتاق های سفید و تمیز جلوه زیبا و آرامش بخشی دارند، اما در واقع ما در زندگی روزمره خود به اندکی تنوع و نشاط نیاز داریم. اشاره‌هایی از رنگ می‌تواند یک اتاق تماما سفید را زنده و پویا نشان دهد. حتی در مینیمالیست ترین فضاهای سفید اضافه کردن اندکی رنگ برای مثال از طریق صندلی های ناهارخوری از جلوه مدرن و پالوده فضای آن چیزی کم نمی‌کند.

رنگ‌ های جدید در دکوراسیون منزل
رنگ‌ های جدید در دکوراسیون منزل

10- توجه به کارکرد یک اتاق

کارکرد یک اتاق را قبل از انتخاب رنگ ها تعیین کنید. برای مثال یک اتاق بازی طرح و رنگ متفاوتی نسبت به یک اتاق پذیرایی رسمی باید داشته باشد. درک کارکرد و ویژگی یک اتاق پالت های رنگی آن را محدود کرده و تعداد انتخاب های موجود را کاهش می دهد که این خود باعث می شود کمتر در انتخاب رنگ ها سردرگم شوید. در عین حال هر وقت که دل تان خواست از به کار بردن رنگ های جیغ و متمایز هراس نداشته باشید. انتخاب یک رنگ متمایز انعکاس روشنی از شخصیت متمایز شماست.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz