رندر معماری در مقابل واقعیت ، پروژه هایی از معماران مشهور: قبل و بعد

رندر معماری در مقابل واقعیت ، پروژه هایی از معماران مشهور: قبل و بعد

این روزها تقریباً ارائه یک پروژه جدید بدون رندر رندر معماری غیرممکن است. فارغ از روش ، نرم افزارمعماری یا سبک مورد استفاده، رندر یک مرجع ارزشمند است که اهمیت کاربرد بیشتری نسبت به آنچه ممکن است تصور کنید، دارد. رندر نه تنها می تواند یکی از نزدیک ترین نمایش های ممکن از دید معمار باشد ، در صورت تایید می تواند به یک وعده برای کارفرمایان، سرمایه گذاران و عموم مردم نیز تبدیل شود.

وقتی صحبت از معماران مشهور می شود، رندر به مرجعی مهم برای شرکت کنندگان در پروژه و کل جامعه معماری تبدیل می گردد. هنگام ایجاد تصاویر می توان جزئیات زیادی را توسعه داد و در نظر گرفت. در بیشتر موارد برای ایجاد دقیق ترین نمای ممکن به نورپردازی، مصالح و زمینه توجه زیادی می شود.

دقت و صحت رندر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به ویژه در مراحل اولیه طراحی، از آنجا که تصاویر دقیق می توانند موضوعات را بیان کنند و به طراحان، مهندسان و سازندگان اجازه می دهند تا پیچیدگی های بالقوه ای را که در غیر این صورت، نیاز به سازش پروژه دارند، پیش بینی کنند. یک رندر از کیفیت می تواند به ابزاری برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هنگام تکمیل تبدیل شود.

معماران مشهور و تیم هایشان نمونه های مختلفی به اشتراک گذاشته اند که نشان می دهند چگونه بررسی دقیق تصاویر می تواند شما را در دستیابی به آثار الهام بخش معماری یاری دهد.

 

Musée Atelier Audemars Piguet / BIG + ATELIER BRÜCKNER + CCHE

در رابطه باMusée Atelier Audemars Piguet، رندرها به وضوح، فرم مارپیچ را برجسته می کنند که یکی از اصلی ترین دشواری های فنی پروژه است.

پاویون مارپیچMusée Atelier، که توسط دفتر  BIGطراحی شده و تحت نظارت دفتر معماری سوئیس CCHEپرزنت شده، به صورت یکپارچه بر روی دیوارهای شیشه ای منحنی بالا می رود. این بنا به عنوان شاهکار مهندسی و طراحی، نخستین ساخت و ساز در نوع خود است که در چنین ارتفاعی ساخته می شود.

Beirut Terraces / Herzog & de Meuron

در این پروژه، اصول طراحی به طور مستقیم از طریق رندرهای اولیه مشاهده می شود. ترکیب و بازشوها برای تجسم مهم هستند، به ویژه از آن جا که سطوح با هم همپوشانی دارند.

پنج اصل، این پروژه را تعریف می کنند: لایه ها و تراس ها، داخل و خارج ، پوشش گیاهی، منظره و حریم خصوصی، نور و هویت. نتیجه، یک ساختمان عمودی لایه لایه است. صفحات با اندازه های مختلف، امکان تعامل بین باز بودن و حفظ حریم خصوصی را فراهم می آورند و زندگی منعطف بین داخل و خارج را فراهم می سازند.

Vessel Public Landmark / Heatherwick Studio

رندرها همچنین می توانند در درک رابطه یک پروژه با محیط اطراف و نحوه استفاده از آن مفید باشند.

NEW YORK, NEW YORK – MARCH 15: A view inside the Vessel at Hudson Yards, New York’s Newest Neighborhood, Official Opening Event on March 15, 2019 in New York City. (Photo by Clint Spaulding/Getty Images for Related)

بخشی از این چالش، ایجاد چیزی به یادماندنی بود که با وجود گروه برج های اطراف یا مقیاس فضای عمومی جدید بالای سکوی قطار دست کم گرفته نشود.

Grace Farms / SANAA

در این جا مثال دیگری از پروژه ای که با محیط اطرافش کار می کند، آورده شده است. در واقع ، یک رندر می تواند معمار را تشویق کند تا بر اساس بستر، اسکیل کار خود را کاهش دهد. در این نمونه، تصاویر همچنین جریان زیبایی و زیبایی شناسی خوب بخش مرکزی را منتقل می کنند.

هدف SANAA این بود که معماری بنا با فرم رودخانه، بدون جلب توجه به خود یا حتی جلوه کردن به عنوان یک ساختمان، به بخشی از منظره تبدیل شود ، با این امید که کسانی که در این ملک قرار دارند، از طریق فضاها و تجربه ایجاد شده توسط رودخانه از محیط زیبا و تغییر فصول سال لذت بیشتری ببرند.

Grove at Grand Bay / BIG

دو برج Grove در Grand Bay به محیط اطراف و همدیگر پاسخ می دهند تا در هر سطح، نمایی بهینه ارائه دهند. برج ها از زمین بلند می شوند تا وسعت کامل منظره های پانوراما را از خلیج های بادبانی و دریا تا افق میامی دریافت کنند. جریان رقص برج ها نقطه عطفی جدید در جامعه ایجاد می کند.

The Shed, a Center for the Arts / Diller Scofidio + Renfro

زیرساخت های باز Shed می توانند برای آینده ای نا معلوم و انعطاف پذیر جهت تغییر در مقیاس، رسانه، فناوری و نیازهای در حال تحول هنرمندان و برای همیشه انعطاف پذیر باشد.

Oasia Hotel Downtown / WOHA

رندرهای هتل Oasia نه تنها تعداد زیادی از مداخلات طراحی را به نمایش می گذارد، بلکه همچنین نشان می دهند که چگونه این ساختمان می تواند به یک برج دیدبانی در وسط شهر تبدیل شود.

بر خلاف آسمان خراش های براق و صلب که از سوی غرب تکامل یافته اند، این برج زنده گرمسیری تصویری جایگزین از فناوری همان ژانر ارائه می دهد.

منبع: Archdaily

تحریریه معماری و دکوراسیون پویانو | اکبری