رستوران کوسینا ایتالیانا کوماتسو / طراحی نائویا ماتسوموتو

رستوران کوسینا ایتالیانا کوماتسو / طراحی نائویا ماتسوموتو

رستوران کوسینا ایتالیانا کوماتسو / طراحی نائویا ماتسوموتو

رستوران کوسینا ایتالیانا کوماتسو / طراحی نائویا ماتسوموتو : طبق توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران این پروژه تلاشی است برای حفظ هر چه بیشتر خاطره فضایی که برای ساکنان محله در زمان مدیریت یک رستوران توسط مادربزرگ صاحب آن آشنا بود و در عین حال خطی نامرئی ایجاد می کند که گذشته و حال را به هم متصل می کند و از “فرم” استفاده مجدد می کند. که از آن زمان باقی مانده است.

در رستوران کوسینا ایتالیانا کوماتسو نما با شیشه‌های شفاف بزرگ 30 سانتی‌متر از ورودی بلندتر است و به مشتری این امکان را می‌دهد تا فضای زنده رستوران را مانند صحنه‌ای از بیرون حس کند، در حالی که رویکرد بصری از بیرون را در نظر می‌گیرد. همچنین یک باغ تسوبونیوا در داخل ساختمان ایجاد کردیم که از داخل و خارج قابل مشاهده است تا وسعت ساختمان را بیان کند.

در بین چراغ های آویز متعدد رستوران، یک چراغ را که مادربزرگم در آن روزها استفاده می کرد، با هم مخلوط کردم و به طور تصادفی آن را قرار دادم تا جلوه ای نور ایجاد کند. همچنین دیوارهای موجود را به رنگ آبی مایل به خاکستری تیره که معمولاً در ماچیا استفاده نمی شود، رنگ آمیزی کردیم و از همان کاشی ها برای دیوار آشپزخانه و راه پله استفاده کردیم. کاشی‌ها و پله‌های دیوار آشپزخانه نیز مربوط به آن دوران است و پله‌های گمشده از تیرهای موجود ساخته شده‌اند که با حفظ خاطرات آن زمان، نمی‌توان از آن‌ها به لحاظ ساختاری برای ایجاد فضایی تازه و سه‌بعدی استفاده کرد.

در دکوراسیون داخلی رستوران کوسینا ایتالیانا کوماتسوجای کارد و چنگال و استند منو نیز با بریدن تیرهای موجود ساخته شد و خاطرات آن روزها را در مکان هایی که بازدیدکنندگان لمس می کنند گنجاندیم. قلاب های کت به شکل گیره ای ساخته شده اند که در بررسی سایت در محل پیدا شده است.

نام تجاری رستوران “کوماتسو” از “نام خانوادگی” مادربزرگم به ارث رسیده است که در نسل او ناپدید می شود. گویی صاحب آن به تازگی به فضایی که مملو از اشکال و خاطرات آن است جان بخشیده است. بنای آن زمان امیدوارم مردم محلی و بازدیدکنندگان از دور و دراز از غذای خود لذت ببرند و پیشینه خانواده تاریخی این مکان را احساس کنند.

مشخصات پروژه رستوران کوسینا ایتالیانا کوماتسو :

کاربری پروژه : رستوران و بار، رستوران، رستوران و بار داخلی

محل ساخت پروژه : کیوتو، ژاپن

طراحان پروژه : Naoya Matsumoto Design

مساحت پروژه : 66 متر مربع

سال ساخت پروژه: 2021

عکس های پروژه : تاکشی آسانو

 

 

رستوران کوسینا ایتالیانا کوماتسو

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو