راهکارهای ساده جهت کسب آرامش در منزل

راهکارهای ساده جهت کسب آرامش در منزل

روزهای سخت می آیند و میروند، اما چطور می شود با آرامش از آن ها گذشت؟ کار سختی نیست. باور کنید حفظ آرامش برایتان خرج ندارد و تجهیزات ویژه هم نمی خواهد. بله، ممکن است زندگی در یک مقطع به دلایل مختلفی پر استرس شود، اما هر کسی می تواند در این دوران با استفاده از راهکارهای ساده، فضای منزل خود را آرامش بخش کند. می خواهید بدانید چطور؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت، پس با پویانو همراه باشید.

باز کردن پنجره جهت ورود هوای آزاد

اگر احساس می کنید آرامش از منزل شما رفته، می توانید با یک حرکت، بخش زیادی از آن را برگردانید. کافی است پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید هوای آزاد به منزلتان وارد شود. هوای آزاد می تواند بی حوصلگی شما را رفع کند و انرژی بخش باشد. روی تنفس خود تمرکز کنید و تا می توانید از این هوای آزاد بهره ببرید. اگر تراس دارید، برای مدت کوتاهی هم که شده در آن بنشینید تا هوای آزاد، شما را احاطه کند. در صورتی که خانه تان حیاط دارد، خوش شانس تر از بقیه هستید و باید از این امتیاز استفاده کنید.

جمع کردن پرده ها برای نورگیری

نور، درمان افسردگی است. اگر برای مدت زیادی خانه نشین شده اید و نمی توانید محل زندگی خود را ترک کنید، حداقل سعی کنید از آفتاب کمک بگیرید. بسیاری از نگرانی ها و بدخلقی های ما به خاطر تاریک و دلگیر بودن فضایی هستند که در آن زندگی می کنیم. پرده ها و کرکره ها را کنار بزنید و اجازه دهید تا زمانی که هوا روشن است، خانه تان با نور خورشید روشن شود. نور، نعمتی است که برای استفاده از آن نیاز به هزینه کردن نیست، پس تا حدی که می توانید از آن استفاده کنید و روحیه تان را بالا ببرید.

ایجاد دکور مناسب برای مدیتیشن

اگر اهل مدیتیشن هستید، شرایط فعلی شما بهترین بهانه برای کمک گرفتن از این متد ایجاد آرامش هستند. اگر هم تا به حال طرف یوگا نرفته اید، می توانید از چند حرکت ساده شروع کنید و تا جایی که می توانید پیش بروید. ویدیوهای آموزش یوگا در اینترنت قابل دسترسی هستند. ابتدا یک فضای آرام و مناسب برای این منظور ایجاد کنید. می توانید از گیاهان، عود و شمع معطر کمک بگیرید تا حس و حال مدیتیشن در شما ایجاد شود.

آوردن گلدان های شاداب به داخل

اگر در حیاط یا تراس منزل خود گلدان دارید، شاید بد نباشد در طی دوره استرس خود آن ها را به خانه بیاورید. اگر گیاهانتان به تغییر محل زندگی حساس نیستند، حتما این گزینه را عملی کنید. گیاهان با خود، انرژی مثبت می آورند و حال بد شما را با حال خوب عوض می کنند. سعی کنید بیش تر روز را در کنار آن ها سپری کنید و ایمان داشته باشید که این دوست داشتنی ها سبز، روحیه تان را تقویت خواهند کرد.

گرفتن دوش آب گرم پیش از خواب

پیش از این که بخوابید، دوش آب گرم بگیرید. یک دوش کوتاه مدت می تواند مقدمات یک خواب آرام و راحت باشد و از آنجایی که بیشتر افراد به خاطر استرس زیاد، سخت به خواب می روند یا مدام از خواب میپرند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. دوش آب گرم، عضلات بدن شما را شل می کند و به این شکل، باعث می شود راحت تر به خواب بروید.

خاموش کردن وسایل الکترونیکی

بهتر است در طی مدتی که استرس شما زیاد است، زیاد به وسایل الکترونیکی نزدیک نشوید. تلویزیون و خبرهای آزاد دهنده اش را کنار بگذارید یا دست کم، مدت زمان تماشا کردن آن را محدود کنید. از گروه های استرس زا و شلوغی که در شبکه های مجازی وجود دارند، دور بمانید و به جای این که مدام پیگیر اخبار و شایعات باشید، کتاب بخوانید، موسیقی بنوازید، نقاشی کنید یا هر فعالیتی که دوست دارید را جایگزین کنید.

 

تحریریه معماری و دکوراسیون پویانو | اکبری