راهنمای خرید کابینت ام دی اف ؛ المانی مدرن در آشپزخانه شما

راهنمای خرید کابینت ام دی اف ؛ المانی مدرن در آشپزخانه شما

راهنمای خرید کابینت ام دی اف ؛ المانی مدرن در آشپزخانه شما

مهم ترین بخش در اجرای دکوراسیون آشپزخانه ، خرید کابینت است. جدا از بحث طراحی، این که چه کابینتی بگیرید نیز نقش مهمی در ایجاد ظاهر مطلوب برای آشپزخانه منزلتان دارد. اگر کابینت های آشپزخانه خود را درست انتخاب کنید، تقریبا هفتاد درصد کار دکوراسیون را پیش برده اید. پویانو در این مطلب قصد دارد شما را با راهکارهای مناسب در رابطه با انتخاب صحیح کابینت که یک المان تاثیرگذار در طراحی داخلی آشپزخانه است، راهنمایی کند. با توجه به این که امروزه، مرسوم ترین نوع کابینت، کابینت ام دی اف است، ما نیز قرار است راهنمایی های لازم برای خرید کابینت ام دی اف را با شما در میان بگذاریم. همراه پویانو باشید.

کابینت که یک المان تاثیرگذار در طراحی داخلی آشپزخانه است

چرا کابینت ام دی اف؟

با ورود ام دی اف به دنیای دکوراسیون داخلی، تحول بزرگی در سطح کیفی و هزینه طراحی داخلی منازل و خصوصا آشپزخانه ها ایجاد شد. ام دی اف، یک متریال بسیار مقاوم است که در عین حال، قیمت بسیار کم تری نیز در مقایسه با چوب طبیعی دارد. مزایای به کار بردن ام دی اف در کابینت های آشپزخانه به قدری قابل توجه هستند که این روزها تقریبا همه بدنه کابینت ها از این متریال ساخته می شوند. برای این که امتیازهای ویژه این متریال را در مقایسه با دیگر متریال های موجود در بازار متوجه شوید، کمی جلوتر به بررسی برخی از مزایای کابینت های ام دی اف خواهیم پرداخت.

کابینت های مدرن، چندین سال است که توانسته اند در بازار دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها جایگاه مناسبی برای خود باز کنند. امروزه دیگر اکثر کارفرماها دوست دارند سبک مدرن را در آشپزخانه منزل خود به اجرا در آورند، زیرا این سبک با سلیقه امروزی ما که به دنبال جدیدترین چیزهاست، تطابق بیش تری دارد. کابینت های مدرن، برخلاف انواعی که سبک کلاسیک دارند، به شکل یکپارچه یا پیوسته اجرا می شوند.

در واقع، کابینت هایی که به تمام معنا مدرن هستند، اصلا شبیه کابینت نیستند و بیش تر، یک سطح صاف را به نمایش می گذارند که کاملا یکدست و مسطح است. این کابینت ها معمولا ارتفاعی بیش تر از انواع کلاسیک دارند. یکی از مزایای جالب کابینت های مدرن، استفاده خلاقانه از قفسه ها و لولاهایی می باشد که به شما امکان می دهند در یک فضای محدود، ظروف بیش تری را جای دهید. حال، وقت آن است که برخی از مهم ترین خصوصیات کابینت های ام دی اف را با شما در میان بگذاریم.

کابینت هایی که به تمام معنا مدرن هستند، اصلا شبیه کابینت نیستند

مقاومت و طول عمر زیاد

روش ساخت و فشرده سازی صفحه های ام دی اف سبب می شود این متریال، بسیار مقاوم شده و طول عمر زیادتری داشته باشد. کابینت هایی که از جنس ام دی اف ساخته می شوند، معمولا به صورت استاندارد قادر هستند حداقل یک دهه، کیفیت و ظاهر اولیه خود را حفظ کنند.

مقاومت در برابر حرارت و رطوبت

برخلاف چوب طبیعی، کابینت های ام دی اف می توانند در برابر رطوبت، ریزش آب و حتی حرارت های بالا سطح مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهند. چوب های طبیعی با وجود زیبایی بی نظیر و کمیابی که دارند، در برابر رطوبت خیلی حساس می باشند و از این رو به سرعت با پوسیدگی مواجه می شوند. این عیبی است که به هیچ وجه در کابینت های ام دی اف دیده نمی شود.

روش ساخت و فشرده سازی صفحه های ام دی اف سبب می شود

تنوع موجود در طرح و رنگ

یکی از جالب ترین خصوصیات کابینت های ام دی اف برای طراحان داخلی ، محدودیت نداشتن آن ها در گزینه هایی است که برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهند. پالت های متنوع صفحه های ام دی اف، صدها طرح و رنگ را در بر می گیرند. صفحه های ام دی اف، این قابلیت را دارند که به سادگی، هر نوع روکشی را بر سطح خود جای دهند. از این رو، تنوع طرح و رنگ ام دی اف به شدت بالا می رود. این تنوع به اندازه ای است که تقریبا از هر رنگ اصلی می توانید در ده ها تونالیته گوناگون بهره مند شوید.

تنوع موجود در طرح و رنگ

زیبایی بصری

کابینت های مدرن که از مصالح مختلفی مانند ام دی اف و های گلاس تهیه و عرضه می شوند، معمولا جذابیت های بصری بسیار چشمگیری دارند. این کابینت ها عموما رنگ های قوی و بسیار جذابی دارند و استفاده از آن ها می تواند نه تنها دکوراسیون آشپزخانه، بلکه دکوراسیون کل منزل شما را تحت تاثیر قرار دهد. زیبایی کابینت های ام دی اف، چیزی است که در دیگر متریال های مورد استفاده جهت ساخت و اجرای کابینت دیده نمی شود.

کابینت های مدرن که از مصالح مختلفی مانند ام دی اف و های گلاس تهیه و عرضه می شوند

فضای بیشتر

یکی دیگر از موضوعات مهم در رابطه با طراحی و اجرای کابینت های مدرن، توجه به امر استفاده حداکثری و به بهترین شکل از فضای محدود آشپزخانه های امروزی است. همان طور که می دانید، آپارتمان های امروزی، فضای کمی در اختیار ما قرار می دهند و معضل کمبود فضا، مشکلی است که بسیاری از ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم. از این رو، کابینت های مدرن با بهره گرفتن از خلاقیت طراحان و استفاده از قفسه های مدرن و امروزی توانسته اند با وجود فضایی محدود، تعداد زیادی ظرف و لوازم مربوط به آشپزخانه را در منظم ترین حالت ممکن، طبقه بندی کرده و در خود جای دهند.

خلاقیت طراحان و استفاده از قفسه های مدرن و امروزی توانسته اند

رنگبندی فوق العاده

انتخاب کابینت های کلاسیک، خریداران را با محدودیت زیادی در رابطه با رنگبندی مواجه می سازد. کابینت های کلاسیک، نهایتا در چند تونالیته تیره و روشن وجود دارند. کابینت های فلزی نیز معمولا زیبایی خاصی ندارند. این در حالی است که کابینت های ام دی اف و مدرن تر، رنگبندی بسیار کامل تری داشته و طیف وسیعی از گزینه ها را برای انتخاب، پیش روی شما قرار می دهند. رنگبندی کابینت های مدرن، معمولا بیش تر در تونالیته های سرد یا خنثی دیده می شود. با این حال، کابینت های ام دی اف را می توان از میان رنگ های گرم یا سرد انتخاب کرد. هرگز نمی توان گفت که کدام یک از این دو دسته رنگ برای آشپزخانه شما مناسب تر هستند، زیرا رنگ های گرم و سرد در کابینت های آشپزخانه، هر یک از خصوصیات خاص خود برخوردار می باشند.

برای مثال، رنگ های گرم می توانند فضای آشپزخانه شما را گرم و صمیمی جلوه دهند. اگر آشپزخانه منزل شما نورگیر خوبی ندارد، بهتر است از رنگ های گرم برای طراحی داخلی آن استفاده کنید. صد البته هارمونی رنگ های به کار رفته در دکوراسیون داخلی منزل شما نیز در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف آشپزخانه تان تاثیر قوی دارد.

در مقابل، رنگ های سرد برای آشپزخانه هایی مناسب هستند که نورگیری آن ها به نحو احسن صورت می گیرد. اگر کابینت های مدرن های گلاس را انتخاب کنید و آشپزخانه تان نیز نور خوبی داشته باشد، جلوه زیبایی کاری که انجام می دهید، چندین برابر خواهد شد. های گلاس براق سفید، محبوب ترین گزینه در میان انواع کابینت های مدرن است. اصولا در رابطه با انواع های گلاس، رنگ های سرد از محبوبیت بیش تری برخوردار می باشند.

انتخاب کابینت های کلاسیک، خریداران را با محدودیت زیادی در رابطه با رنگبندی مواجه می سازد

نورپردازی مدرن

یکی دیگر از خصوصیات کابینت های ام دی اف و مدرن که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، امکان استفاده از روش های خلاقانه برای نورپردازی آن هاست که زیباییشان را بیش تر می کند. معمولا در کابینت های مدرن، قسمت های ویژه ای برای نورپردازی در نظر گرفته می شود. این قسمت ها با نورپردازی صحیح و مبتکرانه به جذابیت هر چه بیش تر کابینت های شما کمک می کنند. شما می توانید برای نورپردازی کابینت های ام دی اف به سبک مدرن از نور مخفی استفاده کنید که جدیدترین و جذاب ترین متد از روش های نورپردازی امروزی است. نورپردازی بخش بالای گاز یا اطراف هود را نیز می توانید در نظر داشته باشید.

در ادامه می توانید از تصاویر مربوط به کابینت های مدرن دیدن کنید. با مشاهده این تصاویر می توانید ایده های زیادی در رابطه با انتخاب و اجرای کابینت های مدرن به دست آورید. موفق باشید.

نورپردازی مدرن

آشپرخانه مدرن

دکوراسیون داخلی پویانو

نورپردازی آشپزخانه

آشپرخانه مدرن

راهنمای خرید کابینت

دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی داخلی اشپزخانه

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

 

 

 

معماری و دکوراسیون پویانو / اکبری