راهنمای جامع برای کفپوش های بتنی صیقلی شده

راهنمای جامع برای کفپوش های بتنی صیقلی شده

راهنمای جامع برای کفپوش های بتنی صیقلی شده

راهنمای جامع برای کفپوش های بتنی صیقلی شده : بتن در حال حاضر یک ماده گرم در همه جنبه های معماری و طراحی خانه است. در حالی که قبلاً انتظار می رفت و مناسب بود که پایه بتونی خانه را با مقداری کفپوش “مناسب” بپوشانیم ، آن روزها از بین رفته است.

کفپوش های بتونی صیقلی شیک و پیچیده هستند و اغلب سطح اصلی کف برای یک خانه با طراحی مدرن محسوب می شوند.

این که آیا قبلاً متقاعد شده اید که بتن صیقلی راهی برای رفتن به کف خانه شما است یا این ایده برای شما جذاب است اما بیشتر در حال بررسی این موضوع هستید ، امیدواریم اطلاعات و پاسخ هایی را در این راهنمای عمیق برای همه پیدا کنید. مسائل مربوط به کفپوش بتنی پرداخت شده. یا حداقل برخی از آنها. کفپوش های بتونی صیقلی مطمئناً از نظر شکل و کارکرد چیزهای زیادی برای ارائه دارند.

کفپوش بتنی پرداخت شده چیست؟

کفپوش بتونی صیقلی به سادگی یک کف بتنی است که با یک تراکم کننده شیمیایی (برای پر کردن حفره ها/منافذ) درمان شده و با ابزارهای سنگ زنی بتدریج (مانند چوب سنباده زنی) خرد شده است. با افزایش تعداد دانه ها ، ظرافت آن نیز افزایش می یابد. یعنی یک کف بتنی صیقلی که به سطح بالاتری برسد (به عنوان مثال ، بیش از 400 شن و ماسه حداقل پولیش در نظر گرفته می شود ، اگرچه سایر شن و ماسه های صیقلی از 800 تا 3000) صاف تر از کف با پایان پایین تر .

اساساً کفپوش بتونی صیقلی با درجه و سطح اندازه گیری می شود – هرچه درجه بالاتر باشد ، سنگدانه های در معرض دید بزرگتر هستند. و هرچه سطح نهایی بالاتر باشد ، لاک براق تر است.

نظریه های جدید کفپوش های بتنی پرداخت شده چیست؟

محلول کفپوش سبز

کفپوش های بتونی صیقلی به دلیل توانایی استفاده از آنچه در حال حاضر وجود دارد (به عنوان مثال ، دال بتنی) ، در دسته طراحی های پایدار قرار می گیرند. با صیقل دادن بتن نمایان شده ، شما هم مواد و هم انرژی مورد نیاز برای “کف سازی” را به معنای سنتی حذف می کنید.

زیبایی کفپوش مدرن

بتن ماده ای است که به دلیل معماری مدرن و زیبایی ، به خوبی با معماری و زیبایی مدرن کار می کند. یک سطح تمیز و مستقیم مانند بتن صیقلی در هر فضایی که به سمت یک حس مدرن منحرف می شود به خوبی ظاهر می شود.

مزایای کفپوش بتنی پرداخت شده چیست؟

تعمیر و نگهداری آسان

در واقع ، در معماری بسیار اساسی تر از بتن نمی شود و کفپوش بتنی جلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. بتن که صیقل داده و آب بندی شود ، نگهداری آن تلاش زیادی نمی کند.

پاک شوندگی راحت

کافی است هفته ای یکبار با آب گرم و صابون پاک کنید تا همه چیز تمیز بماند. یا اگر پاکسازی بیش از حد سخت به نظر می رسد ، آن را با یک پارچه تمیز کنید. کفپوش بتونی پرداخت شده در بخش نظافت بسیار بخشنده است. علاوه بر این ، این نوع کفپوش برای حساسیت به آلرژی عالی است ، زیرا کنه های گرد و غبار و آلرژن ها را کاهش می دهد.

بادوام

بتن صیقلی بسیار مقاوم است و می تواند ظاهر بکر خود را برای مدت طولانی تری از سطوح نرم تر کفپوش مانند چوب سخت ، که تراشه یا فرورفتگی دارد ، حفظ کند. پس از سفت شدن و جلا دادن بتن ، در صورت نگهداری کف می تواند بیش از 100 سال دوام بیاورد. این را با طول عمر کف کاشی 10-20 سال مقایسه کنید ، و این تفاوت کاملاً است.

غیر لغزنده

علیرغم این واقعیت که ممکن است مانند شیشه صاف به نظر برسند ، اما کفپوش های بتونی صیقلی در مقایسه با مشمع کف اتاق موم زده یا مرمر صیقلی لغزندگی کمتری دارند … به شرطی که تمیز و خشک نگه داشته شوند.

در برابر صدمات ناشی از رطوبت آسیب پذیر نیست

هرگونه خسارت مربوط به رطوبت یا ناشی از رطوبت برای کفهای بتونی صیقلی مبهم است. علاوه بر این ، این نوع کف حتی نمی تواند دارای قالب ، کپک ، کنه گرد و غبار یا سایر مواد حساسیت زا باشد.

چگونه می توان بتن صیقل داده را زیبا کرد؟

لکه ها و رنگ ها

گاهی اوقات بتن خاکستری استاندارد ، هرچقدر هم که صیقلی باشد ، مناسب فضا نیست. خبر خوب این است که بتن به هر شکلی (حتی کفپوش) را می توان رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی کرد تا در هر طرح و پالت رنگی کار کند. لکه ها و رنگها نه تنها می توانند رنگ بتن را تغییر دهند ، بلکه ناگزیر ظاهر و ظاهر صیقلی خود بتن را نیز افزایش می دهند.

نمرات ، خطوط شعاعی یا سایر طرح ها.

کفپوش های بتونی صیقلی را می توان تکه تکه ، خط دار یا مشبک کرد. زیبایی بتن این است که وقتی مرطوب است ، سطح آن تخته سنگی خالی است و تقریباً به هر شکل ، طرح یا الگویی قابل اجرا است. این در سفارشی سازی ظاهر برای تناسب بهتر آن با فضا مفید است – به عنوان مثال ، برای ارائه هندسه به کف در فضایی که چنین افزودنی همه تفاوت در سبک را ایجاد می کند.

تعیین مرز ها

همانند بتن در جاهای دیگر معماری ، کفپوش بتنی صیقلی را می توان با استفاده مناسب از حاشیه ها افزایش داد. این یک ویژگی نهایی را اضافه می کند و یک جزئیات پیچیده است که حس ذاتی سبک خود را با خود به همراه دارد.

RETROFIT در مقابل کفپوش های بتنی صیقلی شده جدید – کدام یک بهتر است ؟

کف های بتنی صیقلی مطمئناً می توانند مقاوم سازی شوند ، اگرچه طبقه های جدید نیاز به کار کمتری دارند و بنابراین هزینه کمتری دارند. روشی که برای مقاوم سازی کف بتنی صیقلی مورد استفاده قرار می گیرد ، عبارت است از (الف) بریدن یا سنباده کشی کف موجود برای سفت شدن و جلا دادن ، یا (ب) استفاده از اسلب رویه ای از کفپوش بتونی صیقلی ، با ضخامت حداقل 50 میلی متر ، بر روی سطح موجود.

کفپوش بتنی پرداخت شده جدید گزینه هایی را ارائه می دهد ، از جمله شامل سنگدانه های تزئینی (مانند ریور استون ، گرانیت یا ترکیب بازالت سیاه) در داخل خود بتن. علاوه بر این ، در مرحله اتمام ، هر سنگدانه تزئینی را می توان روی سطح قرار داد (فکر کنید صدف های دریایی ، چیپس یا تراشه های چینی یا حتی قطعات فلزی). دانستن این موضوع برای خاتمه دادن به کف بتونی صیقلی که واقعاً دوستش دارید مفید است.

قیمت کفپوش بتنی چگونه با سایر انواع کفپوش مقایسه می شود؟

مانند هر چیزی ، هزینه های کفپوش بتونی صیقلی مستقیماً با پیچیدگی پروژه ارتباط دارد ، خواه یک طبقه جدید باشد یا نه ، و چقدر سفارشی سازی را دنبال می کنید. به طور کلی ، با این حال ، کفپوش بتونی پرداخت شده یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های کفپوش است ، به طور متوسط ​​مشابه (کمی کمتر از) وینیل یا مشمع کف اتاق یا فرش دیوار به دیوار. قیمت آن (به طور متوسط ​​نصف تا یک سوم کمتر) از کفپوش چوبی یا کاشی و سرامیک است و البته بسیار ارزان تر از کفپوش سنگ طبیعی است.

چگونه می توانم کفپوش های بتنی صیقلی شده پرداخت شده خود را طراحی کنم؟

با یک فرش نرم کنید.

در حالی که بسیار ساده و مینیمالیستی است ، اما وسعت عظیم بتن براق روی زمین می تواند بسیار سرد ، خشن یا استریل باشد. فقط با یک فرش مخملی ظاهر را نرم کرده یا کمی پهن کنید.

کنتراست روشن و تیره روی دیوارها و بتن صیقلی.

این کنتراست مدرن – یا کفپوش بتونی صیقلی سفید با دیوارهای تیره یا بتن تیره با دیوارهای سفید – زیبایی ترد و هوشمندانه ای را به کل فضا می افزاید.

با مواد طبیعی تعادل برقرار کنید.

بتن از نظر ماهیت بسیار صنعتی است. با برخی عناصر گرمتر ، مانند چوب یا پوست حیوانات مصنوعی ، در فضای کف بتونی پرداخت شده خود کمی تعادل ایجاد کنید.

از حس خامی که در سبک صنعتی است استقبال کنید.

آنچه باید درباره کفپوش های بتنی در خانه بدانید

اگر به نصب کفپوش بتنی فکر می کنید ، نکات مفیدی را در نظر بگیرید.

نحوه رنگ آمیزی کف بتنی

مرحله اول: نوع لکه خود را انتخاب کنید

شما دو گزینه دارید. بر اساس اسید و بر اساس آب. اگر با کفهای ناتمام کاملاً جدیدی روبرو هستید ، از اسید پایه استفاده کنید. لکه بتن بر پایه آب اغلب برای کفهایی که دارای لکه هستند (مانند چربی و روغن کثیف شده اند) یا قبلاً آب بندی شده اند ، اختصاص داده می شود.

مرحله دوم: آماده سازی سطح

فضا را خالی کنید و مطمئن شوید هیچ زباله ای وجود ندارد.

مرحله سوم: سنباده زنی

سطح بتن را ماسه بزنید تا منافذ باز شوند.

مرحله چهارم: تمیز کردن

با استفاده از خلأ مغازه یا جاروبرقی خوب ، تمام گرد و غبار را از سنباده پاشی کنید.

مرحله پنجم: از دیوارهای خود محافظت کنید

مقداری پارچه یا روکش پلاستیکی تهیه کرده و دیوارهای خود را بپوشانید تا از لکه بتن نجات پیدا کنند.

مرحله ششم: لکه بزنید

با استفاده از اسپری رنگ ، لکه اسید را تا حد ممکن به طور مساوی بمالید.

مرحله هفتم: سیلر بزنید

پس از خشک شدن لکه ، مقدار اضافی را پاک کنید و سپس سیلر خود را به همان روش بمالید.

انواع کفپوش بتنی

بتن رنگ آمیزی خارجی

بتن رنگ آمیزی داخلی

اپوکسی فلزی

پوشش ها

کف گاراژ

کفپوش کوارتز

کفپوش اپوکسی تراشه

اپوکسی استاندارد

بتن صیقلی

سیلر کف بتنی

این متفاوت از خود لکه است و بعد از اینکه روی بتن خود را اعمال کردید و اجازه دادید لکه بتون خشک شود ، اضافه می شود. سیلر بتنی به عنوان یک لایه محافظ بالا عمل می کند که تمام منافذ را می بندد و جلوه خوبی به سطح می بخشد.

همانطور که لکه را می زنید ، سیلر بتن را اعمال می کنید. با سمپاش مخصوصاً برای مناطق وسیع. برای مناطق کوچکتر کمتر از 10 فوت مکعب ، معمولاً می توانید همه موارد را با برس اعمال کنید.

خط پایین کفپوش های بتنی صیقلی شده

کفپوش بتونی جلا چند مرحله با کف انبار فاصله دارد. این حقیقت را بپذیرید و با زیبایی خام ، نمایان نشده و ناتمام فضای خود به طور کامل پیش بروید.

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو