راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه : کدام گزینه برای آشپزخانه شما مناسب است؟

راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه : کدام گزینه برای آشپزخانه شما مناسب است؟

راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه : اگر به دنبال انتخاب بهترین رنگ برای کابینت های آشپزخانه تان هستید، این مطلب را از دست ندهید. انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه، قسمتی از طراحی دکوراسیون این فضاست که توجه زیادی می طلبد و معمولا با وسواس زیادی انجام می شود. شاید این انتخاب به نظر شما کاری سخت و گیج کننده باشد، اما با شناخت بهتر از رنگ ها و خصوصیات آن ها و همچنین به کار بردن اصول انتخاب رنگ، می توانید به سادگی از پس آن برآمده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای آشنایی با این اصول، همراه ما باشید.

به اندازه آشپزخانه توجه کنید

یکی از نکاتی که شاید به اندازه ی کافی در انتخاب رنگ کابینت، مد نظر قرار نگیرد، توجه به اندازه ی آشپزخانه است. انتخاب رنگ کابینت، تنها به زیبایی برنمی گردد. شما باید گزینه ای را انتخاب کنید که برای اندازه ی آشپزخانه تان انتخاب مناسبی باشد. اگر فضای آشپزخانه بزرگ و جادار است، دست شما برای انتخاب هر رنگی باز خواهد بود، اما اگر این طور نیست و شما با یک فضای کوچک مواجه هستید، بهتر است رنگ کابینت ها را از میان انواع روشن تر انتخاب کنید. رنگ های روشن باعث انعکاس نور و بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می شوند و آن را دلبازتر جلوه می دهند.

مقدار نور فضا را در نظر بگیرید

نور آشپزخانه نیز از دیگر فاکتورهایی است که بر انتخاب شما تاثیر می گذارد. میزان نور آشپزخانه تا حدی زیادی در انتخاب رنگ کابینت ها تعیین کننده است. اگر آشپزخانه دارای پنجره یا نورگیر مناسب می باشد و فضای روشنی دارد، شما می توانید از رنگ های تیره تر هم برای انتخاب کابینت دلخواه خود استفاده کنید، اما اگر در فضای آشپزخانه تان پنجره ای نیست و احساس می کنید محیط آن تاریک است، بهتر است از رنگ های روشن کمک بگیرید تا فضا دلگیرتر از آن چه هست، نشود.

راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه : رنگ را با پس زمینه ست کنید

در شرایطی که انتخاب همه ی اجزای تشکیل دهنده ی دکور آشپزخانه انجام شده و تنها سفارش و اجرای کابینت باقی مانده است، بهتر است رنگ کابینت ها را در تناسب با رنگ پس زمینه و سایر قسمت های آشپزخانه در نظر بگیرید. رنگ کاشی های آشپزخانه، کاغذ دیواری و کف پوش فضا در این زمینه ملاک قرار می گیرد و انتخاب شما بر اساس تطابق رنگ با آن ها صورت خواهد گرفت. شما می توانید از پالت رنگ های پیشنهادی فروشگاه ها را برای ست کردن پس زمینه با رنگ کابینت های خود کمک بگیرید.

پاکیزگی کانتر را مد نظر قرار دهید

یکی از دیگر نکاتی که در انتخاب رنگ کابینت از اهمیت زیادی برخوردار است و گاهی اوقات نادیده گرفته می شود، توجه به پاکیزگی کانتر است. همه ی شما به خوبی می دانید که رنگ های روشن تر خیلی سریع تر از تیره تر ها کثیف می شوند و گاهی اوقات، لکه های به وجود آمده بر روی سطح آن ها قابل پاک شدن نیست. این موضوع باید در انتخاب شما مد نظر قرار بگیرد. برخی از جنس ها هم در مقایسه با دیگر موارد موجود، جرم بیش تری به خود گرفته و سخت تر پاک می شوند که باید در هنگام خرید آن ها به این نکته توجه داشته باشید.

راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانهاصول فنگ شویی را به کار بگیرید

فنگ شویی تقریبا در رابطه با هر چیزی جواب می دهد و انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه نیز از این موارد مستثنی نیست. شما می توانید با کمک گرفتن از اصول فنگ شویی، رنگ مناسب برای کابینت های آشپزخانه ی خود را پیدا کنید. فنگ شویی به شما می گوید که چه رنگی برای کابینت ها بهتر خواهد بود و چه تاثیراتی بر دکوراسیون آشپزخانه خواهد گذاشت. هر یک از رنگ ها دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که شما می توانید با مراجعه به تکنیک های فنگ شویی با آن ها بیش تر آشنا شده و برای انتخاب کابینت های خود از ویژگی های آن ها کمک بگیرید.

 

 

 

راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

تحریریه پویانو