دیوار های خانه خود را چگونه رنگ آمیزی کنید؟

دیوار های خانه خود را چگونه رنگ آمیزی کنید؟

دیوار های خانه خود را چگونه رنگ آمیزی کنید؟

دیوار های خانه خود را چگونه رنگ آمیزی کنید؟ نکاتی برای نقاشی ساختمان ماهرانه : نقاشی ساختمان به چه صورت است ؟ چگونه میشود با هزینه کم و به صورت ماهرانه رنگ دیوار های  منزل خود را عوض کنید و بهار را به خانه خود بیاورید؟ با پویانو همراه باشید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را ، از نحوه انتخاب رنگ ، تا استفاده از آن و چگونگی رنگ آمیزی را با هم مرور و بررسی کنیم .

از جمله اطلاعاتی که باید در باره رنگ و رنگ آمیزی بدانید فقط این نیست که کدام رنگ را در نمودار رنگ انتخاب کنیم. بلکه دانستن بسیاری از جزئیات از جمله اینکه چگونه و از چه نوع ابزاری برای رنگ آمیزی استفاده کنید هم مفید است. در ادامه مطلب میتوانید با اطلاعاتی همچون چگونگی محاسبه سطح قابل رنگ و خصوصیات و آمادگی سطوح برای رنگ شدن آشنا شوید:

اولین موردی که در مورد رنگ های ساختمانی باید بدانید انتخاب رنگ است . حتی اگر از نمودار رنگ بیعی هم انتخاب کنید باید قوانین مربوط به رگ ها را بدانید. پیش از شروع رنگ آمیزی میتوانید با چسباندن برگه کاتالوگ رنگ بر روی دیوار خو و ایجاد تطابق بر روی آن پیش نمایشی از آن در دید خود ایجاد نمایید. با این کار حتی می توانید تغییر رنگ  بر روی دیوار با تغییر ساعت و نور روز را مشاهده کنید . اگر تمایل به استفاده از چد رنگ در کنار هم دارید بهتر است از ترکیب های رنگی ای که شرکت های رنگ سازی در کاتالوگ های خود پیشنهاد داده اند ایده بگیرید. شما میتوانید از دسته رنگ های تن- تن ، هارمونیک و یا کنتراست انتخاب کنید.

انجام محاسبات برای رنگ آمیزی :  پس از انتخاب رنگ مورد نظر باید میزان رنگ لازم را محاسبه کنید.  مساحت درب و پنجره و بخش هایی که رنگ نمیشوند رو از مساحت کل دیوار کم کنید ،  به طور کلی هر جنس رنگ برای هر شرکتی فرمول مخصوص به خود را دارد اما به طور معمول و برای اکثریت میشود پیمانه ی 1 لیتر رنگ برای هم 12 متر مربع سطح را در نظر داشت.

آماده سازی دیوار : سطح را برای شروع نقاشی آماده کنید. اشیا و مبلمان را از دیوار دور کنید تا قطرات رنگ بر روی آنها نپاشد و کف و فضاهای اطراف را با پوشاننده های ابعاد بزرگ بپوشانید.

چگونه نوع رنگ را انتخاب کنیم؟

انتخاب نوع و جنس رنگ به همان اندازه رنگ دیوار مهم است ، با توجه به کاربردی که میخواهید به دست آورید انواع مختلفی از رنگ وجود دارد :

رنگ های مات : این رنگ ها به طور کلی ظاهری مدرن و حسی گ مانند به سطوح می بخشند . هچنین  برای پوشاندن سطوح خشن و دارای پستی وبلندی یا بخش های فرورفته در دیوار انتخابی هوشمندانه است.

رنگ  های نیمه مات : رنگ های تقریبا مات یا اصطلاحا رنگ های ساتن انتخابی درست برای فضا های تاریک و کوچک میباشد. زیرا سطح آن ها روشن تر است . رنگ هایی با خاصیت انعکاسی ، فضای منطقه را بیش از آن چه واقعا هست ، نشان می دهد.

رنگ جلا : اگر میخواهید اشیا فلزی یا چوبی را رنگ آمیزی کنید باید ابتدا رنگ جلا را در نظر بگیرید به خصوص اگر این لوازم در مصرف زیاد قرار گیرند این رنگ باعث افزایش دوام و مانع از پاک شدن آن میشود.

فرچه های رنگ آمیزی را چگونه نگهداری کنیم ؟

بعد از استفاده ازفرچه ها برای رنگ های مصنوعی و شیمیایی باید حتما آن ها را در تینر نگه دارید. پس از در آوردن فرچه ها از تینر باید کامل آن را با پارچه خشک کنید ، در ارتباط با رنگ های پایه آب میتوانید فرچه را مستقیما با آب بشویید و خشک کرده و نگه دارید.

موارد استفاده از رنگ :

  • بیشتر انتخاب های رنگ بر پایه آب است. از جمله دلیل های این انتخاب این است که این رنگ ها بر روی تمامی سطوح از جمله گچ ، بتن و آجر و … رنگ کرد و استفاده کرد ، فقط باید توجه شود که سطح کاملا خشک ، تمیز و عاری از گرد و غبار باشد.
  • سطوح رنگ شده قدیمی را تمیز کنید. حتما از بتونه برای صاف کردن سطح استفاده کنید.
  • پس از مسطح کردن سطح دیوار از یک لایه رنگ آستر ستفاده نید به خصوص روی دیوار های از قبل رنگ شده ، رنگ تیره یا سطحی که رنگ روغنی دارد. این امر باعث زیبا تر شدن رنگ نهایی شده و لابه رنگ آخر به دیوار راحت تر میچسبد
  • سپس رنگ محلول در آب را که با 10 درصد آب رقیق گشته است با غلتک یا قلم مو رنگ روی سطح دیوار بزنید ، حد اقل زمان سه ساعتی بین مراحل رنگ کردن برای خشک شدن لایه رنگ قبلی لازم است.
  • اطمینان حاصل کنید که دمای فضا بین 5 تا 35 درجه سانتیگراد باشد.

توصیه کاربردی از نقاشان برای رنگ کردن دیوار ها

بهار بهترین زمان برای رنگ آمیزی مجدد خانه شماست، یکی از اولین قدم ها در ایجاد فضای جدید و ایجاد تغییر و تحول در خانه ، تغییر رنگ خانه است.

رنگ های پرکاربرد در دکوراسیون سال 2021

رنگ برجسته و ترند سال 2021 چه رنگی است؟ اشتیاق به ظبیعت و ططبیعتدگرایی در طراحی و دکوراسیون داخلی سال 2021  مورد توجه طراحان و انتخاب آنان است. با توجه به آمار به دست آمده رنگ های الهام گرفته شده از طبیعت همچون آبی ، زرد ، سبز از جمله بیشترین رنگ های به کار برده شده در سال جاری میباشند.

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو