دکوری های سبک روستیک: با دنیای ساده های دوست داشتنی آشنا شوید!

دکوری های سبک روستیک: با دنیای ساده های دوست داشتنی آشنا شوید!

سبک روستیک، سبکی است بی آلایش و ساده و بی نهایت دوست داشتنی. طرفداران این سبک به جای تجملات، سادگی و خودمان بودن دکوراسیون را می پسندند و منزل خود را مطابق دکور خانه های روستایی شکل می دهند، چرا که سبک روستیک در واقع از دکور خانه های روستا برگرفته شده است و زیبایی پنهان در سادگی این خانه ها را الگو قرار داده است. اگر شما هم از عاشقان این سبک هستید، با پویانو و دنیای ساده های دوست داشتنی روستیک همراه شوید.

گلدان هایی از جنس لامپ

با لامپ های از کار افتاده، گلدان درست کنید. البته خودتان هم می دانید که کف لامپ ها گرد است و برای استفاده از آن ها باید آویزانشان کرد. مقداری طناب کنفی به دور دهانه لامپ بپیچید و از مقداری دیگر هم برای آویزان کردن لامپ به هر جا که دوست دارید، کمک بگیرید.

وسایل عملکردی آشپزخانه: چوبی!

در خرید لوازم کاربردی و مهم آشپزخانه تان به سراغ گزینه هایی بروید که چوبی هستند. چوب، پادشاه سبک روستیک است، البته چوبی که رنگ نخورده و جلا پیدا نکرده باشد. در واقع، هر چیزی که از چوب طبیعی با ظاهر طبیعی باشد، می تواند هدف خرید شما قرار بگیرد. لوازم مذکور را در معرض دید بگذارید. مثلا آویزانشان کنید تا سبکشان را نشان دهند.

گلیم و پتو بخرید

گلیم و گبه بخرید و خصوصا روی آن هایی دست بگذارید که ساده یا حتی رنگ و رو رفته هستند. پتوهای زمخت و پشمی هم به کار خواهند آمد و می توانند بخشی از دکور نشیمن منزلتان را تشکیل دهند. این پتوها را می توانید روی کاناپه بیندازید و با کوسن ها ست کنید.

نردبانی برای حوله ها!

یک نردبان بخرید یا از نردبان های قدیمی چوبی که احتمالا در خانه مادربزرگتان گوشه ای افتاده اند، استفاده کنید. نردبان ها جزو جذاب ترین آیتم های مورد استفاده در سبک روستیک هستند و جان می دهند برای آویزان کردن حوله و لباس در حمام یا گوشه اتاق. سادگی نردبان ها و در عین حال عملکردشان دقیقا همان چیزی است که سبک روستیک می طلبد.

لوازم دکوری حصیری، این جا و آن جا!

هر جا که می توانید، لوازم دکوری حصیری قرار دهید. لوازم حصیری و کنفی در کنار هم نیز ترکیب خوبی ایجاد می کنند. می توانید بشقاب های حصیری و گلدان های کنفی بخرید و اگر مشتاقید، یک طاقچه یا شلف را با انواع و اقسام دکوری هایی از این قبیل پر کنید.

صندلی های ساده تراش نخورده

صندلی هایی که تازه از دل نجاری بیرون آمده اند را دیده اید؟ منظورمان آن هایی است که هنوز رنگ و لعاب پیدا نکرده اند و حتی شاید سمباده هم با بدنه شان برخورد نکرده! صندلی هایی که برای سبک روستیک نیاز دارید، دقیقا همین صندلی ها هستند. به دنبال یک دست صندلی چوبی ساده، بدون تزیین و بدون روکش و رنگ بگردید.

آویزهایی از شاخه درخت بسازید

خلاق باشید و خودتان برای جان دادن به سبک روستیک در دکور منزل، دست به کار شوید. تعدادی شاخه درخت لازم دارید و مقداری طناب کنفی. بعد از این که شاخه ها را به دیوار وصل کردید، می توانید هر چیزی که دوست داشتید را با میخ به آن ها بیاویزید.

گلدان های فلزی یا شاید هم سطل!

سطل های فلزی بی رنگ و رو و خسته کننده را همه دیده ایم. تعجب آور است، اما این سطل ها می توانند گلدان های بی نظیر خانه روستیک شما باشند. قرار هم نیست چیز خاصی به آن ها اضافه کنید، اما اگر دوست داشتید، مقداری کنف دورشان بپیچید یا کمی رنگ متالیک به بعضی قسمت ها بزنید.