دکوراسیون گرم زمستانی : این زمستان را در گرما سپری کنید.

دکوراسیون گرم زمستانی

دکوراسیون گرم زمستانی : این زمستان را در گرما سپری کنید.

زمستان فصلی با هوای سرد است که برای فرار از سرمای آن، بیشتر به مکان های بسته پناه می بریم و هیچ پناهگاهی نمی تواند لذت بخش تر از خانه خود ما باشد. به همین دلیل هر چه دکوراسیونی گرم تر را در محیط زندگی خود ایجاد کنید، به همان اندازه زمستانی لذت بخش تر را سپری خواهید کرد. بهترین گزینه برای ایجاد دکوراسیون گرم زمستانی ، استفاده از بافت ها و پارچه هایی است که حس گرما را در خانه افزایش می دهند؛ پرده ها، فرش ها، کوسن ها، روکش مبل ها و …. با استفاده از این عناصر می توانید انرژی خانه خود را به طور کامل تغییر دهید. طراحی جدیدی که با هارمونی رنگ ها، انتخاب مصالح و ترکیب طرح ها ایجاد می کنید، برای لحظات لذت بخش شما، زمینه مناسبی را ایجاد خواهند کرد. پس با پویانو همراه باشید تا این زمستان را گرم تر سپری کنید:

بدون شک تعویض روکش مبلمان از جمله تغییرات لذت بخشی خواهد بود

  • روکش مبل ها را تغییر دهید

اگر دوست دارید که در هر فصل تغییرات کوچکی را در دکوراسیون محیط زندگی خود ایجاد کنید، بدون شک تعویض روکش مبلمان از جمله تغییرات لذت بخشی خواهد بود که تاثیر قابل توجهی را بر طراحی داخلی خانه ایجاد خواهد کرد. البته منظور از تغییر روکش مبلمان، استفاده از کاور های مخصوص مبل ها در طرح های مختلف است، زیرا بدون شک تعویض روکش اصلی مبل ها در هر فصل کار عاقلانه ای نخواهد بود.

روکش مبل ها را تغییر دهید

با استفاده از این کاور ها می توانید در فصل تابستان از رنگ های روشن تر استفاده کرده و در فصل پاییز و زمستان، با انتخاب رنگ های تیره تر و طرح های زیبا، به فضای موجود گرمای بیشتری ببخشید. با الهام از رنگ های طبیعت مانند رنگ دارچینی، نارنجی، سبز و آبی می توانید به اتاق نشیمن خود زیبایی و گرمای بیشتری ببخشید. اما فراموش نکنید که هنگام انتخاب این روکش ها، مقاومت و ویژگی های دیگر پارچه، به اندازه رنگ و بافت آن دارای اهمیت هستند.

در فصل پاییز و زمستان، با انتخاب رنگ های تیره تر و طرح های زیبا، به فضای موجود گرمای بیشتری ببخشید

برای مثال زمانی که می خواهید روکش یا کاور مبل خریداری کنید، باید به این که پارچه ضد لک بوده یا نه، مواد مصنوعی در داخل آن به کار رفته یا خیر و این که مقاوم و قابل شست و شو هست یا نه را مورد توجه قرار دهید. در هنگام ایجاد تغییر در دکوراسیون محیط زندگی خود، علاوه بر سالم بودن پارچه ها، می توانید از پارچه های ابریشمی که جایگاه متمایزی در منسوجات خانگی داشته و پارچه های پنبه ای که در برابر اتو مقاوم هستند نیز بهره مند شوید.

  • انتخاب پرده

انتخاب پرده های ضخیم که علاوه بر جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل خانه، یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین مکمل های طراحی داخلی محسوب می شوند، از میان بافت ها و مدل های متنوع کار دشواری است. در هنگام انتخاب پرده، یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، ابعاد مکان و ویژگی های آن است. برای مثال در یک مکان کوچک باید تا جای ممکن از پرده هایی با رنگ های تیره دوری کرده و رنگ های روشن تر را انتخاب کنید.

انتخاب پرده

رنگ هایی مانند رنگ کرم ، نسکافه ای و آبی نفتی که اغلب در پارچه های فصلی مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله ترکیباتی هستند که دکوراسیون زمستانی شما را تکمیل می کنند. این که هوای تیره زمستانی در داخل خانه بازتاب نیابد نیز یکی از نکاتی است که در انتخاب پرده باید مورد توجه قرار بگیرد. به همین دلیل اگر می خواهید از پرده های توری استفاده کنید، رنگ های روشن را انتخاب کنید. فراموش نکنید که با انتخاب صحیح پرده می توان فضای موجود را وسیع تر از آن چه که هست جلوه داد، زیرا با نصب پرده از سقف تا زمین می توان ارتفاع سقف را بلندتر نشان داده و با انتخاب پرده های عریض تر، عمق خانه را افزایش داد.

نکات کلیدی پنهان در جزئیات

نکات کلیدی پنهان در جزئیات

  • با کوسن ها و پاف های بافتنی می توانید فضایی گرم تر در محیط خانه ایجاد کنید.
  • استفاده از شال مبل با طرح های هندسی باعث می شود تا در فصل های پاییز و زمستان ظاهر پویا تری در محیط خانه ایجاد شود.
  • پوست درخت و برگ های خشک که لباس های در حال تغییر طبیعت به شمار می روند، می توانند به اکسسوار هایی تبدیل شوند که تاثیر طبیعت را به خانه شما منتقل می کنند.
  • تزئینات بافتنی، توپ های پشمی، سبد های حصیری و رایحه های معطری مانند پرتقال و میخک، باعث ایجاد یک ظرافت دلپذیر در فضای زندگی شما خواهند شد.

تم های مطرح فصل زمستان

  • تم های مطرح فصل زمستان

با خانه ای گرم وارد زمستان شوید. اگر چه هوا رفته رفته در حال سرد تر شدن است، اما دکوراسیون مناسب خانه می تواند شما را از درون گرم کند. در زمستان همه چیز می توانند در طبیعی ترین و گرم ترین حالت خود در خانه ها حضور یابند. تم های مطرح زمستانی بدین شرح هستند: تمام طیف های رنگ خاکستری و طرح های خطی و شطرنجی که این رنگ ها را کامل می کنند، چوب های مات و پارچه های پشمی، رنگ های درخشان و پارچه های مخملی برای کوسن ها، رنگ های آبی نفتی و لاجوردی، شال مبل بهترین گزینه برای ایجاد ظاهری گرم بر روی مبل ها، پارچه های چرمی و گلیم هایی با طرح های سنتی که بهترین مکمل برای طراحی زمستانی به شمار می روند… با استفاده از هر یک از این جزئیات می توانید دکوراسیونی زمستانی را به نمایش بگذارید.

اولین کاری که در هنگام انتخاب  کاغذ دیواری باید انجام دهید این است که دوام کاغذ دیواری را با مالیدن انگشت خود بر روی آن بررسی کنید. اگر لایه برداری، خراشیدن و کنده شدن اتفاق بیفتد، این نوع کاغذ دیواری برای استفاده طولانی مدت مناسب نخواهد بود.

با استفاده از کاغذ دیواری مکان را گرم تر کنید

به طور کلی کاغذ دیواری های آلمانی به دلیل بافت نرم تری که دارند، از جمله محصولاتی با ماندگاری کم تر به شمار می روند و این در حالی است کاغذ دیواری های ایتالیایی از کیفیت و دوام بالا تری برخوردار هستند. اما ظاهر نرم تر کاغذ دیواری های آلمانی می تواند فضای گرم تری به خانه ببخشد.

کاغذ دیواری های قابل شست و شو که تمیز کردن آن ها ساده بوده و حتی قابل رنگ کردن نیز هستند (یعنی بدون کندن کاغذ دیواری، می توان دیوار را رنگ کرد) همیشه انتخاب های ایده آل تری خواهند بود. به همین قبل از این که قیمت کاغذ دیواری را بپرسید، ابتدا آن را مشاهده کرده و لمس کنید. این روش در انتخاب شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

کاربرد فرش در ایجاد فضایی گرم

  • زمانی که می خواهید خانه خود را برای زمستان آماده کنید، در انتخاب فرش به این موضوع توجه داشته باشید که فرشی با رنگ روشن باعث بزرگ تر جلوه کردن خانه شده و فرش تیره محیطی صمیمی تر را ایجاد خواهد کرد.
  • امروزه فرش ها با تکنولوژی های پیشرفته ای تولید می شوند که باعث می شود تا تمیز کردن فرش ها بسیار ساده تر باشد. فرش های ضد لک، به خصوص در رنگ های روشن، بهترین انتخاب برای هر خانه به شمار می روند.

کاربرد فرش در ایجاد فضایی گرم

اگر مدت ها است که در انتظار تغییر فصل و به دنبال آن ایجاد تغییر در طراحی اتاق خواب خود هستید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. بالش هایی با روکش های بافتنی، پشمی و پارچه های زمستانی، تزئینات دیواری ساخته شده از چوب های خشک، تابلو هایی با موضوع زمستان و پاییز، سبد هایی با بافت های طبیعی، روتختی هایی با طرح ها و رنگ های زمستانی و شمع های معطر با رایحه های زمستانی از جمله جزئیاتی هستند که دکوراسیون زمستانی اتاق خواب شما را تکمیل خواهند کرد.

دکوراسیون گرم زمستانی در اتاق خواب

توجه به این جزئیات ساده و تاثیر گذار به شما این امکان را خواهد داد تا در تمام نقاط خانه، فضایی گرم تر، صمیمی تر و زمستانی تری را به نمایش بگذارید. این موضوع را فراموش نکنید که ایجاد تغییر در طراحی داخلی خانه و هماهنگ کردن آن با فصل پیش رو، باعث می شود تا شما از نظر روحی و روانی بسیار سریع تر با فصل جدید هماهنگی یابید. پس هم اکنون دست به کار شده و تغییر را آغاز کنید…

 

 

 

دکوراسیون گرم زمستانی

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو