7 ایده نجات بخش برای دکوراسیون کافه های کوچک

طراحی کافه رستوران No.1986 / معماری Le House

7 ایده نجات بخش برای دکوراسیون کافه های کوچک

به تازگی صاحب یک کافه شده اید، اما فضای کافی در اختیار ندارید؟ این ممکن است از نظر شما یک مشکل به نظر برسد، اما در واقع تنها یک چالش است و چالش ها در دکوراسیون داخلی، بیش تر از این که دشوار باشند، جذابند! خوشبختانه چالش های دکوراسیون داخلی کافه های کوچک به شیرینی پشت سر گذاشته می شوند، چرا که تعداد ایده های نجات بخش کم نیست. دوست دارید شما را با چند مورد از این ایده ها آشنا کنیم؟ پس این مطلب برای خود شماست! همراه پویانو باشید.

فضای بیرون را به داخل بیاورید

چه کسی گفته که محدوده کافه شما تنها همین متراژی است که در سند ذکر شده؟ شاید روی کاغذ، این طور باشد، اما هیچ کس نمی تواند جلوی خلاقیت و حتی حرص شما برای بزرگ تر جلوه دادن کافی شاپ نقلیتان را بگیرد. برای این که کافه کوچکتان دلگیر به نظر نرسد، می توانید به کمک پنجره های بزرگ، فضای داخلی آن را با فضای بیرون پیوند بزنید. به عبارت دیگر، شما می توانید کاری کنید که فضای بیرون، بخشی از محیط کافه تان به نظر بیاید.

چند میز را به یک میز تبدیل نمایید

وقتی به صورت رک و ساده جا ندارید، چرا باید فضای محدود خود را با میزهای متعدد محدودتر کنید؟ هوشمندانه و عاقلانه تصمیم بگیرید و به جای این که چندین میز در فضای کافه نقلی خود بگذارید، همه را یکی کنید. در ضمن، می توانید میز طولانی خود را به جای قرار دادن در وسط کافه، کنار پنجره بگذارید تا مشتری ها بتوانند بیرون را هم مشاهده کنند.

از رنگ های روشن کمک بگیرید

تقریبا هر کسی می داند که رنگ های تیره، دشمن فضاهای کوچکند و رنگ های روشن، دوست! این نکته را هرگز فراموش نکنید. شاید کافه ها با تم تاریک، دنج تر به نظر برسند، اما نه هر کافه ای! کافه شما به خاطر کوچک بودنش به اندازه کافی دنج هست، پس سعی کنید رنگ های تیره را کنار بگذارید و از رنگ های روشن کمک بگیرید. رنگ های روشن، کافه تان را دلباز و بزرگ جلوه می دهند.

به سبک مینیمالیسم ایمان بیاورید

سبک مینیمالیسم یا همان مینیمال، دقیقا همان سبکی است که صاحبان کافه های کوچک باید به آن معتقد باشند. مینیمالیسم به شما کمک می کند از شر مواردی که حضورشان ضرورتی ندارد، راحت شوید و با کم ترین ها، زیباترین شکل را به کافه تان بدهید. تعدد متریال ها را فراموش کنید، طرح های شلوغ را کنار بگذارید، رنگ های متنوع را فاکتور بگیرید و از تزیینات بی مورد پرهیز کنید تا کافه تان بزرگ تر به نظر بیاید. مینیمالیست بودن راحت نیست، اما شدنی است.

صندلی های جمع و جور بخرید

حالا که کافه شما فضای زیادی ندارد، بهتر است دور صندلی های بزرگ را خط بکشید، چرا که فضای زیادی را اشغال می کنند. در واقع، بهتر است به جای صندلی، سکو و چهارپایه بخرید. سکوها و چهارپایه ها هم جمع و جورترند و هم به کافه های نقلی بیش تر می آیند. با خرید چنین مواردی، مشتری های شما و خودتان در هنگام رفت و آمد در فضای کافه به وسایل و یکدیگر برخورد نخواهید کرد.

میزهای دیواری را انتخاب کنید

اگر دوست ندارید طبق ایده ای که چند سطر پیش از آن صحبت شد، میزها را یکی کنید و به قولا می خواهید برای حریم خصوصی مشتری های خود احترام بیش تری قائل شوید، هیچ مشکلی نیست. به جای این کار می توانید از میزهای دیواری استفاده کنید. این میزها فضای کمی می گیرند و در عین حال، برای هر فردی حریم خصوصی تعریف می کنند.

با معجزه نورپردازی آشنا شوید

معجزه ای به نام نورپردازی در طراحی داخلی وجود دارد که نباید از آن غافل شد. نورپردازی صحیح می تواند هر فضایی را بهتر از چیزی که هست، جلوه دهد. اگر کافه شما کوچک است، قطعا نورپردازی قوی و یکنواخت می تواند در ساعات تاریکی به آن فضای روشن و دلبازی بدهد. البته باید سعی داشته باشید از چراغ های ساده و مینیمال استفاده کنید، چرا که لوسترهای سنگین باعث شلوغ شدن فضا و ایجاد تاثیر برعکس می شوند.

در ادامه نیز می توانید چند ایده دیگر برای دکوراسیون کافه های کوچک را در قالب تصویر مشاهده کنید.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری