دکوراسیون نمایشگاه ماشین و دانستنی های آن

دکوراسیون نمایشگاه ماشین و دانستنی های آن

نمایشگاه های ماشین معمولا فضای خیره کننده و لوکسی دارند که به چشم می آید. طراحی دکوراسیون نمایشگاه ماشین از جمله عوامل خیلی مهم برای نمایش خودروها می باشد. مسلما هر کسی به خوبی می داند که جلوه و زیبایی نمایشگاه ماشین روی نظر مشتریان و خریداران اتومبیل تاثیر زیادی می گذارد. طراحی دکوراسیون داخلی نمایشگاه ماشین به صورت حرفه ای و چشمگیر می تواند عاملی برای شناخته شدن هر چه بیش تر نمایشگاه شود.

اگر دکوراسیون نمایشگاه ماشین به خوبی طراحی و اجرا شود روی نظر افرادی که از آن بازدید می کنند، تاثیر مثبت گذاشته و جذابیت فضا را دوچندان می کند. چنین عاملی می تواند منجر به افزایش احتمال خرید اتومبیل های نمایشگاه شود که هدف اصلی از یک طراحی هوشمندانه است. برای آشنایی با دانستنی های دکوراسیون نمایشگاه ماشین با پویانو همراه باشید.

نورپردازی از مهم ترین فاکتورهای طراحی داخلی است که باید در طراحی دکوراسیون نمایشگاه به آن اهمیت داد.

نورپردازی از مهم ترین فاکتورهای طراحی داخلی است که باید در طراحی دکوراسیون نمایشگاه به آن اهمیت داد. استفاده از نور طبیعی در طول روز می تواند یک روش کم هزینه و موثر برای نمایش اتومبیل ها باشد. نور می تواند مدل ماشین و خصوصیات و جزئیات ریز و درشت آن را به خوبی نمایش دهد و از این روست که یک عامل مهم در طراحی داخلی نمایشگاه ماشین است.

در کنار استفاده از نور طبیعی، نور مصنوعی نیز می تواند روشنایی فضای داخل نمایشگاه را به صورتی که شما می خواهید، تامین کند. انتخاب محل صحیح برای نورپردازی از جمله نکاتی است که در این رابطه از اهمیت زیادی برخوردار است. نور مصنوعی در صورتی که به درستی استفاده شود، می تواند جلوه اتومبیل ها را افزایش دهد. تابش و بازتابش نور مصنوعی در فضای داخلی و روی سطح اتومبیل ها به دکوراسیون ظاهری لوکس می بخشد. استفاده از نور مخفی روی سطح دیوارها و سقف کاذب می تواند ایده خوبی برای افزایش زیبایی فضای نمایشگاه باشد.

بهتر است برای بهتر انجام دادن نورپردازی نمایشگاه از طراحان و متخصصان کمک بگیرید. آن ها در رابطه با این کار حرفه ای تر هستند و می دانند چگونه نور را برای تاکید بر زیبایی های دکوراسیون فضا به کار بگیرند. طراحان با توجه به نور طبیعی و دکوراسیون نمایشگاه، بهترین نورپردازی را ایجاد می کنند. از مهم ترین محل هایی که باید به نورپردازی آن ها توجه شود، فضای قرارگیری اتومبیل هاست. بهتر است برای هر اتومبیل از نورپردازی مجزا استفاده شود.

محل قرار گرفتن اتومبیل ها و فاصله آن ها از یکدیگر

محل قرار گرفتن اتومبیل ها و فاصله آن ها از یکدیگر باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند به راحتی در محیط گردش کرده و از همه اتومبیل ها دیدن کند. برای ایجاد دید مناسب به اتومبیل های داخل نمایشگاه می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. می توان برای نمایش بهتر اتومبیل ها از سکو، آینه و سطح گردان استفاده کرد که هر یک به نوعی باعث می شوند اتومبیل ها بهتر دیده شوند. با استفاده از این روش ها می توان به مشتریان امکان داد همه خصوصیات اتومبیل مد نظر خود را از نزدیک بررسی کنند.

یکی از راه های مختلفی که می تواند برای جلب توجه مشتری در دکوراسیون نمایشگاه ماشین به کار رود، استفاده از لوگوی برندهای معروف است. در صورتی که نمایشگاه قرار است اتومبیل های برند خاصی را به نمایش بگذارد، می توان از لوگوی آن برند برای طراحی داخلی استفاده کرد. خصوصیاتی که در طراحی لوگو به کار رفته و رنگ های به کار رفته در آن می توانند برای طراحی دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل، الهام بخش شما باشند.

رنگ های مورد استفاده در طراحی داخلی نمایشگاه ماشین باید با دقت انتخاب شوند. استفاده از رنگ های زیاد در طراحی داخلی نمایشگاه توصیه نمی شود. بهتر است تعداد رنگ ها را محدود کنید. می توان محل قرارگیری اتومبیل ها را با یک رنگ خاص از هم تفکیک کرد. با استفاده از این روش برای تفکیک فضای مربوط به هر خودرو، دیگر لزومی ندارد از پارتیشن بندی استفاده کنید و به این ترتیب، می توانید فضا را یکپارچه نگه داشته و از خرد شدن آن جلوگیری کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی نمایشگاه ماشین با تبعیت از یک پلان منظم و بر اساس ابعاد و اندازه ماشین ها شکل می گیرد

طراحی دکوراسیون نمایشگاه ماشین با تبعیت از یک پلان منظم و بر اساس ابعاد و اندازه ماشین ها شکل می گیرد. ابتدا باید تعداد ماشین هایی که در نمایشگاه قرار می گیرد را محاسبه نموده و سپس پلانی را طراحی کرد که در آن محل چرخش مانور برای پارک کردن را مشخص کند. حداقل فضایی که باید برای یک ماشین در نظر گرفت در طول ۵ متر و عرض ۲٫۵ متر می باشد.

برای جدا کردن بخش های مختلف یک نمایشگاه بهتر است تا جایی که امکان دارد از نصب پارتیشن جلوگیری کرد، مگر در جایی که نیاز است. برای جایگزین کردن پارتیشن ها می توان از روش های دیگر تفکیک فضا استفاده کرد که به دو مورد از آن ها اشاره شد که استفاده از رنگ های شاخص و اختلاف ارتفاع هستند. راه های دیگری نیز وجود دارند که یکی از آن ها استفاده از متریال های مختلف است.

در صورتی که نمایشگاه ماشین شما برای عرضه اتومبیل های یک برند خاص ایجاد شده است، بهتر است خصوصیات برند را در اولویت قرار دهید و طبق لوگو و ویژگی های آن به طراحی دکوراسیون بپردازید. در صورتی که این طور نیست و نمایشگاه برای نمایش برندهای گوناگون طراحی می شود، می توان به شکل آزادانه تری از رنگ ها استفاده کرد. استفاده از رنگ های جذاب و جلب توجه کننده در قسمت های درست می تواند یک نقطه قوت در طراحی نمایشگاه شما باشد.

بعد از اینکه بازدید از نمایشگاه اتومبیل به پایان می رسد، باید محل خاصی فراهم شود تا مشتریان بتوانند از فضای عمومی به مکان تخصصی رفته و مذاکرات مربوط به خرید را در محل مخصوص انجام دهند. ممکن است بعضی از نمایشگاه ها به دلیل کمبود فضا، وجود یک اتاق مجزا امکان پذیر نباشد.

در این صورت می توان با در نظر گرفتن یک پارتیشن، قسمتی از فضا را به این منظور اختصاص داد. همچنین لازم است به غیر از طراحی و جانمایی خودروها، فضاهای مختلفی نیز برای مسئولان فروش و صندوق دار نمایشگاه در نظر گرفته شود. در صورت چند طبقه بودن نمایشگاه، بهتر است این فضا در طبقه اول قرار بگیرد. همچنین لازم به ذکر است که در کنار فضاهای اشاره شده باید در فضا قسمتی را جهت اتاق مدیریت و بخش اداری، اتاق خدمات فنی و انبار نیز در نظر گرفت.

بهتر است در طراحی بازشوهای نمایشگاه تا حدی که امکان دارد از پنجره های بلند استفاده شود

بهتر است در طراحی بازشوهای نمایشگاه تا حدی که امکان دارد از پنجره های بلند استفاده شود. پنجره های نمایشگاه باید آن قدر بزرگ باشند که ماشین های پشت ویترین به خوبی از بیرون نمایشگاه قابل دیدن باشند. همچنین برای مجلل کردن و با شکوه نشان دادن بیشتر فضا و البته ایجاد امکان در نظر گرفتن نیم طبقه باید ارتفاع سقف تا حدی که ممکن است بلند منظور شود. حداقل ارتفاع سقف برای نمایشگاه ۵٫۵ متر است.

نمای نمایشگاه باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتوان از مسافت دور هم به راحتی تشخیص داد که کاربری ساختمان، نمایشگاه اتومبیل است. به عبارت دیگر، نمای نمایشگاه باید جلب توجه کننده باشد و بتواند از فاصله دور نیز توجه افراد را جلب کند. استفاده از شیشه های بزرگ و پیوسته در کنار نورپردازی مناسب ویترین می تواند به این امر کمک کند. بهتر است نام برند اتومبیل های نمایشگاه در اندازه بزرگ روی سردر نمایشگاه نصب شود تا به خوبی قابل مشاهده باشد. همچنین می توان با نورپردازی سردر نمایشگاه به بهتر دیده شدن نام نمایشگاه کمک کرد.