دکوراسیون فضاهای اداری ، مبلمان و جزئیات

دکوراسیون فضاهای اداری ، مبلمان و جزئیات

دکوراسیون فضاهای اداری : یکی از بخش‌های مهم در فضاهای اداری اتاق مدیریت است.  طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق یک مدیر شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد که خیلی کار سختی نیست و تا حد زیادی مشابه طراحی برای سایر فضاهای اداری است اما این نکته وجود دارد که برای دکوراسیون اتاق مدیریت قواعد و الزاماتی اضافه تر وجود دارد که باید رعایت شود تا در نهایت فضایی کارامد و جذاب داشته باشید. این بخش اداری ، اتاق مدیر یک مجموعه و اداره است و پذیرای افراد مهمی است که مجموعه با آنها در ارتباط است. جایی که مهمانان رسمی در این قسمت با مدیر ملاقات میکنند و اولین مواجهه و یا شاید تنها مواجهه یک بازدیدکننده از اداره شما باشد. همه این نکات باعث میشود که به اهمیت فضای گفته شده پی ببریم. در این مطلب قصد داریم شما را با بخشی از نکات مهم طراحی و چیدمان اتاق مدیریت آشنا کنیم و درباره اکسسوری‌ها و مبلمان که در ادامه میتوانید آن را دنبال کنید.

اشیا دکوراتیو

در اغلب موارد دکوراسیون این فضا باید رسمی و تا حدی جدی باشد. البته در مواردی متناسب با اینکه کاربری مجموعه و عملکرد کلی آن چیست میتواند دکوراسیون متفاوتی هم داشته باشد. عناصر اصلی کار ما رنگ‌ها ، متریال‌ها ، مبلمان و سبک‌ آن‌ها و نورها هستند اما در کنار آن‌ها عناصر و جزئیات ریز طراحی وجود دارد که میتوانند تاثیرات بزرگی بگذارند. رسمی بودن یک فضا به این معنی نیست که بیش از حد خشک و خشن باشد. سعی کنید با استفاده از اشیا دکوراتیو ، تابلو و آثار هنری اهدایی استفاده کنید.

گیاهان در دکوراسیون فضاهای اداری

از گلدان‌های طبیعی کمک بگیرید. گیاهان روح تازه‌ای به فضای کاری شما میبخشند و باعث میشود محیط دلچسب تری هم برای طول روز کاری مدیر و هم برای مهمانان به وجود بیاید. اگر اتاق از نور طبیعی بهره میگیرد که میتوانید خیلی راحت گیاهان را به فضا مهمان کنید اما اگر نور کافی وجود ندارد از گیاهانی که به نور کمتری برای رشد نیاز دارند استفاده کنید.

نور

وجود نور طبیعی بسیار مهم و کلیدی است و در بهبود کیفیت فضای اداری از اتاقی تنگ و تاریک به فضایی سرزنده و پویا نقش بسیار تاثیر گذاری دارد. به این ترتیب باید سعی بر آن شود تا حد امکان نور طبیعی را به داخل فضا هدایت کرد. در کنار آن در یک فضای کاری نورهای مصنوعی هم باید به دقت به کار روند. در این محیط شما نیاز به یک نور محیطی برای تنظیم نور کل فضا و نورهای به اصطلاح کاری برای انجام کار روی میز دارید. نورهای محیطی را میتوان با لامپ و لوستر سقفی و دیوار تامین کرد و برای نور کاری چراغ مطالعه رو میزی یا زمینی پایه بلند برای فضاهای اداری مناسب است.

میز و صندلی در دکوراسیون فضاهای اداری

یکی از تاثیرگذار ترین عناصر در دکوراسیون محیط اداری مبلمان مناسب و کاربردی و نحوه چیدمان آن هستند. مبلمان اصلی و پایه شامل میز مدیریت و میز و صندلی برای مهمانان برای انجام جلسات است. در کنار آن میتوان یک نیم ست مبلمان برای گفتگوهای دوستانه‌تر و پذیرایی صمیمانه‌تر در نظر گرفت.

میزهای مدیریتی در انواع و اقسام بسیار گوناگونی در بازار موجود هستند که میتوان متناسب با ابعاد فضا آن‌ها را خریداری کرد و یا سفارش داد. میز مدیریتی غالبا بزرگتر است و کشوهای بیشتری دارد. برخی از آن‌ها با طراحی‌های خاص امکانات و انعطاف پذیری بیشتری را در اختیار شما قرار میدهند مثلا میتوان قسمتی از آن را جدا کرد یا چرخاند که به شما این امکان را میدهد راحت‌تر آن را با فضا هماهنگ کنید.

گاهی از مبل‌های راحتی برای پذیرایی از مهمان صمیمی‌تر و برای انجام گفتگویی دوستانه استفاده میشود تا مدیر مجبور نباشد از پشت میز مدیریتی با مهمان همراه شود. البته این کار در صورت وجود فضای کافی امکان پذیر است..

 

 

 

 

تحریریه پویانو|نبیلو