دکوراسیون عطاری ؛ 3 اصل مهم برای طراحی این دکان خوش عطر!

دکوراسیون عطاری

دکوراسیون عطاری ؛ 3 اصل مهم برای طراحی این دکان خوش عطر!

به نظر شما طراحی یک مغازه عطاری تا چه حد در میزان فروش و درآمد آن اثرگذار است؟ به نظر شما کدام عطاری ها در جذب مشتری موفق ترند؟ شکی نیست که کیفیت محصولات عطاری، اولین فاکتور تاثیرگذار در این زمینه است، اما بحث موفقیت عطاری های امروزی فراتر از این هاست و 3 اصل مهم را شامل می شود. پویانو در این مطلب قصد دارد این 3 اصل در دکوراسیون عطاری را با شما در میان بگذارد. همراه ما باشید.

مغازه عطاری، یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین مغازه‌های ایران به شمار می‌آید. تقریبا همه ما دست کم یک بار به این نوع مغازه ها وارد شده‌ایم. عطر انواع گیاهان دارویی و خوراکی که در فضای عطاری گسترده است، سبب می‌شود خاطره ورود به مغازه عطاری تا همیشه در ذهن ما باقی بماند. ممکن است برخی از افراد بر این باور باشند که عطاری ها نیازی به طراحی داخلی ندارند، ولی این تفکر اشتباه است. اگر دکوراسیون داخلی یک عطاری، نظر ما را به خود جلب کند، قطعاً همیشه برای خرید در هر شرایطی، خرید از آن را به دیگر مغازه ها ترجیح خواهیم داد، چرا که به ما حس خوب و حتی اطمینان می بخشد.

3 اصل اساسی برای دکوراسیون عطاری های امروزی

از نظر تئوری، طراحی داخلی عطاری را نمی توان صرفا به چند اصل ساده محدود کرد، اما اگر راستش را بخواهید، عطاری ها فضاهای چندان پیچیده ای هم نیستند. بنابراین اگر 3 اصل مهم را در نظر داشته باشید، تقریبا همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت:

تم رنگی در دکوراسیون عطاری

انتخاب بهترین رنگ در طراحی داخلی مغازه، همیشه از دغدغه‌های معماران و صاحبان مغازه به حساب می‌آید. در عطاری ها انواع گیاهان دارویی، ادویه‌جات و همچنین مواد خوراکی مختلف از هزاران رنگ و شکل به فروش گذاشته می شوند. از همین رو زحمت نیمی از دکوراسیون و زیبایی مغازه را گیاهان به جای شما متحمل می شوند. در نتیجه، بهتر است در انتخاب تم رنگی مناسب برای کف، دیوارها، شلف ها و دیگر بخش ها از یک رنگ خنثی یا ملایم بهره ببرید. به این شکل، زیبایی مغازه شما بیشتر به چشم آمده و نظر افراد را به خود جلب می‌کند.

چیدمان در دکوراسیون عطاری

نوع چیدمان شلف ها در مغازه عطاری و بعد از آن نحوه چیدمان گیاهان در این شلف ها از اهمیت خاصی برخوردار است. سعی کنید همه محصولات عطاری را در دسته‌ بندی‌های مشخص و با کمک برچسب از هم تفکیک کنید تا مشتریان در زمان ورود به مغازه بتوانند به راحتی مسیر حرکت خود را پیدا نموده و از بین بخش های مرتب و منظم موجود، محصولات مورد نیاز خود را بیابند. معمولا طراحی مغازه های خشکبار و آجیل فروشی از این نظر، شباهت بسیار زیادی به طراحی عطاری دارد. استفاده از قفسه‌های عمودی در این رابطه بسیار تاثیرگذار است.

ویترین در دکوراسیون عطاری

در صورتی کهعطاری شما کوچک است، روی استفاده از ویترین آن بیش تر سرمایه گذاری کنید. ویترین هر مغازه، نقش شناسنامه آن را دارد و باعث می‌شود مردم بتوانند به راحتی آن مغازه را از بقیه مغازه‌ها تمیز دهند. چیدمان ویترین عطاری، از این رو خیلی مهم است که ویترین، نخستین بخش مغازه است که در معرض دید مشتریان قرار می گیرد. در واقع، مشتری ها با نگاه کردن به ویترین تصمیم می گیرند که وارد مغازه بشوند یا خیر.  مهم نیست چه سبکی را برای طراحی و چیدمان ویترین انتخاب می کنید. مهم این است که کارتان را تمیز و جلب توجه کننده انجام دهید.

در آخر، برای این که عطاری خود را از دیگر عطاری ها متمایز کنید، سعی کنید از ایده های نو کمک بگیرید و به مشتری های خود احساس خرید از یک فضای خاص را القا نمایید. اگر می خواهید بدانید چطور، از تصاویر زیر دیدن کرده و ایده بگیرید.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی  پویانو