ایده های جالب برای طراحی دکوراسیون سالن بیلیارد

ایده های جالب برای طراحی دکوراسیون سالن بیلیارد

سالن بیلیارد، فضایی برای تفریح و سرگرمی است. اگر فضای مخصوص بازی بیلیارد را به جای سالن در اتاق ایجاد کنید، باید فضای کافی در اطراف میز بازی بیلیارد برای نشانه گیری و ضربه زدن وجود داشته باشد و بین میز و هر گونه وسیله دیگر و یا دیوار حداقل8/1 متر فضای خالی باشد. نورپردازی مناسب این فضا از ضروریات بوده و لازم است در بالای میز بیلیارد یک چراغ مخصوص یا چراغ های چند تایی نصب شود تا در هنگام بازی مشکلی ایجاد نشود. اتاق های بیلیارد دارای پنجره معمولا برای جلوگیری از روشنایی بیش از حد و ایجاد سایه در زمان بازی با پرده های پارچه ای و کرکره ای پوشیده می شوند. برای طراحی دکوراسیون سالن بیلیارد راه های زیادی وجود دارد بسیاری پیش رو دارد. ما برخی از ایده های طراحی این فضا را در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت. همراه پویانو باشید.

شما می توانید چوب های مخصوص بازی بیلیارد را روی دیوار قرار دهید. به تصویر بالا نگاه کنید. با استفاده از توپ ها بیلیارد، طاقچه ای برای قرار دادن چوب ها تعبیه شده است که بسیار خاص و منحصر به فرد است.

اگر فضای کافی برای اختصاص دادن یکی از اتاق ها به میز و وسایل بیلیارد را ندارید یا می خواهید از اتاق بیلیارد خود به منظور دیگری نیز استفاده کنید، میزهای دو عملکردی را انتخاب کنید. میز بالا دارای صفحه متحرکی است که با کنار رفتن، فضای بازی را ایجاد می کند و در بقیه مواقع نقش یک میز عادی را ایفا می نماید.

برای این که اتاق بیلیارد خود را زیبا و باشکوه جلوه دهید، می توانید از نقاشی های دیواری استفاده کنید. چراغ ها و لوسترهای زینتی هم می توانند فضای خیره کننده ای خلق کنند.

ایده های متفاوت و جذاب می توانند از هر چیزی الهام گرفته شوند و با هر وسیله ای به اجرا درآیند. در تصویر بالا می توانید قسمت جلوی یک دوچرخه و سبد آن را ببینید که به جای توپ بدل شده است.

نمونه بعدی، یک اتاق بیلیارد با دکوراسیون لوکس را نشان می دهد. سقف این اتاق دارای گچبری است. دیوارکوب های چوبی، طاقچه و مبل های چرمی و مخملی از دیگر مواردی هستند که این فضا را جذاب و چشمگیر نموده اند.

در تصویر بعد نیز می توانید یک نمونه دکوراسیون اسپرت و مدرن برای اتاق بیلیارد را مشاهده کنید. مهم ترین خصوصیت این دکوراسیون، به کار گیری رنگ زرد و مشکی در لوستر و میز بیلیارد است که آن ها را هماهنگ کرده است.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری