دکوراسیون داخلی کافه رستوران بی ای او کینگز کراس به سبک شرق آسیا

دکوراسیون داخلی کافه رستوران بی ای او کینگز کراس به سبک شرق آسیا

دکوراسیون داخلی کافه رستوران بی ای او کینگز کراس به سبک شرق آسیا : BAO King’s Cross به کافه های سبک غربی آسیا ادای احترام می کند. پایگاه رستوران King’s Cross لندن BAO دارای فضای داخلی روکش چوبی است که توسط Macaulay Sinclair و بر اساس کافه های تایوان و ژاپن به سبک شرقی طراحی شده است.

این فضای 188 متر مربعی در یک ساختمان با کاربری مختصر در میدان Pancras واقع شده است که شامل یک رستوران و بار ، یک پیشخوان کالاهای پخته شده و یک کارگاه و همچنین یک دفتر مرکزی مدیریت است.

این رستوران با دو ارتفاع دارای یک میزانسن با روکش چوب است

منو و فضای داخلی آن توسط قدیمی ترین کافه تایوان به نام Bolero و همچنین بوسه های ژاپنی ، نوعی چای خوری که در اواسط قرن 20 محبوب بودند ، اطلاع داده می شد.

Kissatens غذاهای Yōshoku را سرو می کند ، تعبیری از غذای غربی که از دریچه آسیایی دیده می شود. غذاهای معمول شامل ساندویچ های کاتسو ، املت های شکارچی – که با برنج سرخ شده و تخم مرغ های سرخ شده سرخ شده درست می شوند – و استیک همبرگر.

پیشخوان شیرینی فروشی و کافه کنار ورودی به یک میله گسترش می یابد

ارچن چانگ ، بنیانگذار و مدیر خلاق BAO به دزین گفت: “این نوع مکان ها است که به سرعت در حال ناپدید شدن است ، مانند مغازه های شیرینی پزی و لهستانی.”

“اما این میراثی است که موج جدیدی از نوستالژی را در حال رشد است. رستوران ، بولرو ، اولین و در حال حاضر قدیمی ترین کافه به سبک غربی در تایوان بود و چنین سابقه ای در آن پیدا کرده است. به نظر می رسد زمان منجمد شده است – در یک راه خوب. من دکور ، پیشخدمت های قدیمی و بیشتر منوی قدیمی را دوست دارم. ”

صفحه های سفارشی الوار و لعاب مناظر آشپزخانه را به نمایش می گذارند

چانگ و تیم BAO با Macaulay Sinclair مستقر در ناتینگهام همکاری کردند تا فضای داخلی ایجاد کنند که “داخلی نوستالژیک” آشپزخانه ها ، خانه ها و غذاخوری های سنتی تایوانی را تداعی کند.

چانگ ، كه رستوران های زنجیره ای را در كنار شینگ تات چونگ و وای تینگ چونگ تأسیس كرد ، گفت: “همه رستوران های ما تفسیر فرهنگ تایوان هستند.”

“ما دوست داریم از این به عنوان نقطه شروع و مرجع رستوران هایمان استفاده کنیم و در حالی که هدف ما ایجاد تجربه ای است که شما را حمل می کند ، ایجاد کپی مستقیم از منابع مورد استفاده ما نیست.”

کالاهای پخته شده در نزدیکی جلوی فضا نمایش داده می شوند

هنگامی که مشتریان وارد رستوران می شوند ، پیشخوان کالاهای پخته شده و تعدادی شیرینی دست ساز را به نمایش می گذارد که می توانند در رستوران ببرند یا از آنها لذت ببرند.

پیشخوان به یک میله گسترش یافته و به فضای غذاخوری مشرف است که با میزهای مربع ساده و صندلی های غذاخوری مارک فنلاندی Artek تنظیم شده است.

جریان های نوری از پنجره های بزرگ از کف تا سقف و یک پلکان با ته رنگ سفید ، غذاخوری ها را به طبقه بالا می برد و به یک طبقه میان مشرف به رستوران دارای ارتفاع دو برابر می رساند.

در سطح بالاتر ، میهمانان می توانند نحوه ساختن نان های بخارپز شده که نام آن را به رستوران می دهند ، در کلاس های هدایت شده توسط نانوایان BAO بیاموزند.

مشتری ها می توانند سرآشپزها را هنگام کار تماشا کنند

فضای دو قد در صفحات چوبی ، سطوح گچ براق و صفحه های چوبی سفارش داده شده با تخته های لعاب پیچیده شده است.

در طبقه همکف پشت نوار ، صفحه نمایش آشپزخانه را از رستوران جدا می کند ، در حالی که در سطح نیم طبقه ، به غذاخوری ها اجازه می دهد تا به فضای کارگاه نگاه کنند.

از چوب جامد و روکش دار ایروکو در سراسر رستوران استفاده می شود ، که با ترکیبی از لکه های چوب و لاک های لاکی به پایان می رسد ، در حالی که کف با رنگ اپوکسی قرمز و در براق براق که BAO از آن به عنوان “قرمز باوهاوس” یاد می کند ، تمام می شود.

فانوس های کاغذی توسط Isamu Noguchi در قسمت غذاخوری آویزان هستند.

مایک سینکلر که Macaulay Sinclair را در کنار John Macaulay در سال 2003 تأسیس کرد ، گفت: “الوارهای سفارشی و صفحه های لعابدار به عنوان یک مانع بازیگوش و در عین حال کاربردی بین فضای تجارت آشپزخانه و رستوران در نظر گرفته شده اند.”

“لعاب مناظر قابل توجهی را به آشپزخانه تئاتر ارائه می دهد در حالی که دیافراگم های قابل انعطاف و قابل باز شدن به ارتباط عملیاتی کمک می کنند.”

طراحی کف کافه با رنگ اپوکسی قرمز به پایان رسیده است

تمام نازک کاری های موجود در فضای رستوران و کارگاه به صورت سفارشی تهیه شده اند و فانوس های کاغذی که در بالای محل غذاخوری آویزان شده اند توسط طراح ژاپنی ایسامو نوگوچی ساخته شده اند.

یک مکان نمایش شیشه ای به سبک موزه در زیر پلکان برخی از نان های بائو و کالاهای رستوران را به نمایش می گذارد.

راه پله ای با لاک سفید به میانسرا رستوران منتهی می شود.

Macaulay Sinclair همچنین در رستوران Dishoom در نزدیکی King’s Cross کار می کرد ، که در یک سوله حمل و نقل راه آهن سابق واقع شده است و کانال های اواسط قرن 20 بمبئی را راه اندازی می کند.

 

عکاسی پروژه توسط جان کری انجام شده است.

 

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو