دکوراسیون داخلی کافه بار چرنی / دفتر پونومارنکو

دکوراسیون داخلی کافه بار چرنی / دفتر پونومارنکو

دکوراسیون داخلی کافه بار چرنی / دفتر پونومارنکو

دکوراسیون داخلی کافه بار چرنی / دفتر پونومارنکو : توضیحات متن ارائه شده توسط معماران. این بار در مرکز شهر خارکف در طبقه اول یک ساختمان مسکونی واقع شده است. در ابتدا، صاحبان محل همه پارتیشن ها را برچیدند، دهانه های پنجره را از کف تا سقف باز کردند، پنجره شیشه ای رنگی را تکمیل کردند و ورودی خیابان را سازماندهی کردند. ویژگی اصلی اتاق دو ستون در مرکز بود که طراحی را به چالش می کشید. پس از همه، آنها در واقع یک فضای بزرگ را به مناطق کوچک تقسیم می کنند. در طول فرآیند طراحی، هر یک از مناطق عملکرد خاص خود را دریافت کردند. فضای تاریک و سلول های درخشانی که افراد را مانند پروانه به نور جذب می کند، استعاره اصلی این پروژه است.

ما به “چرنی” از نظر فضایی نگاه کردیم و از نور و سایه به عنوان منبع سیاه استفاده کردیم. با افزودن سطوح کاملاً صاف، لغزنده و بازتابنده برای مقابله با سطوح تهاجمی برای ایجاد فضایی با تغییر بافت غنی و عمیق. در این پروژه، همراه با The TSEKH، ما یک دیوارپوش جدید – شن کوارتز سیاه را توسعه داده ایم. با آزمودن تعداد زیادی از تغییرات اعمال بخش های مختلف شن و ماسه و رنگ آمیزی، فناوری ایده آلی را پیدا کردیم که در پروژه از آن استفاده کردیم. برای متعادل کردن بافت تهاجمی ماسه، فولاد ضد زنگ برس خورده را اضافه کردیم، زیرا تقریباً همیشه در تجهیزات حرفه ای استفاده می شود، تصمیم گرفتیم حرفه ای بودن در تهیه قهوه و کوکتل را در فضای داخلی خود منعکس کنیم.

اینگونه بود که فولاد ضد زنگ در مبلمان، دیوارها و سقف های کاذب ظاهر شد. به لطف این، یک بازی جالب و منحصر به فرد از بازتاب ها به وجود آمده است. پایین آمدن سقف فولاد ضد زنگ باعث ایجاد اثر شناور، پنهان کردن لوله های تهویه و سایر ارتباطات می شود. نتیجه یک سقف مینیمالیستی با حداقل سنسور و لامپ است.

مشخصات پروژه :

کاربری : رستوران ها و کافه ها، کافی شاپ

مجل ساخت پروژه : خارکف، اوکراین

معماران کافی شاپ : دفتر معاری پونومارنکو

مساحت پروژه : 100 متر مربع

سالساخت پروژه : 2020

عکس ها: ایوان آودینکو

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی