دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی در کامپن / معماری و دکوراسیون داخلی Buro/S

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی در کامپن / معماری و دکوراسیون داخلی Buro/S

مطب دندانپزشکی در کامپن / معماری و دکوراسیون داخلی Buro/S : با توجه  توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران پروژه ارائه شده است . در لبه منطقه مسکونی جدید “Stationskwartier” در کامپن، BURO S ARCHITECTS این مسکن را برای یک مطب دندانپزشکی جوان و در حال رشد طراحی کرد. با توجه به اینکه بیشتر معماری در این منطقه جدید از طراحی نسبتاً سنتی برخوردار است، خواسته مشتری و همچنین نیاز شهرداری این بود که یک ساختمان جدید اضافه کند که به عنوان یک حجم قابل توجه و پویا برجسته شود و به راحتی هر دو از منطقه مسکونی قابل تشخیص باشد. و بزرگراه نزدیک علاوه بر این، مشتری می‌خواست که ساختمان ارزش‌ها و مأموریت عمل آنها را منتقل کند، جایی که آسایش و رفاه بیماران همیشه در اولویت است. این تمرین همچنین باید تا حد امکان فشرده با پتانسیل گسترش در آینده باشد.

طراحی تحت تأثیر سه اصل اصلی قرار گرفت: دستورالعمل های رسمی برای سازماندهی مطب های دندانپزشکی. روشی که ساختمان خود را در منطقه Stationskwartier نشان می دهد. و چگونه بیماران بازدید خود از مطب را تجربه می کنند.

یک مطب دندانپزشکی باید بالاترین استانداردهای بهداشت، ایمنی و حریم خصوصی را رعایت کند. این امر مستلزم یک مسیریابی و منطقه بندی کاملا مجزا برای کارکنان و بیماران است. برای دستیابی به این هدف، طراحی به طور موثر تمام عملکردهای طبقه همکف را بین سه منطقه تقسیم می‌کند: یکی با شش اتاق درمان، یکی که تمام اتاق‌های فنی و تسهیلات و مسیریابی کارکنان را در خود جای می‌دهد، و بخش دیگری که فضای پذیرش را با مسیریابی برای بیماران ترکیب می‌کند. یک چیدمان واضح و منطقی به شما امکان می دهد یک روال روزانه را که هم سازنده و هم ارگونومیک است، انجام دهید.

در طبقه اول که به طور انحصاری توسط کارکنان استفاده می شود، همان سه منطقه برای سازماندهی عملکردهای مختلف اعمال می شود: اتاق استراحت

رختکن

دفاتر اداری

 

در داخل مطب، همه چیز انجام شده است تا بیماران راحت ترین تجربه را داشته باشند. رویکرد مینیمالیستی و طراحی یکپارچه فضایی آرام و آرامش بخش ایجاد می کند که استرس را کاهش می دهد و باعث می شود بیماران احساس خوشایندی کنند. به لطف نور کافی روز، ساختمان جمع و جور جادار و مطبوع به نظر می رسد. رنگ‌های سفید و خاکستری خاموش با پانل‌های چوبی گرم در نزدیکی اتاق‌های درمان جایگزین می‌شوند و لهجه‌های قرمز روشن به‌عنوان علائم بصری عمل می‌کنند که به بیماران در جهت‌یابی کمک می‌کنند.

طراحی همه چیز – از نمای بیرونی گرفته تا داخلی و مبلمان – در یک فرآیند یکپارچه، کیفیت بالا و ظاهر و احساس ثابت را در سراسر ساختمان تضمین می کند. با این پروژه، BURO S ARCHITECTS یک مطب دندانپزشکی نوآورانه و مدرن ایجاد کرده است که در آن کارکنان عاشق کار هستند و بیماران می توانند مراقبت های بهداشتی مناسبی را که شایسته آن هستند دریافت کنند.

 

مشخصات پروژه  مطب دندانپزشکی :

موضوع : درمانگاه

محل ساخت : کامپن، هلند

معماران پروژه : Buro/S Architects

مساحت پروژه : 420 متر مربع

سال ساخت : 2022

عکس های پروژه : Aiste Rakauskaite

 

 

منبع : www.archdaily.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو